Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-06-08, 11:29
  #1
Medlem
Hallå!

Har en stor samling SNES spel jag vill sälja i butik för poäng eller pengar. Har ni några rekommendationer på butiker som betalar ok?

Mvh
Citera
2013-06-08, 11:39
  #2
Medlem
askers avatar
Varför butik? Du kommer bli skinnad. Sälj ett och ett, eller alla i ett paket om du är lat, på Tradera så kommer du få ut pengar närmare det faktiska värdet. Eventuella dyrgripar kommer gå mycket högre också, om du skulle råka sitta på någon sådan.
Citera
2013-06-08, 11:39
  #3
Medlem
Tyvärr så vet jag bara om Gamestop och även Game som tar imot begagnade spel.

Dock så tror jag faktiskt om jag ska vara helt ärlig att du kommer få ut mer pengar om du säljer dom till någon privatperson eller säljer dom styckvis till privatpersoner.

Googla runt lite på varje spel och kolla vad dom ligger för på blocket/ebay, vissa av dom äldre spelen kan vara värda en del om du har förpackningen samt manualerna kvar till dom.

MVH
jensen.

edit: asker hann före :<
Citera
2013-06-08, 11:54
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asker
Varför butik? Du kommer bli skinnad. Sälj ett och ett, eller alla i ett paket om du är lat, på Tradera så kommer du få ut pengar närmare det faktiska värdet. Eventuella dyrgripar kommer gå mycket högre också, om du skulle råka sitta på någon sådan.

OK, tack. Har inte tillgång till SNES konsol och behöver provspela innan jag säljer. Tänkte att om jag säljer i butik så kan de lätt kolla om spelen fungerar.
Citera
2013-06-08, 12:07
  #5
Medlem
askers avatar
SNES-spel är mycket hållbara så det är troligt att de fungerar. Det är inte ovanligt att folk säljer otestade spel på Tradera, skriv det bara i annonsen. Det brukar inte påverka säljvärdet nämnvärt.
Citera
2013-06-08, 13:15
  #6
Medlem
timoshenkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adceceas
OK, tack. Har inte tillgång till SNES konsol och behöver provspela innan jag säljer. Tänkte att om jag säljer i butik så kan de lätt kolla om spelen fungerar.
Det bästa du kan göra är att sälja på Tradera, för då får du oftast vad spelen är värda, än om du skulle sälja till en butik.
Citera
2013-06-09, 09:47
  #7
Medlem
gulaLejonets avatar
gamestop/game tar väl inte emot nes/s-nes spel ?
Citera
2013-06-09, 10:28
  #8
Medlem
jettesnels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gulaLejonet
gamestop/game tar väl inte emot nes/s-nes spel ?
Game gör det nu för tiden, de säljer även i vissa butiker.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback