Flashback bygger pepparkakshus!
2013-05-30, 03:30
Medlem
Ponera att man tänkt börja marknadsföra tveksamma produkter, typ RC.

Är det någon ängel här som skulle kunna ge mig någon guide på detta tänkte steg för steg.
Har varan , men tyvärr nollkoll på data osv.

Vad jag behöver hjälp med är.

1. Domännamn, om jag reggar ett domännamn, kan snuten eller någon annan på något sätt stänga ner min sida genom domännamnet, för att undvika ddos attacker osv har jag förstått att jag behöver en säker Host? det är redan fixat.. Men själva domännamnet kan dom alltså inte göra något mot typ avregistrera det eller liknande?

2. Var är det bäst att lägga upp sin hemsida gratis, utan risker på att få den nerstängd av myndigheter eller ddos attacker?

3. Betalning, vet redan alternativen Ukash,Paysafe Liberty Reserve osv. Men om man skulle vilja ta betalt med kort finns det något smidigt sätt att göra detta? Och ändå förbli anonym. Har tillgång till falska dokument, räkningar och bankkonto. Men hittar ingen direkt payment gateway som verkar gå smidigt att registrera sig på och köra igång då de flesta kräver att man är ett företag..

4. Säkerhetsåtgärder för anonymitet. Hittils har jag tänkt mig att köra VPN, Räcker detta? finns det något mer jag borde lägga till? typ VPN + Proxy? Angående Mail, vilken Mailklient är säkrast, endast Countermail eller?

Ber om ursäkt om jag ställer mycket noobfrågor, men hade varit oerhört tacksam på svar eller olika tips som generellt är bra när man tänker köra igång en liknande verksamhet
Senast redigerad av hemingwayfan 2013-05-30 kl. 03:36.
Citera
2013-05-30, 05:54
Medlem
sharkbaits avatar
Liberty Reserve, O really?

Bitcoins och Litecoin är vad jag vet den enda säkra metoden att kunna föra över pengar.
Citera
2013-05-30, 06:03
Bannlyst
Kommer från en annan tråd här på FB

Sen finns det skydd mot DDos. Kolla i DDoS tråden har för mig att det finns en sådan hur man skyddar sig.

Eftersom det nu kommit 3-4 frågor nu om hur man sätter upp en helt anonym hemsida, så kommer jag med en guide. Guiden har följande färgmarkeringar:

Svart normal text = Dessa steg har ingen betydelse om det görs med TOR påkopplat eller inte.
Röd fet text = Dessa steg MÅSTE göras med TOR-klient påkopplat, annars röjer du din identitet.

För att börja med detta måste du ha 3 saker:

1: En server som kan stå på dygnet runt.
2: En webbserverprogramvara
3: TOR-programvaran, kan hämtas från http://tor.eff.org

När du har allt detta redo, så ställer du in TOR-programvaran så här när du satt upp din HTTP-server på ett normalt sätt precis som om du skulle sätta upp en o-anonym hemsida. Observera att du INTE ska lägga webbservern på port 80, utan vi lägger den på en lite mer hemlig port såsom 9980

Denna hemliga port ska INTE öppnas i routern.

Editera nu torrc så att den innehåller följande rader:

HiddenServiceDir /mapp/till/torservice
HiddenServicePort 80 127.0.0.1:9980

Ändra även NickName på servern till någonting.

HiddenServiceDir ska då peka mot en mapp som finns på systemet, och den måste vara läsbar och skrivbar för den användare som TOR körs som.
HiddenServicePort förutsätter att webbservern finns på port 9980.

De portar som ska forwardas i brandväggen är följande portar:
9001 (för själva TOR-tjänsten)
9030 (för directoryn)

Starta om TOR.

Nu ska det skapas 2 filer i /mapp/till/torservice som heter hostname och en som heter private_key

Öppna hostname, där ska det stå något i stil med: oqznfi3tdo6nwg3f.onion

byt nu ut onion mot tor2web.com
Adressen ska nu se ut så här: oqznfi3tdo6nwg3f.tor2web.com

Observera att din hemsida måste använda relativa adresser på länkar och bildhänvisningar och CSS och liknande, annars kommer den peka fel när den redirectar från tor2web till onion.

Efter denna punkt ska du ha slagit på TOR på din klientdator (ladda ner en extra kopia av TOR och dra igång den på din klient.)

Gå nu in på http://www.dot.tk

Där det står "Ange URL här" skriv:
http://oqznfi3tdo6nwg3f.tor2web.com (Den adressen du fick förut. Observera att det är andra bokstäver och siffror före tor2web.com i din adress).

i steg 2, välj ett domännamn till din anonyma hemsida. Låt oss säga torgle.tk
Klicka sedan på "Bekräfta" under "Anonym GRATIS Domän".

Vips färdigt, du har nu en anonym hemsida som heter http://torgle.tk som du kan sprida till vem som helst som har internet. Och den är helt ospårbar, den kan absolut inte spåras till dig.

Det går helt utmärkt att besöka hemsidan utan att använda TOR, därför att det syns ju inte att det är du som äger hemsidan. Det syns ju bara att du är besökare till hemsidan.

Undvik dock att logga in på eventuella adminpaneler eller liknande, då syns det för utomstående att du äger hemsidan genom att avlyssna din uppkoppling mellan dig och tor2web.com

Därför är det bäst att alltid administrera sidan när du är hemma vid servern och ingen annan stans.

Observera att detta är helt gratis, det innebär att det inte finns några spårbara penningtransaktioner någonstans.

Även om du hostar hemsidan hemma hos dig, gör du alla steg helt korrekt och konfigurerar allt korrekt så kommer det bli omöjligt att spåra hemsidan ifråga. Tänk på att det i anonymitetsperspektiv är en DÅLIG idé att hosta både en oanonym och en anonym variant av samma hemsida, då det då går att koppla dig till den anonyma hemsidan via den oanonyma hemsidan. Därav, hosta bara den anonyma varianten av hemsidan.

Hoppas ni gillade guiden och om någon mod vill klistra den eller liknande så är det helt okej.
Senast redigerad av MyskulMedr00tz 2013-05-30 kl. 06:06.
Citera
2013-05-30, 06:48
Medlem
Tack för att du klistrade guiden!

Jag vet att Liberty reserve är nere pga penningtvätt, skrev det för att inkludera alla liknande tjänster som wmz bitcoin perfectmoney etc etc

finns det ingen som har en lösning för att kunna ta emot kortbetalningar på sin hemsida relativt anonymt?
Citera
2013-05-30, 07:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hemingwayfan
Tack för att du klistrade guiden!

Jag vet att Liberty reserve är nere pga penningtvätt, skrev det för att inkludera alla liknande tjänster som wmz bitcoin perfectmoney etc etc

finns det ingen som har en lösning för att kunna ta emot kortbetalningar på sin hemsida relativt anonymt?

Använd Ucash. BTC är det inte alla som har och kan vara krångligt att fixa om man inte är van.
Citera
2013-05-30, 07:49
Medlem
Jo jag vet. Dock måste kunder ner till affären osv osv.. Då väljer de gärna någon konkurrent som har kortbetalning implementerad på sidan. Därav min fråga. Men tack ändå för ditt svar
Citera
2013-05-30, 09:38
Medlem
viperstings avatar
Det absolut säkraste är att använda .onion
Citera
2013-05-30, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vipersting
Det absolut säkraste är att använda .onion
Men om jag använder onion kommer väl endast webshoppen synas i onion och inte i clearnet?
Citera
2013-05-30, 15:59
Medlem
I sådana här sammanhang hur säkert är det att köra ukash och western union?

Båda är bra och snabba alternativ att överföra pengar på, men frågan är hur säkert är dessa tjänster egentligen? Hur lång tid kan det ta för myndigheter och annat att få ut information angående en överföring? Är det någon som sitter på mer information eller händelse där information har begärts ut man kan läsa om?

Är folk redo att betala avgifter som dessa två betalningsalternativ har för att överföra pengar snabbt och smidigt?
Citera
2013-05-30, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amidi
I sådana här sammanhang hur säkert är det att köra ukash och western union?

Båda är bra och snabba alternativ att överföra pengar på, men frågan är hur säkert är dessa tjänster egentligen? Hur lång tid kan det ta för myndigheter och annat att få ut information angående en överföring? Är det någon som sitter på mer information eller händelse där information har begärts ut man kan läsa om?

Är folk redo att betala avgifter som dessa två betalningsalternativ har för att överföra pengar snabbt och smidigt?

Ukash har inga avgifter så vitt jag vet.. Western Union är inte anonymt sålänge du inte har ett namn som inte tillhör dig som kan ta emot betalningarna. Eftersom man måste legga vid uthämtning av pengar.
Citera
2013-05-30, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemingwayfan
Ukash har inga avgifter så vitt jag vet.. Western Union är inte anonymt sålänge du inte har ett namn som inte tillhör dig som kan ta emot betalningarna. Eftersom man måste legga vid uthämtning av pengar.

Med uthämtningen av WU förstår jag med leg osv. Men hur länge sparas övervakningsfilmer i butiker som pressbyrån osv? Om de kan få tag på när man hämtat ut pengarna så är det bara att gå in hämta övervakningsfilmen...

Hur har du tänkt att få ut ukash till kontanter/bank.. Är inte påläst inom detta. De måste väl finnas avgifter som tillkommer här?
Citera
2013-05-30, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amidi
Med uthämtningen av WU förstår jag med leg osv. Men hur länge sparas övervakningsfilmer i butiker som pressbyrån osv? Om de kan få tag på när man hämtat ut pengarna så är det bara att gå in hämta övervakningsfilmen...

Hur har du tänkt att få ut ukash till kontanter/bank.. Är inte påläst inom detta. De måste väl finnas avgifter som tillkommer här?

Haha det är precis därför jag sitter och letar som fan efter att hitta en lösning för att te emot korbetalning relativt anonymt...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in