Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-02, 18:53
  #253
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av roffa13
Vilka pys-mysiga julaftnar han måste haft, när morfar skroderade om folkhemmet, spelade marchmusik och fördömde det internationella storkapitalet.

Jag tror att morfadern redan var död när Stefan föddes. I alla fall träffade han aldrig sin morfar.

Stefan Löfvens biologiska mamma var ensamstående mamma med ett barn när Stefan föddes. Hon klarade inte av två barn utan lämnade bort Stefan när han var 1 år. Han växte upp i en fosterfamilj i Örnsköldsvik och träffade inte sin biologiska mamma förrän han var vuxen.

Sluta med nazisttramset.
Citera
2018-01-02, 19:26
  #254
Medlem
Gabriel Knights avatar
Det man ska komma ihåg är att under krigsåren var landet delat: ena delen, främst bland dem som röstade borgerligt, höll på Tyskland i kriget och den andra delen, arbetarklassen stod ofta på Rysslands och västmakternas sida.
Vi hade förövrigt en samlingsregering under de åren. Vad jag vill säga är att det inte alls är något ovanligt om man har släktingar som sympatiserade med Tyskland och Hitler under kriget.
Det är bara nu när man har facit som det verkar vara något förskräckligt men då var det helt naturligt att många framförallt akademiker, handelsmän mfl som på olika sätt hade kopplingar till Tyskland också önskade att den tyska sidan vann i kriget.
England hade man inte så mycket kontakter med innan kriget utan man mindes Hansatiden och de goda handelskontakter man haft med Tyskland innan kriget. Det var ju främst tyskan som var det första utländska språket man lärde sig i folkskolan, inte engelska.

Med det sagt har vi ju redan konstaterat att Stefan Löven är adopterad och inte kom i kontakt med sin biologiska mamma förrän i vuxen ålder och då var morfadern död sedan länge. Därmed är saken utagerad. Den mamma har refererar till i jultalet är fostermamman som jobbade inom hemtjänsten.
Citera
2018-01-02, 19:36
  #255
Medlem
LaurentiusLucidors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Winston Smith
Sluta med nazisttramset.


"Vi har varit naiva!"

Naiviteten löper som en röd tråd genom släkten Löfven.
Citera
2018-01-02, 21:29
  #256
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Winston Smith
Jag tror att morfadern redan var död när Stefan föddes. I alla fall träffade han aldrig sin morfar.

Stefan Löfvens biologiska mamma var ensamstående mamma med ett barn när Stefan föddes. Hon klarade inte av två barn utan lämnade bort Stefan när han var 1 år. Han växte upp i en fosterfamilj i Örnsköldsvik och träffade inte sin biologiska mamma förrän han var vuxen.

Sluta med nazisttramset.

Detta är ju gulligt.
I denna anda tycker jag att det är på tiden att Mr Löfvén visar respekt för SD. Nuvarande Sverigedemokrater har också lämnat de nazistiska rötterna. De blir ständigt belagda med släktskapet och blir beskyllda för att de är nazister.
När Löfvén visar hyfs kan jag tänka mig se att han inte står i den bruna myllan.
Han uppträder avskyvärt i riksdagen mot Sverigedemokraterna. Jag har aldrig hört honom svara på en allvarligt och artigt ställd fråga från SD.
Så beter sig inte en statsminister med kvalitet. Han har komplex för sina nazistiska rötter.
Citera
2018-01-02, 21:32
  #257
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av regnidagigen
Detta är ju gulligt.
I denna anda tycker jag att det är på tiden att Mr Löfvén visar respekt för SD. Nuvarande Sverigedemokrater har också lämnat de nazistiska rötterna. De blir ständigt belagda med släktskapet och blir beskyllda för att de är nazister.
När Löfvén visar hyfs kan jag tänka mig se att han inte står i den bruna myllan.
Han uppträder avskyvärt i riksdagen mot Sverigedemokraterna. Jag har aldrig hört honom svara på en allvarligt och artigt ställd fråga från SD.
Så beter sig inte en statsminister med kvalitet. Han har komplex för sina nazistiska rötter.

Borde han inte hyllas som idol på Flashback.
Flashback brukar ju inte ha något emot högerextrema åsikter.
Citera
2018-01-02, 21:38
  #258
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Borde han inte hyllas som idol på Flashback.
Flashback brukar ju inte ha något emot högerextrema åsikter.

Beskriv de högerextrema åsikterna som finns här.
Citera
2018-01-02, 21:45
  #259
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av regnidagigen
Beskriv de högerextrema åsikterna som finns här.

Jag ber om ursäkt, här finns bara kommunister.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback