Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2013-06-09, 16:57
  #25
Medlem
occidenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LojtnantWerner
det är som ni säger det finns mycket poliser och specialstyrkor och de finns delvis för att förhindra saker som detta, men stryp deras lön så fogar sig folk snabbt, i gamla Sovjet så fick de inga löner mer 91 då sålde vissa sina vapen för mat eller pengar, eller anslöt sig till de som kunde betala dom, sen undrar jag verkligen vad deras gendarmerie eller polis har att sätta emot om militären skulle resa sig, det är inte Sveriges försvar vi pratar om, Frankrikes militär har mer resur och manskap än polisen har och arbetar på ett helt annat sätt, Poliser kan i princip aldrig slå en militär, vad tror ni själva? i en skarp situation tror ni hålspetskulor och kortdistansvapen vinner mot höghastighets och helmantlade vinner då?

Svenska snuten skulle inte ha en chans mot våran armé och självklart detsamma i Frankrike. Må vara att moralen där är låg efter nerdragningar m.m. men just detta skulle kunna vändas mot Hollande med vänner. Sen tillhör gendarmerna (inkl. Republikanska gardet) den Franska försvarsmakten vilket innebär att om även dessa, helt -eller delvis skulle hoppa på kupptåget, att all polisiär verksamhet utanför de större städerna skulle vara en del av kuppen. Sen att brandkårerna i både Paris och Marseille är militär gör det inte enklare för regimen att hålla makten om det skulle bli allvar av detta.

Sen tror jag inte personligen att detta kommer att hända. Inte just nu iallafall.
Citera
2013-06-09, 17:07
  #26
Medlem
LojtnantWerners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av occidens
Svenska snuten skulle inte ha en chans mot våran armé och självklart detsamma i Frankrike. Må vara att moralen där är låg efter nerdragningar m.m. men just detta skulle kunna vändas mot Hollande med vänner. Sen tillhör gendarmerna (inkl. Republikanska gardet) den Franska försvarsmakten vilket innebär att om även dessa, helt -eller delvis skulle hoppa på kupptåget, att all polisiär verksamhet utanför de större städerna skulle vara en del av kuppen. Sen att brandkårerna i både Paris och Marseille är militär gör det inte enklare för regimen att hålla makten om det skulle bli allvar av detta.

Sen tror jag inte personligen att detta kommer att hända. Inte just nu iallafall.
det står väl skrivet i stjärnorna vad som sker som det heter men man ska nog inte ha övertro mot demokratiska regimer, allt går fort när det börjar rulla, titta på 9/11 vad som hände runtom i världen på nolltid efter det
Citera
2013-06-09, 20:46
  #27
Medlem
tryffs avatar
Pensionerna är nyckeln och just det som kommer att få hela vårt samhälle att brisera.
Citera
2013-06-09, 23:43
  #28
Avstängd
Krystalls avatar
Det verkar koka bland det sovande folket även i Frankrike.

http://www.flashback.se/artikel/3717...ds-i-frankrike
Citera
2013-06-11, 11:33
  #29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Savoy
Så fruktansvärt tramsigt, de vet ju inte vad deras eget land går ut på.

Frankrike är extremt sekulärt, inte nån jävla grotta för homofoba efterblivna katoliker.

Jag hoppades lite, lite först när jag läste, att de ville störta Hollande för att han snackar så mycket skit om att exportera vapen till syriska rebeller istället för att ta itu med Frankrikes dinosauriebyråkrati, förödande kultur av lättja, ruttna ekonomi, bidragsslukande EU-politik osv...men allt det där verkar inte vara något problem för de här idioterna, utan de verkar bara hänga upp sig på att män får gifta sig med män och kvinnor med kvinnor

Hårt att vara frankofil i dessa dagar

Exakt ,detta är bara att peka åt ett annat håll för att för att dölja sin egen dagordning.
Citera
2013-06-11, 11:44
  #30
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av occidens
Sen tror jag inte personligen att detta kommer att hända. Inte just nu iallafall.
Nej det är nog lite väl tidigt för detta. Men om den nuvarande utvecklingen i Europa håller i sig så får vi nog se både militärkupper & inbördeskrig på olika håll inom 10-15 år.
Just i Sverige så är nog inbördeskrig troligare än militärkupp. Man fransoserna har ju en annan tradition så där kan man nog vänta sig en militärkupp när det mångkulturella kaoset tar riktig fart.
Citera
2015-11-29, 11:02
  #31
Medlem
NixYOs avatar
Någon som har hört vad som hänt sedan 2013 inom den franska armén?

Citat:
Ursprungligen postat av Savoy
Inte bara pensioner...landets grundproblem, som man märker redan efter kort tid där, är ju det omöjliga i att finansiera allt - och jag vet faktiskt inte HUR det finansieras, men en gissning är "inte särskilt hållbart"...
--bidrag till exkolonierna, dvs departementen/territorierna utanför Europa som samtliga är fattiga
--bidrag till fattigare delar av själva Frankrike, typ allt sydväst om Paris
--militära medel i klass med en stormakt (inte så att de fattar att de inte är någon, men ändå)
--bidrag till lantbruket (om man inte fått EU att stå för hela notan)

I andra änden;
--enorm ungdomsarbetslöshet
--korta arbetsdagar
--tidig pension
--skattefusk är en folksport
--få delar av Frankrike som kontinuerligt genererar överskott (på rak arm Parisområdet, Rhone-Alpes och Alsace)


Just den här starka viljan till protester, som ju är väldigt bra för en demokrati på ett sätt, blir förödande i ett land där "politiker" är en karriär som alla andra och inte söks av några människor med ryggrad som vill ta strid med protesterande samhällsgrupper.

Så det känns som att Frankrike blundar och långsamt går fram mot stupet...och som att man är ganska nära nu. Om det inte finns någon hemlig inkomstkälla som jag inte känner till.
Frankrike är enligt denna källa en nettobidragare till EU: http://www.eu-upplysningen.se/Om-EU/...-far-tillbaka/
Citera
2015-11-29, 13:08
  #32
Moderator
bernad_laws avatar
Militärkupp i Frankrike är inte rimligt att anta utan handfasta bevis.

Politik - Utrikes --> Konspirationer och alternativa teorier
/Moderator
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback