Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-06-03, 13:10
  #1
Avstängd
Efter att ha blivit påkommen erkänner nu Stefan Löfven att han har nazistiska rötter. Min biologiske morfar var nazist berättar socialdemokraternas partiledare.


Jag använder mig av programet unvis för att inte ge Aftonbladet sidvisningar. Orginalet finns i Aftonbladet.
http://unvis.it/http://www.aftonblad...cle16893002.ab

Citat:
Stefan Löfvens mörka familjehistoria avslöjad

Stefan Löfvens biologiska morfar var aktiv nazist.

Avslöjandet gör S-ledaren själv i en stor intervju i tidningen Aktuellt i politiken.



Hur kommer det här påverka svensk politik?
Kan man nu återigen börja prata om Socialdemokraternas "bruna" rötter?

Allt som berör ämnet kan diskuteras.
__________________
Senast redigerad av F-lashback 2013-06-03 kl. 13:12.
Citera
2013-06-03, 13:13
  #2
Medlem
Soderortskillens avatar
Kul för honom!
Citera
2013-06-03, 13:14
  #3
Medlem
bombaccis avatar
Hur det här kommer påverka svensk politik? Svar: inte ett dugg.
Citera
2013-06-03, 13:15
  #4
Medlem
finns det någon poäng med detta alls? stod de varandra nära? har för mig karl blev bortadopterad.
Citera
2013-06-03, 13:19
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emma77Linn
finns det någon poäng med detta alls? stod de varandra nära? har för mig karl blev bortadopterad.

Ja det stämmer. Från artikeln.

Citat:
Stefan Löfven växte upp i en fosterfamilj och lärde känna sin biologiska mamma först som vuxen.

Vad heter hans morfar?
Han lär ju ha hängt med Sven-Olov Lindholm och grabbarna.
__________________
Senast redigerad av Dr-compakt 2013-06-03 kl. 13:21.
Citera
2013-06-03, 13:24
  #6
Medlem
Sigstens avatar
Detta är riktigt illa. Alla vet vi att sådana här tendenser sitter i generna. Det är bäst att de petar honom från partiet innan hans nazistiska rötter slår ut!
Citera
2013-06-03, 13:24
  #7
Medlem
TS behöver nog motivera varför hen anser detta är relevant på något sätt alls, han är ju enligt tidigare inlägg väldigt pro-sd och är detta ett försök att skapa en S-skandal så kommer han antagligen får stort stöd från sd-mobben här.. men det är fortfarande tämligen irrelevant för all seriös debatt
Citera
2013-06-03, 13:27
  #8
Medlem
Saccards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emma77Linn
TS behöver nog motivera varför hen anser detta är relevant på något sätt alls, han är ju enligt tidigare inlägg väldigt pro-sd och är detta ett försök att skapa en S-skandal så kommer han antagligen får stort stöd från sd-mobben här.. men det är fortfarande tämligen irrelevant för all seriös debatt
Du menar alltså att det är irrelevant för all seriös debatt att Stefan Lövéns morfar var aktiv nazist, samtidigt som Aftonbladet har slagit på stora trumman om Silvias fars bruna förflutna? Varför är det irrelevant i det ena fallet och relevant i det andra?

Min gissning är att du är sosse och att det här är pinsamt och svårt att relatera till. Det är ju som sagt inte första gången sossarnas röda fanor skiftat i brunt.
Citera
2013-06-03, 13:30
  #9
Medlem
Enda sedan 2010 så rör endast politiska skandaler Sverigedemokraterna och deras politiska medlemmar och även 'Ex-medlemmar'. Det har vi alla sett!



Men jaja, där ser man! Inte varje dag en icke-tysk har en Nazist i släkten. Eller är Löfven av tyskt härkomst kanske?
Citera
2013-06-03, 13:31
  #10
Medlem
Att det kommer ut först nu visar väl hur dåliga journalister är på att granska politiker. Om det inte är sverigedemokrater så klart, tro inte för en sekund att Jimmie Åkesson skulle kunna ha en hemlig morfar som var nazist, det hade kommit ut och utnyttjats ganska så snabbt....
Citera
2013-06-03, 13:32
  #11
Medlem
GreenCheeses avatar
Det här kan inte sluta bra. Nazistgubbens barnbarn ... Stefan Löfven kommer härmed ha Naziststämpeln i pannan efter det uttalandet. Han borde avgå NU
Citera
2013-06-03, 13:33
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saccard
Du menar alltså att det är irrelevant för all seriös debatt att Stefan Lövéns morfar var aktiv nazist, samtidigt som Aftonbladet har slagit på stora trumman om Silvias fars bruna förflutna? Varför är det irrelevant i det ena fallet och relevant i det andra?

Min gissning är att du är sosse och att det här är pinsamt och svårt att relatera till. Det är ju som sagt inte första gången sossarnas röda fanor skiftat i brunt.

du anser alltså att aftonbladet är ett bra exempel på seriös debatt?

Det är dock en skillnad som jag kan tänka mig utan att vara speciellt insatt i det, Silvias far fanns där när hon växte upp och frågan är då om han påverkat henne i någon riktning. Dock är även den debatten för mig väldigt ointressant eftersom jag anser att vår drottning skall bedömas efter hennes agerande och yttranden, inte efter hennes fars dito.

Jag är inte sosse så som medlem, men "skulle det vara val i dag" skulle jag rösta på dem.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback