Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2013-09-14, 13:14
  #25
Medlem
Veritaazs avatar
Det smartaste är att flyga till Delhi och ta Norra indien först! Bästa tiden uppe i bergen just nu, jag själv åker dit om ett par veckor! Sen börjar bästa tiden för Goa i slutet på Januari, trust me, jag bor här
__________________
Senast redigerad av Veritaaz 2013-09-14 kl. 13:17.
Citera
2014-03-19, 07:27
  #26
Medlem
healing79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ikigai
Jag åker i September och tänkte vara i Indien i flera månader. Kan inte riktigt bestämma mig om jag ska åka till delhi först och resa runt i norra indien först eller åka till mumbai och resa runt i det området först, inkl Goa. Några rekommendationer med tanke på klimat och evenemang under September/October månaden? Tack.

Oktober är bästa månaden i söder. Det är friskt efter monsunen, inte så supervarmt, och fortfarande inte så mycket turister. Mumbai är i regel trevligare än Delhi. Men undvik städerna så mycket du kan, det är helt enkelt för mycket avgaser.
Citera
2014-05-04, 17:32
  #27
Avstängd
BroderQuetzalcoatls avatar
Delhi = Som att ge sig 100 år tillbaka i tiden. Mycket spännande kultur, det har ju präglats av muslimska erövrare ifrån norra Asien under hundratals år så finns fantastiska historiska platser att se och besöka.
Finns även lite moderna "hippa" ställen här och där. Fattigdomen finns som i alla andra Indiska städer, men jag tycker att den är mer "rå" i Delhi.

Mumbai = Mer modern stad, mer kosmopolitisk. Historian är präglad mycket av koloniala Britterna och man kan se en hel del historia ifrån den tiden i staden. Tycker att staden är säkrare, har bättre väder och mer "utbud" av saker man kan göra än Delhi.
Citera
  • 2
  • 3
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2157299

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback