Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-06-06, 14:14
  #1
Medlem
heroinsunrises avatar
Hallå.

Ska pierca min egen örsnibb. Tänkte beställa en 4mm tjock kanyl (http://piercing.nu/product/173-nal.html), och sedan sätta in en 4mm BCR (http://piercing.nu/product/4794-g23-titan-cbr-4mm.html).


Finns det några problem med att pierca med en så här tjock nål direkt? Steget från 4mm till 10mm är kortare än om jag skulle köra på en "vanlig" kanyltjocklek. Ser schysstare ut de 6 veckor det ska läka innan jag börjar töja, med 4mm.
Citera
2013-06-06, 14:17
  #2
Medlem
Polacksallts avatar
Eftersom du frågar utgår jag från att du inte vet vad du håller på med. Beställ tid hos någon som har koll på läget eller låt bli.
Citera
2013-06-06, 14:43
  #3
Medlem
Jag säger som tidigare person, låt någon som kan detta, göra hål i örat. Visst kan man göra själv också, men inte säkert resultatet blir bra. En bekant träffade någon nerv, så en del av öronsnibben drogs inåt. Samt liten blå prick kvarstod. Så kan det också gå. En kusin fick sig en rejäl infektion...
Citera
2013-06-07, 08:56
  #4
Medlem
heroinsunrises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lelle81
Jag säger som tidigare person, låt någon som kan detta, göra hål i örat. Visst kan man göra själv också, men inte säkert resultatet blir bra. En bekant träffade någon nerv, så en del av öronsnibben drogs inåt. Samt liten blå prick kvarstod. Så kan det också gå. En kusin fick sig en rejäl infektion...

Det är fan inte raketforskning. Steril kanyl, avspritad örsnibb. Markera med en penna, tryck igenom, i med smycke.
Citera
2015-05-27, 00:11
  #5
Medlem
Bumpar denna tråd. Funderar på att köra 4mm direkt. Har inga direkta ambitioner på att töja vidare. Eventuellt max till 6mm isåfall.

Är det bättre att köra mindre hål och töja upp till ca 4mm, Eller spelar det ingen roll?

Tacksam för svar.
Citera
2015-05-27, 23:36
  #6
Medlem
Jag skulle köttat 4mm direkt, det är inte direkt någon jättestorlek och du får mest troligt ett litet ärr på sin höjd. Mindre hål och sen långsam töjning ser dock förmodligen bättre ut efteråt men kan lika gärna se lite hängigt ut om du har otur eller stressar. Båda alternativen kan man leva med kan jag tycka, i slutändan bestämmer du

ps, mindre storlekar är astråkigt att töja.
Citera
2015-05-28, 13:02
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prax^
Jag skulle köttat 4mm direkt, det är inte direkt någon jättestorlek och du får mest troligt ett litet ärr på sin höjd. Mindre hål och sen långsam töjning ser dock förmodligen bättre ut efteråt men kan lika gärna se lite hängigt ut om du har otur eller stressar. Båda alternativen kan man leva med kan jag tycka, i slutändan bestämmer du

ps, mindre storlekar är astråkigt att töja.

Tack för ditt svar. Jo det låter rimligt. Men mina gamla "vanliga" håll har växt igen. Så pallar inte ta nya standard hål. Blir nog att köra 4mm. Är precis som du säger inte specielt stort.

Hoppas man inte blir beroende att öka för mycket i framtiden bara hehe.
Citera
2015-05-28, 13:05
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Operaio
Tack för ditt svar. Jo det låter rimligt. Men mina gamla "vanliga" håll har växt igen. Så pallar inte ta nya standard hål. Blir nog att köra 4mm. Är precis som du säger inte specielt stort.

Hoppas man inte blir beroende att öka för mycket i framtiden bara hehe.


6mm kommer kännas rätt litet inom några månader och du kommer tänka att 8 inte skadar, sen är det igång För många år sedan skulle jag bara upp till 10, landade på 55
Citera
2015-05-29, 12:50
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prax^
6mm kommer kännas rätt litet inom några månader och du kommer tänka att 8 inte skadar, sen är det igång För många år sedan skulle jag bara upp till 10, landade på 55

Jo, det blir väl så kan jag tänka mig. Nu har jag iallafall gjort det. Gick utmärkt. Tack ännu en gång för svaret kompis
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback