Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-06-07, 13:02
  #1
Medlem
Hejsan, det är inte helt omöjligt att denna tråd ligger lite fel. Så skäll inte på mig om läget är så

Det är så att mitt tangentbord har betet sig underligt under den senaste veckan... Jag har en laptop, MSI GE620 DX.
Vissa knappar på tangentbordet fungerar bara omgångar.
Exempelvis q, tab, §, 1 fungerar märkligt nog just nu, men för 30min sedan fick man slå på tangenterna för att dem skulle komma fram

Samma sak nere i vänstra nederkanten av tangentbordet... detta är mäktigt irriterade, och jag kan inte lokalisera problemet... Tror ni det räcker med att ominstallera drivrutinerna? Känns inte som det borde vara problemet, eftersom det fungerar som sagt i omgångar och bara vissa tangenter är drabbade.

Tacksam för hjälp!
/MVH
Citera
2013-06-07, 13:30
  #2
Medlem
Amazingthings avatar
Lämna in på garanti (om du har garantitid kvar).

Låter som om det är glapp någonstans, förutsatt att du inte har spillt något i tangentbordet.
Citera
2013-06-07, 13:34
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amazingthing
Lämna in på garanti (om du har garantitid kvar).

Låter som om det är glapp någonstans, förutsatt att du inte har spillt något i tangentbordet.

Sist jag lämnade in den så var jag utan dator i 2½månad, men garantin finns kvar!

Nej, jag är säker på att jag inte har spillt något, men glapp låter väl logiskt
Citera
2013-06-07, 13:35
  #4
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Tråd -> Windows -> Hårdvara PC

//Mod
Citera
2013-06-07, 13:43
  #5
Medlem
Amazingthings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Danjeas
Sist jag lämnade in den så var jag utan dator i 2½månad, men garantin finns kvar!

Nej, jag är säker på att jag inte har spillt något, men glapp låter väl logiskt

Det är (oftast) möjligt att köpa ett reservtangentbord från ebay om du vill byta själv, problemet är väl om glappet sitter "längre ner". Prova plocka isär och känn så att alla kontakter till tangentbordet sitter ordentligt.
Citera
2015-01-31, 17:40
  #6
Avstängd
Bumpar detta ämne

Mitt tangentbord fungerar inte riktigt lika bra som jag vill att det ska göra. Ibland måste jag trycka extremt hårt på en tangent för att den ska reagera. Andra gånger funkar den som den ska. Det rör sig dessutom om olika tangenter och vilka det är verkar avgöras av slumpen. Ena sekunden är det T och U. Sekunden därefter fungerar dessa som de ska och några andra strular.

Bör tilläggas att jag sitter på en Acer Aspire TimelineU (ultrabook). Tangentbordet går inte att lossa utan att skruva upp chassit och ta bort moderkort etc. Senast igår pillade jag dock väck några tangenter och rengjorde med lite tryckluft och fingrar. Hjälpte inte mycket. Problemet kvarstår och det är nog inte smuts som gör att datorn funkar trögt.

Vad kan det bero på?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback