Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2013-06-04, 21:15
Medlem
Hej! Jag har haft självmordstankar förr här i livet när jag var 14-17 år och förstod inte vad det berodde på. Jag var kär i en tjej samtidigt och tror det hade med saken att göra. Vi har varit ett par nu i lite äldre dagar men hon gjorde slut. Nu vill jag ta livet av mig igen. Jag tror det är på allvar nu, vad bör jag göra?
Citera
2013-06-04, 21:17
Medlem
teamminttus avatar
Prata med någon som står dig nära om hur du känner och ser på saker runt omkring.
Citera
2013-06-04, 21:18
Antingen tar du livet av dig eller så pratar du med någon. Känns som de två alternativ du har.
Citera
2013-06-04, 21:20
Medlem
Moramannens avatar
Prata med familj och vänner. Kanske också läkare. De kommer stötta dig. Ta inte livet av dig.
Citera
2013-06-04, 21:25
Medlem
Ta inte livet av dig pga en tjej i alla fall. Det är vanligt med självmordstankar när man är ledsen, men det är en enorm skillnad på att känna sådana tankar och att faktiskt göra ett allvarligt försök. Prata med en god vän eller en förälder, och om du känner att du varit nere mer än 2-3 veckor så bör du söka hjälp med att få prata med ett proffs

Det löser sig, du är inte den första som mår skit pga kärleksbekymmer.
Citera
2013-06-04, 21:38
Medlem
Jag har varit nere dom senaste månaderna och skurit mig själv allvarligt och familj och vänner vet allt. Jag pratar med psykologer och läkare och har alltid gjort. Finns ingenting som hjälper längre. Jag tror jag har bestämt mig nu iallafall men ska sova på saken. Det gör så jävla ont inom mig och mina tankar vill jag bara få ett stopp på. Tack för svaren!
Citera
2013-06-04, 22:23
Medlem
Äter du antidepressiv medicin? Och i så fall ger den inte effekt?
Citera
2013-06-05, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ia-
Äter du antidepressiv medicin? Och i så fall ger den inte effekt?

Nej det gör jag inte, gjorde det förut och gick bara upp i vikt. 15 kilo på två veckor. Så det tänker jag inte börja med. Det här är ett val jag har tagit och tänker slutföra. Att jag tar mitt liv kanske inte kommer göra någon skillnad men det är ett val jag väljer att ta eftersom en tjej ska få känna samma smärta som jag burit nu i månader. Jag tackar för min tid här på jorden och tänker vila mig ett bra tag nu!
Citera
2013-06-05, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wickedgame22
Nej det gör jag inte, gjorde det förut och gick bara upp i vikt. 15 kilo på två veckor. Så det tänker jag inte börja med. Det här är ett val jag har tagit och tänker slutföra. Att jag tar mitt liv kanske inte kommer göra någon skillnad men det är ett val jag väljer att ta eftersom en tjej ska få känna samma smärta som jag burit nu i månader. Jag tackar för min tid här på jorden och tänker vila mig ett bra tag nu!

Det finns fler tjejer hurru. Tro mig det blir bättre med tiden för de flesta. jag sitter här själv med en sjuhelvetes ångest pga sjukdomsbesvär så jag kanske "måste" dö men du som är frisk dont do it man. Det blir bättre med tiden.

Dessutom har jag inte själv lyckats komma på något sätt att dö som verkar särskilt acceptabelt. Alla verkar väldigt smärtsamma och hemska dessvärre. Pma om du behöver snacka jag lyssnar alltid.
Citera
2013-06-06, 22:33
Medlem
lillaliss avatar
Var inte bron tillräckligt hög igår?
Citera
2013-06-07, 04:47
Medlem
Gameplayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillalis
Var inte bron tillräckligt hög igår?

Troligen inte då han loggat in nästan ett dygn efter det påstådda hoppet.
Citera
2013-10-18, 07:35
Medlem
Snälla, gör det inte!!! Jag har ganska många tips till dig!!

http://m.youtube.com/watch?v=qlVsSSP...%3DqlVsSSPQf5M

Om du ångrar dig i luften, vad fan händer då?? Tänk på din familj, dina vänner. Försök börja om på ett nytt liv! Du skadar mer än ett liv, dig själv och personer du känner! Ring någon. Gör det inte. OM du ska göra det, så donnera ALLA dina organ! Varför skär du dig själv??

Det är du som avgör, inte jag. Jag bara varnar dig men tänk på all din roliga och possitiva tid!

Du har nog bästemt dig, men förslk kämpa för livet ändå tänk hur många människor som har cancer som kan göra exakt vad som hälst för ett nytt liv!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in