Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-06-09, 20:40
  #13
Medlem
BuprenOrvars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av U-boat
Näe,några bilder på hur man spänner hammarfjädern,det får jag inte fram på den där länken,jag får inte fram en enda bild helt tomt.
Det kommer att fixa sej ändå,finns säker bara två håll att skruva åt så det är 50% chans att jag lyckas vid första försöket .

Hmmm, första länken har 4st foto med pilar och förklaringar om hur man gör...
Citera
2013-06-09, 20:51
  #14
Medlem
BuprenOrvars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av U-boat
Näe,några bilder på hur man spänner hammarfjädern,det får jag inte fram på den där länken,jag får inte fram en enda bild helt tomt.
Det kommer att fixa sej ändå,finns säker bara två håll att skruva åt så det är 50% chans att jag lyckas vid första försöket .

Tror jag vet felet, länken är fel pga att jag är medlem på sidan så länken funkar bara för mig.

Vill du kunna läsa så måste du regga dig på sidan. Sedan heter den aktuella tråden "BT65 hammarfjäder, nån som provat?"

Den ligger i underforumet "hatsan" som ligger under "Luftgevär (PCP/Co2)"
Citera
2013-06-09, 21:03
  #15
Medlem
U-boats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BuprenOrvar

Vill du kunna läsa så måste du regga dig på sidan.

Tycker att det här forumet verkar ärligare och bättre . Här kan jag ställa vilka frågor som helst om luftbössan och få bra och riktiga svar .
Citera
2014-02-24, 12:10
  #16
Medlem
SwedishHuntards avatar
tråden är aningen död, men piledriver är en tung rackare. i kalbier 4.5 väger den mer än dubbelt så mycket än de vanliga 4.5 kulorna. finns i .25 kaliber med, väger kolossala mängder ^^
Citera
2014-02-24, 14:04
  #17
Medlem
BuprenOrvars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SwedishHuntard
tråden är aningen död, men piledriver är en tung rackare. i kalbier 4.5 väger den mer än dubbelt så mycket än de vanliga 4.5 kulorna. finns i .25 kaliber med, väger kolossala mängder ^^

Finns även i cal 22. Det är den tyngsta kulan jag själv har provat och levererar bra med kraft om man har ett icke-strypt luftvapen.
Citera
2014-04-15, 20:26
  #18
Medlem
U-boats avatar
Dags att ta fram skytteredskapen till påsken prognosen ser bra ut för utomhusskytte .Piledriver har jag aldrig hört om förut,vart hittar ni dom ?
Citera
2014-04-16, 17:20
  #19
Medlem
BuprenOrvars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av U-boat
Dags att ta fram skytteredskapen till påsken prognosen ser bra ut för utomhusskytte .Piledriver har jag aldrig hört om förut,vart hittar ni dom ?

Denna shop har ett mycket bra sortiment av exotiska luftvapenkulor: http://luftvapen.e-butiken.se/ammuni...5mm/piledriver
Citera
2014-04-18, 00:18
  #20
Medlem
U-boats avatar
Vad menas med matarpinne kan det vara menat att skotten är till singelmatning eller funkar dom i magg också,tänkte på längden på skotten ?
Citera
2014-04-18, 19:27
  #21
Medlem
BuprenOrvars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av U-boat
Vad menas med matarpinne kan det vara menat att skotten är till singelmatning eller funkar dom i magg också,tänkte på längden på skotten ?

Jag tror inte att dom har samma dimensioner som diabolkulor men jag tror att dom passar i dom flesta magasin för PCP-gevär. Du kan alltid ringa dom och fråga då dom är mycket kunniga.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback