Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-06-20, 21:32
  #13
Medlem
Matsisms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av studsmatta000
Hej, skulle någon kunna rekommendera ett hotel som ligger centralt (colaba) som har riktiga rum med toa och dusch på rummet samt plats för två personer. Det ska vara fräscht, ha AC/bra fläkt och det ska vara hyffsat tyst. Det kan få kosta upp till 400kr eller 3700Rs.

Jag brukar ofta bo på:
Hotel Suba Palace, 5000 rupier / natt, Nära Gateway of India, Apollo Bunder, Colaba, Mumbai.
Hotel Cowies, 2400 rupier / natt, 15 Walton road, Mittimot Electric House, Colaba, Mumbai.
Antique Hotel, 1800 rupier / natt, Nära Colaba Market, 25 Indu Sakrikar Path, Colaba, Mumbai.
Hotel Oliver, 1000 rupier / natt, 15 Walton road, Mittimot Electric House, Colaba, Mumbai.
Citera
2013-10-20, 18:54
  #14
Medlem
JonDs avatar
Boende i Mumbai

Landar i Mumbai om några veckor nu och tänkte höra om någon har några tips angående boende. Kommer vara där 3 dagar och är långt ifrån kräsen när det gäller boendet, så billigt som möjligt är väl målet.
Vart ska man söka sig och vad kan man räkna med att betala för ett dubbelrum utan ac?
Citera
2013-11-08, 09:41
  #15
Medlem
Buddahns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JonD
Landar i Mumbai om några veckor nu och tänkte höra om någon har några tips angående boende. Kommer vara där 3 dagar och är långt ifrån kräsen när det gäller boendet, så billigt som möjligt är väl målet.
Vart ska man söka sig och vad kan man räkna med att betala för ett dubbelrum utan ac?

Delight guesthouse är bra.
Jag bodde på India House, väldigt basic rum men fräscha badrum och toaletter, troligtvis de bästa jag stött på i Indien.


Annars har du de populära dormitry stället mitt i Colaba. Amnesty eller vad det heter, också helt OK!
Citera
2013-11-08, 17:04
  #16
Medlem
JonDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buddahn
Delight guesthouse är bra.
Jag bodde på India House, väldigt basic rum men fräscha badrum och toaletter, troligtvis de bästa jag stött på i Indien.


Annars har du de populära dormitry stället mitt i Colaba. Amnesty eller vad det heter, också helt OK!

Ungefärliga priser på dessa?
Citera
2013-11-09, 19:54
  #17
Medlem
Sängplats i 4 bädds rum från 75 kr ungefär. Kolla på hostelbookers,Hostelworld eller hostels.com hemsidor. Där hittar du billiga hotel också. Men klicka på sängplats i hostelrum så får du billigaste alternativet.
Citera
2013-11-09, 20:21
  #18
Medlem
Buddahns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JonD
Ungefärliga priser på dessa?
India guesthouse betalade jag 400 rs per natt, vilket JAG tycker e lite väl när jag reser - men i Mumbai är det dyrare, bara att hacka i sig.

Det andra stället med stora dormitry rooms tog ungefär 200-250 rs per natt.
Citera
  • 1
  • 2
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2158070

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback