Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-06-01, 20:28
  #1
Medlem
Sichtis avatar
Kan man röka opium på något sätt med tobak och papper?

Ja menar om man skulle springa på det utomlands så att säga eller behövs det mer avancerade former för att kunna njuta av denna drog som folie t.ex.
Citera
2013-06-01, 20:36
  #2
Medlem
Sn0o0oZs avatar
http://www.manoneileen.com/wp-conten...1/08/poppy.jpg

Bara att slicka i sig mjölken.
Citera
2013-06-01, 21:04
  #3
Medlem
psyDucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sichti
Kan man röka opium på något sätt med tobak och papper?

Ja menar om man skulle springa på det utomlands så att säga eller behövs det mer avancerade former för att kunna njuta av denna drog som folie t.ex.

Det smidigaste om man inte har verktyg eller tid är att äta det. Man tar en bit värmer det genom att elda på det i en max två sekunder, och sköljer ner det med en kopp varmt te. effekten blir lite annorlunda jämfört med att röka det, personligen tycker jag det är mycket trevligare att äta opium.
Citera
2013-06-11, 22:06
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psyDuck
Det smidigaste om man inte har verktyg eller tid är att äta det. Man tar en bit värmer det genom att elda på det i en max två sekunder, och sköljer ner det med en kopp varmt te. effekten blir lite annorlunda jämfört med att röka det, personligen tycker jag det är mycket trevligare att äta opium.

Hur menar du med äta det? Mumsar man i sig en hel kapsel innan den börjat blomma? Räcker en kapsel hen and chickens? Hur är st att förädla det om man har gott om tid
Citera
2013-06-12, 09:29
  #5
Medlem
psyDucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 500dollar
Hur menar du med äta det? Mumsar man i sig en hel kapsel innan den börjat blomma? Räcker en kapsel hen and chickens? Hur är st att förädla det om man har gott om tid

Man äter opiumet, inte vallmoplantan. Det har alltså redan blivit förädlat. Att äta en blomkapsel är nog väldigt bökigt och jag tvivlar på om det ger särskilt mycket, om något överhuvudtaget.
Citera
2013-06-12, 20:11
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psyDuck
Man äter opiumet, inte vallmoplantan. Det har alltså redan blivit förädlat. Att äta en blomkapsel är nog väldigt bökigt och jag tvivlar på om det ger särskilt mycket, om något överhuvudtaget.

aha, då e jag med men om man samlar en del opiumlatex å låter det torka, hur mycket behöver man äta för att få effekt då? är det bäst att röka rent eller i en cigg? Svårt att uppskatta vikten men vi kan ju säga att 1 g kanske borde räcka att äta?

Hur länge varar ett opiumrus? Syns det att man är påverkad? Kan man ut å traska/köra bil som vanligt?=
Citera
2013-06-12, 22:59
  #7
Medlem
AlltidPåverkads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 500dollar
aha, då e jag med men om man samlar en del opiumlatex å låter det torka, hur mycket behöver man äta för att få effekt då? är det bäst att röka rent eller i en cigg? Svårt att uppskatta vikten men vi kan ju säga att 1 g kanske borde räcka att äta?

Hur länge varar ett opiumrus? Syns det att man är påverkad? Kan man ut å traska/köra bil som vanligt?=
Ta inte mer än ett halvgram till att börja med för är det bara någorlunda bra klös i´et räcker det mer än väl och ha i åtanke att det KAN ta tid innan det kommer smygande lite beroende på... ja olika faktorer men en timme innan en oral dos "fäst" är inte ovanligt.

Och hur ruset är? det är rätt individuellt men på mig så fungerar opium mer sedativt än heroin, oxycontin, subutex ect gör och små pupiller får man...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback