• 1
  • 2
2013-06-05, 22:07
Medlem
Enligt Metro, Sthlms upplagan, kommer yahoomail börja scanna alla mail för att kunna göra riktad reklam. Det kan väl ändå inte stämma?????
Citera
2013-06-05, 22:11
Medlem
stopbitchings avatar
Trodde detta redan var standard bland de större mejlaktörerna?
Citera
2013-06-05, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stopbitching

Vilken mail ska man då använda????
Citera
2013-06-05, 22:27
Medlem
mindgasms avatar
köp en domän o skaffa ett privat mail via webbhotellet! annars hushmail eller liknande!
Citera
2013-06-05, 23:19
Medlem
Bobby.Smiless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pollarn

Frågan är ju, spelar det någon roll? Det är ju ingen människa som kommer läsa det, snarare troligtvis bara ett program som väljer adekvata nyckelord och placerar en lämplig annons till dig som kund. Blir ju win win för alla, du får gratis epost och relevant reklam samt företagen tjänar pengar.

Annars är väl alternativet att sätta upp en egen mailserver. Men du kommer ju troligtvis också att skicka epost till en rad adresser som google, yahoo etc. ändå handhavar, vilket i slutändan ändå leder till att en stor del av dina meddelanden på något sätt blir scannade. Känns inte som en ko på isen än så länge iaf...
Senast redigerad av Bobby.Smiles 2013-06-05 kl. 23:21.
Citera
2013-06-06, 06:55
Medlem
PsychoRastaSkinheds avatar
Citat:

Hushmail brukar rekommenderas. Det raderar även sig själv om det är inaktivt en viss period. Nackdelen är dock om man tappar sitt lösenord så kan man inte få ett nytt.
Citera
2013-06-06, 13:26
Medlem
stopbitchings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PsychoRastaSkinhed
Hushmail brukar rekommenderas. Det raderar även sig själv om det är inaktivt en viss period. Nackdelen är dock om man tappar sitt lösenord så kan man inte få ett nytt.
Dock så lämnar de ju ut uppgifter så har man tänkt att handla knark eller annan kriminell verksamhet så är det inte att rekommendera.
Citera
2013-06-07, 07:11
Medlem
PsychoRastaSkinheds avatar
Citat:
Dock så lämnar de ju ut uppgifter så har man tänkt att handla knark eller annan kriminell verksamhet så är det inte att rekommendera.

Fast håller man på med sådana aktiviteter är det ju bäst att kryptera.
Citera
2013-06-11, 21:32
Medlem
Jag skrev tråden innan senaste dagens övervakningshaveri.Då jag verkligen börjar bli trött på övervakningen , Fick jag tips av en bekant att använda sökmotorn yandex.ru och den verkar finnas i östländer samt turkiet. Jag testade den och den verkar Ok, Såg också att den hade mailfunktion. Är det någon som testat ???
Citera
2013-06-11, 21:40
Medlem
stopbitchings avatar
Citat:
Jag skrev tråden innan senaste dagens övervakningshaveri.Då jag verkligen börjar bli trött på övervakningen , Fick jag tips av en bekant att använda sökmotorn yandex.ru och den verkar finnas i östländer samt turkiet. Jag testade den och den verkar Ok, Såg också att den hade mailfunktion. Är det någon som testat ???
När det gäller sökmotorer så fungerar startpage eller DuckDuckGo bra. Har ingen erfarenhet av mail dessvärre.
Citera
2013-06-11, 21:50
Medlem
garnierfructiss avatar
Citat:

Stämmer. Inofficiellt...
Citera
2013-06-11, 22:16
Medlem
Citat:
När det gäller sökmotorer så fungerar startpage eller DuckDuckGo bra. Har ingen erfarenhet av mail dessvärre.

Har använt Duck.... tidigare, men såg nu att amerikatidningar som Washington post och dylikt hajpar dem.Så jag litar inte på dem. Återigen är det någon som kör yandex.ru och även deras mail.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in