Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-05-21, 20:34
  #181
Medlem
miloudots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjyvas
Ända fram till för två månader sedan laddade batteriet fullt på ett kick. Men nu senaste tiden går det segare och segare. Först var laddningstiden 2 timmar. Nu är det 4 timmar. Någon som har en idé vad som felas?

Hade det gått så hade jag tipsat om att byta batteri eftersom batterier är förbrukningsvaror och har en viss livslängd, men som sagt...
Citera
2015-08-03, 17:01
  #182
Medlem
Fizzbacks avatar
Helt plötsligt nu har jag en app på min telefon som heter Marco Polo? Tror den inte kom med senaste androidversionen, utan kommit senare, kanske via google play när jag kört uppdatera allt.

Någon mer som fått den? Hittar absolut ingenting på Google, allt som nämns är en app för att hitta borttappade telefoner. Men det här är något för videochatt?

EDIT: Fel av mig, det är tydligen Video Kik som bytt namn.
Citera
2015-08-03, 19:28
  #183
Medlem
Tjyvass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miloudot
Hade det gått så hade jag tipsat om att byta batteri eftersom batterier är förbrukningsvaror och har en viss livslängd, men som sagt...
Jag har inte behövt byta batteri.

Det är nog någon sorts glapp i kontakten. Ibland laddar den fort som fan, annars inte. Men om det är segt är det bara att vicka lite på sladden och/eller starta om telefonen så är den som ny igen.
Citera
2015-08-04, 23:45
  #184
Medlem
X_surfers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjyvas
Jag har inte behövt byta batteri.

Det är nog någon sorts glapp i kontakten. Ibland laddar den fort som fan, annars inte. Men om det är segt är det bara att vicka lite på sladden och/eller starta om telefonen så är den som ny igen.

Du skulle kunna prova att köra med lite elektronik-rengöring i usb-uttaget på telefon och laddare, om du vill försöka få det bättre, brukar finnas billigt på Clas Ohlson och Biltema
Citera
2015-08-13, 12:35
  #185
Medlem
Fizzbacks avatar
Jag fick en uppdateringen till Android igår, skitkul tänkte jag. Men efter uppdateringen har jag samma version som innan, alltså 5.1.1? Någon mer som fick uppdateringen, eller någon som vet vad för uppdatering det var?
Citera
2015-08-13, 13:31
  #186
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fizzback
Jag fick en uppdateringen till Android igår, skitkul tänkte jag. Men efter uppdateringen har jag samma version som innan, alltså 5.1.1? Någon mer som fick uppdateringen, eller någon som vet vad för uppdatering det var?

Jag fick också update, var stabilitets uppdatering vad jag vill minnas. Om jag nu går in och kollar så har jag 5.1.1, låg omkring 10-12mb.
Citera
2015-08-15, 00:24
  #187
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fizzback
Jag fick en uppdateringen till Android igår, skitkul tänkte jag. Men efter uppdateringen har jag samma version som innan, alltså 5.1.1? Någon mer som fick uppdateringen, eller någon som vet vad för uppdatering det var?

Du har nog inte samma version som innan. LMY48I är nog den du fick. Innan hade du nog version LMY48B.
Versionen du fick släpptes väl för nedladdning(inte OTA) för typ 2 veckor sedan kanske.

Uppdateringen handlade väl om stagefrightbuggen misstänker jag. Vet du inte vad det är så är det bara göra en sökning på en sökmotor du känner dig bekväm med.
Citera
2015-09-20, 19:21
  #188
Medlem
Fizzbacks avatar
Nu efter senaste uppdateringen som kom för typ 2 veckor sedan är min mobil sjukt seg, och måste startas om typ en gång per dag. Någon mer som fått det problemet?
Citera
2015-09-24, 17:04
  #189
Medlem
Sedan jag uppdaterade sist så har autocorrecten knasat. Förut var sen smartare men nu föreslår den helt andra ord och aldrig eget inlagda. Någon annan som upplevt samma?
Citera
2016-03-04, 16:31
  #190
Medlem
Efter OTA-uppdatering dyker bara "Nexus 5" upp som enhet i Win7 men inga filer alls, och efter att jag gjorde en update driver software försvann Nexus 5:an också. Någon som anar vad som kan ha hänt?


Finns det förövrigt ingen Android problemtråd här på Flashback?
__________________
Senast redigerad av Anvandarnamn2 2016-03-04 kl. 16:34.
Citera
2016-08-21, 00:45
  #191
Medlem
bump!

köpte en Nexus 5x idag och aviseringarna krånglar. får vissa saker men t.ex Quizkampen får jag inga aviseringar ifrån (har aviseringar på i programmet osv, telefonen är inte i "stör ej" läge.)

testade sätta t.ex quizkampens aviseringar som prioriterade men får inga aviseringar ändå.

nån mer som haft problem med aviseringar och Nexus?
Citera
2016-08-21, 02:55
  #192
Medlem
det löste sig (irriterande) nog av sig själv, gjorde inget men helt plötsligt började aviseringar komma igång. nåja.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback