Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2005-06-07, 00:40
  #1
Medlem
BrotherLouies avatar
Jag är sugen på att kunna pumpa lite musik från datorn, vilket är värdelöst med mina nuvarande högtalare..
Det jag söker är ett inte allt för dyrt högtalar system (2.1 räcker för jag har inte ett överbra ljudkort.)
Vad rekommenderar ni? Ett krav är iaf en fet bas
Citera
2005-06-07, 01:04
  #2
Moderator
tobess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrotherLouie
Jag är sugen på att kunna pumpa lite musik från datorn, vilket är värdelöst med mina nuvarande högtalare..
Det jag söker är ett inte allt för dyrt högtalar system (2.1 räcker för jag har inte ett överbra ljudkort.)
Vad rekommenderar ni? Ett krav är iaf en fet bas

Logitech och Creative har ju en del schyssta datahögtalare..

Du får antagligen ett okej 2.1 system för 500-lappen ungefär..

Själv tycker jag inte att 2.1 systemen är så mycket att ha, slängde själv ut mina gamla och införskaffade Logitech Z-680 (digitalt 5.1 system som är THX certified.. )
Citera
2005-06-07, 12:28
  #3
Medlem
Couplands avatar
Jag rekommenderade ett par 2.1 högtalare från Altec Lansing i den här tråden
Citera
2005-06-07, 22:56
  #4
Medlem
Jag köpt för inte så länge sedan ett par Logitech z-2300 och ljudet är underbart. Basen är riktigt grym pumpar på bra när man vill Om jag inte minns fel så är detta samma system som Z-5500 fast i 2.1 utförande. Så dessa högtalare rekomenderar jag varmt!
Citera
2005-06-07, 23:28
  #5
Medlem
x12s avatar
Det som kännetecknar bra högtalare är till högst betydande del dess storlek. För bordshögtalare gäller "Ju större desto bättre". Helst ska det i ett 2.1-system vara två högtalare (en liten, en stor) i varje högtalarlåda och en riktigt stor i woofern. Små högtalare ger klockradioljud och stora ger kraftigare bas. Idealet är en lagom blandning av storlekar.

Oftast (i vart fall på de jag haft) är det en inbyggd förstärkardel i woofern, så ha i detta fall inget bekymmer över ljudkortets prestanda. Signalen tas som regel från lågnivåutgången.

Ett köptips: Kolla hur mycket högtalaren väger. Tyngd är vanligtvis ett bra tecken.
Citera
2005-06-08, 23:23
  #6
Medlem
Wendigos avatar
Japps, jag sällar mig till majoriteten här i tråden som hyllar Logitech och tipsar om deras alternativa märke "Labtech" som kanske kan vara något för dig. Har en uppsättning Labtech Pulse 482 hemma nu och jäklar vad de går att spela bra med - och högt om det är ett krav
Citera
2005-06-30, 15:24
  #7
Banned
Maeztroos avatar
men vafan, varför inte göra som vettigt folk och köpa riktig stereo till datorn och koppla in!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback