Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-06-07, 06:44
  #1
Medlem
Lilongwes avatar
Kollar på nätet och det finns ju hur många ställen som helst, men med få omdömen dock. Pallar inte checka in och betala för ett ställe där jag måste sova med råttor...

Någon som skulle kunna rekommendera något billigt och rent hotel/hostel/guest house i Mumbai?

Eller om någon har en vän som skulle vilja träffa en skön svensk och hosta ā la Couchsurfing så vore det kul!
__________________
Senast redigerad av Lilongwe 2013-06-07 kl. 06:50.
Citera
2013-06-07, 08:26
  #2
Medlem
Bästa är att leta på plats. Blev själv rekommenderad Frälsningsarmens youth hostel, men de tar ut rejäla överpriser på sina sängar (delat 20 pers) och har curfews och morgonbön. Allt beror på vad du har för standard, men min egen erfarenhet av Indien var att du kunde hitta 2-3 stjärniga hotel för samma pris som sjabbiga youth hostels. Och då kan man låsa in sina grejor.
Det är egentligen bara att knalla runt, be att få se på ett rum, och ifall det är för jäkligt så går man bara vidare till nästa. Ofta hittar man ett bra på första eller andra försöket.
Citera
2013-06-07, 09:01
  #3
Medlem
Matsisms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lilongwe
Kollar på nätet och det finns ju hur många ställen som helst, men med få omdömen dock. Pallar inte checka in och betala för ett ställe där jag måste sova med råttor...
Råttor finns där det bor människor, inte bara i Stockholm.

Citat:
Ursprungligen postat av Lilongwe
Någon som skulle kunna rekommendera något billigt och rent hotel/hostel/guest house i Mumbai?
Jag brukar bo på Oliver Hotel, 6 Walton Road, Mittimot Palki House, Colaba.

Oliver Hotel är ett enkelt hotel helt utan service. Kolla alltid på rummet innan du bestämmer dig. Jag brukar betala 800 rupier (100 kronor) / natt.
Citera
2013-06-07, 12:23
  #4
Moderator
Allaballawallas avatar
I Colaba ligger även India Guest House, som tar runt 500Rs för sina rum. De fyller sin funktion, är rena och så men inte något överdrivet. Precis ovanpå ligger Sea Shore Hotel som ligger runt 100Rs över och har lite trevligare rum, men för övrigt är ungefär samma samma...

Adressen för båda är: 1/49 Kamal Mansion,Arthur Bunder Road | Arthur Bunder Road, Mumbai.
Vilket är ett par hundra meter söder om Gateway of India; det tar alltså mindre än fem minuter att gå till det mesta i området.

Jag har bott några gånger på IGH och en gång på SSH och de är helt okej.
Trevlig personal även om de är lite överarbetade och helt ok läge om man vill spendera några dagar i Colaba.

TripAdvisor om IGH.
TripAdvisor om SSH.
__________________
Senast redigerad av Allaballawalla 2013-06-07 kl. 12:29.
Citera
2013-06-07, 13:34
  #5
Medlem
Lilongwes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allaballawalla
I Colaba ligger även India Guest House, som tar runt 500Rs för sina rum. De fyller sin funktion, är rena och så men inte något överdrivet. Precis ovanpå ligger Sea Shore Hotel som ligger runt 100Rs över och har lite trevligare rum, men för övrigt är ungefär samma samma...

Adressen för båda är: 1/49 Kamal Mansion,Arthur Bunder Road | Arthur Bunder Road, Mumbai.
Vilket är ett par hundra meter söder om Gateway of India; det tar alltså mindre än fem minuter att gå till det mesta i området.

Jag har bott några gånger på IGH och en gång på SSH och de är helt okej.
Trevlig personal även om de är lite överarbetade och helt ok läge om man vill spendera några dagar i Colaba.

TripAdvisor om IGH.
TripAdvisor om SSH.

Sea Shore Hotel verkar ju grymt! Men hur bokar man? Hittar inget telefonnummer...
Citera
2013-06-07, 13:38
  #6
Moderator
Neksnors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allaballawalla
I Colaba ligger även India Guest House, som tar runt 500Rs för sina rum. De fyller sin funktion, är rena och så men inte något överdrivet. Precis ovanpå ligger Sea Shore Hotel som ligger runt 100Rs över och har lite trevligare rum, men för övrigt är ungefär samma samma...

Adressen för båda är: 1/49 Kamal Mansion,Arthur Bunder Road | Arthur Bunder Road, Mumbai.
Vilket är ett par hundra meter söder om Gateway of India; det tar alltså mindre än fem minuter att gå till det mesta i området.

Jag har bott några gånger på IGH och en gång på SSH och de är helt okej.
Trevlig personal även om de är lite överarbetade och helt ok läge om man vill spendera några dagar i Colaba.

TripAdvisor om IGH.
TripAdvisor om SSH.
Om jag minns rätt så var det samma planlösning på de ställena, men det undre stället hade inte väggar ända upp till taket, som var högt, man såg ju inte in till grannarna, men om någon låste upp sin dörr så lät det som om det var din dörr osv.
Jag fick intrycket att Radio Club (nere vid vattnet bakom grannhuset) var ett riktmärke som taxifolk kände till.
Citera
2013-06-07, 14:02
  #7
Moderator
Allaballawallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lilongwe
Sea Shore Hotel verkar ju grymt! Men hur bokar man? Hittar inget telefonnummer...

Jag vet inte vad det är för nummer till SSH, men IGH har: (+91) 2283 3769
Eftersom det är samma ägare och de samarbetar så går det att ringa till IGH så hjälper de dig även med SSH.

Citat:
Ursprungligen postat av Neksnor
Om jag minns rätt så var det samma planlösning på de ställena, men det undre stället hade inte väggar ända upp till taket, som var högt, man såg ju inte in till grannarna, men om någon låste upp sin dörr så lät det som om det var din dörr osv.
Jag fick intrycket att Radio Club (nere vid vattnet bakom grannhuset) var ett riktmärke som taxifolk kände till.

Precis, lite spartanskt men ändå "privat"...
__________________
Senast redigerad av Allaballawalla 2013-06-07 kl. 14:08.
Citera
2013-06-07, 15:30
  #8
Medlem
stalliones avatar
Boende i Mumbai är dyrt i förhållande till övriga städer i Indien. I Colaba finns det en hel det budgethotell för backpackers varav vissa har bättre rykte än andra. Eftersom jag både började och avslutade min resa där sket jag fullständigt i boendet och ville bara komma undan billigast möjligt. Kan utan tvekan säga att India Guest House under Sea Shore Inn är ett bra alternativ. Det är relativt billigt(tror jag betalade runt 600rps) och går att få rum på plats. Det är delade toaletter men tveka ej, ärligt talat är toaletterna på India Guest House nog bland de fräschaste jag upplevt i hela Indien. Jag vet inte om det säger något om hotellet eller om vad för ställen jag bott på, men jag tyckte det stället i sig fyllde sin funktion. Sist men inte minst, du är i Mumbai. Var du än väljer att bo kommer du se råttor på kvällarna. Till och med utanför Taj.
Citera
2013-06-16, 15:57
  #9
Medlem
tunnsomlufts avatar
seashore hotel i colaba. asmånga trappor upp, men jättrtrevlig personal där. nyrenoverat, billigt. gemensamma toaletter och duschar iofs.
Citera
2013-06-16, 23:25
  #10
Medlem
Dexter007s avatar
Jag har själv funderar på Travellers Inn (http://www.tripadvisor.se/Hotel_Revi...arashtra.html)

Många omdömen och verkar vara bra för den prisklassen.
Citera
2013-06-20, 12:56
  #11
Medlem
Hej, skulle någon kunna rekommendera ett hotel som ligger centralt (colaba) som har riktiga rum med toa och dusch på rummet samt plats för två personer. Det ska vara fräscht, ha AC/bra fläkt och det ska vara hyffsat tyst. Det kan få kosta upp till 400kr eller 3700Rs.

Tack!
Citera
2013-06-20, 20:17
  #12
Medlem
Vagabundos avatar
Jag bodde på Delight Guest House, nära slutet på piren, bort från Gateway. Ganska skitigt och så med det tror jag inte man kommer ifrån i Mumbai om man inte vill punga upp över en tusen-gandhi.
Fick eget rum för 400 rupies och dorm för 200.
Citera
  • 1
  • 2
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2158070

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback