Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-12-14, 17:04
  #61
Medlem
Luxuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Nope, just det blir inte korrekt eftersom du då agerar som en moderator. Om du däremot förklarar en regel, istället för att en moderator gör det, är det helt okej.

Men sålänge åtgärden är korrekt, är det inte egalt vem som utför den?

Om jag ställer en fråga till moderatorer hur tex en regel ska tolkas, då är det ju inte egalt om den som svarar gör det i egenskap av moderator, eller om det är en självpåtagen tyckare som uttalar sig?
Jag håller såklart med, men vill bara visa för din kollega ovan att det visst spelar roll
__________________
Senast redigerad av Luxus 2018-12-14 kl. 17:06.
Citera
2018-12-14, 17:12
  #62
Medlem
moongoats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tzj
Många som hänger i Laidback har varit medlemmar länge, och det har de flesta moderatorer också varit. Det kanske uppfattas mer som en "kompisstämning" då mellan vissa.

Men jag tvivlar på att folk är ute efter att bli älskade av moderatorerna.


Jag känner mig kluven då jag upplever "rövslickeri" och sektstämning här på FB av vissa användare. Trots detta så kommer du få min julgratulation även i år, med det är först och främst för att jag gillar dig som lirare...
Vågar inte skriva mer för jag vill inte vara en rövslickare
Citera
2018-12-14, 17:16
  #63
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxus
Men sålänge åtgärden är korrekt, är det inte egalt vem som utför den?

Om jag ställer en fråga till moderatorer hur tex en regel ska tolkas, då är det ju inte egalt om den som svarar gör det i egenskap av moderator, eller om det är en självpåtagen tyckare som uttalar sig?
Jag håller såklart med, men vill bara visa för din kollega ovan att det visst spelar roll
Jag anser att det inte spelar någon roll om du, eller jag, förklarar hur det ligger till gällande något. Har du fel kommer jag (eller någon annan) rätta dig. Anser du att jag har fel kommer du (och/eller andra) påpeka det för mig. Bra, tycker jag.
Citera
2018-12-14, 17:21
  #64
Medlem
Luxuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Jag anser att det inte spelar någon roll om du, eller jag, förklarar hur det ligger till gällande något. Har du fel kommer jag (eller någon annan) rätta dig. Anser du att jag har fel kommer du (och/eller andra) påpeka det för mig. Bra, tycker jag.

Fast det beror ju på hur man uttrycker sig.

Om en användare ställer en fråga i forumdelen flashback, där man exvis skriver:

-Hej mods! Är det tillåtet att skapa en tråd där man ifrågasätter om modden Carl Hamilton i verkligheten är JAn guillos agent?

Då blir det förvirrande om användaren Luxus svarar nåt, sen kommer en mod in och rättar lite eftersom jag uttryckte mig lite väl vinklat, sen kommer en till användare och tycker till...

Bättre är då att MOD svarar på frågan, sen kan ju alla övriga uttrycka sig såsom; så tycker inte jag, eller såhär skulle man kunna tolka reglerna...

TS är ju inte intresserad av hur JAG tolkar reglerna utan hur de med tolkningsföreträde tänker.
För om nu Luxus svarar fel, å TS sen startar en tråd som bryter mot 1.06 innan mod hunnit in och rätta till svaret, då åker ju användaren för regelbrott.
Citera
2018-12-14, 17:33
  #65
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxus
Fast det beror ju på hur man uttrycker sig.

Om en användare ställer en fråga i forumdelen flashback, där man exvis skriver:

-Hej mods! Är det tillåtet att skapa en tråd där man ifrågasätter om modden Carl Hamilton i verkligheten är JAn guillos agent?

Då blir det förvirrande om användaren Luxus svarar nåt, sen kommer en mod in och rättar lite eftersom jag uttryckte mig lite väl vinklat, sen kommer en till användare och tycker till...

Bättre är då att MOD svarar på frågan, sen kan ju alla övriga uttrycka sig såsom; så tycker inte jag, eller såhär skulle man kunna tolka reglerna...

TS är ju inte intresserad av hur JAG tolkar reglerna utan hur de med tolkningsföreträde tänker.
För om nu Luxus svarar fel, å TS sen startar en tråd som bryter mot 1.06 innan mod hunnit in och rätta till svaret, då åker ju användaren för regelbrott.
Jovisst, i ditt rätt välskruvade inlägg ger jag dig rätt. Men oftast handlar det ju om mer triviala saker än så. Och det är inte alltid en mod har tid eller ser inlägget ifråga och då är det ju bra. Exempelvis "hur byter jag avatar" eller vad det nu kan vara.
Citera
2018-12-14, 18:06
  #66
Medlem
moongoats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Jag anser att det inte spelar någon roll om du, eller jag, förklarar hur det ligger till gällande något. Har du fel kommer jag (eller någon annan) rätta dig. Anser du att jag har fel kommer du (och/eller andra) påpeka det för mig. Bra, tycker jag.

Din självgoda rackare!
Citera
2018-12-14, 18:08
  #67
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moongoat
Din självgoda rackare!
Nja, jag tycker faktiskt inte det. Kolla vad jag skriver en gång till så ser du det.
Citera
2018-12-14, 18:11
  #68
Medlem
moongoats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Nja, jag tycker faktiskt inte det. Kolla vad jag skriver en gång till så ser du det.

Oooppsss!
Ja, nu såg jag..
Kan man skylla ifrån sig med att "fredagsmys pågår" för en halvalkis?
Citera
2018-12-14, 18:17
  #69
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moongoat
Oooppsss!
Ja, nu såg jag..
Kan man skylla ifrån sig med att "fredagsmys pågår" för en halvalkis?
Ja, men inte om man begår regelbrott.
Citera
2018-12-14, 22:51
  #70
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxus
Nej det är det väl inte? Varför är det annars otillåtet för användare att skriva inlägg där det ser ut som att man utför modåtgärder?
Då kan ju lika görna jag skriva

Tråd låst /mod om det nu är en korrekt åtgärd?
Att svara på en fråga och kommentera en åtgärd är inte samma sak.
Citera
2018-12-22, 12:33
  #71
Medlem
moongoats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Ja, men inte om man begår regelbrott.

Nu är det fredagsmys igen, så jag önskar dig en trevlig helg!
Citera
2018-12-22, 12:46
  #72
Avstängd
O-maj-gadds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Janitori
Jag har sett många som slickar röv och håller med om allt en moderator säger i en diskussion.
Riktigt patetiskt beteende och pinsamt.

Dessa folk syns bara i LB delen vilket jag sällan besöker nu för tiden, just pga detta vidriga beteendet.

Hade jag varit MOD så hade folk kommenterat "Du är en bra mod och jag håller med dig"
Men nu kommer jag väl få massa hat tillbaka, men det får de vara värt.

Så, är det verkligen så viktigt att vara omtyckt på forumet?

Har en "Moderator" alltid oinskränkt och godtycklig rätt att döma?
Vad krävs för att bli godkänd som moderator?
Vad har dessa personer för utbildning,
livserfarenhet och rent av för politisk åskådning?
Män eller kvinnor?
OBSERVERA: Jag har ställt frågor,
en rättighet inskriven i svensk grundlag!

Flashback - Yttrandefrihet på riktigt
Mjauu..
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback