Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-03-29, 11:25
  #349
Medlem
murmansk3s avatar
kommer nu till höst utan tvekan att rösta på PP. har tidigare skrivit i en annan tråd att man skulle rösta på FP men man tog till sist sitt förnuft till fånga
Citera
2014-03-29, 22:45
  #350
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av murmansk3
kommer nu till höst utan tvekan att rösta på PP. har tidigare skrivit i en annan tråd att man skulle rösta på FP men man tog till sist sitt förnuft till fånga

Jaha du, varför ska du rösta på ett gäng datanördar, vars största problem är att internet inte fungerar och att jolt-colan är slut?
Citera
2014-04-04, 12:27
  #351
Medlem
Zaedrewss avatar
Piratpartiet verkade vara intressant för ett par år sedan. De är det nya miljöpartiet. Hade en gång i tiden en intressant grundfråga men är numera något helt annat. Men likt MP så fortsätter de driva medlemmar som inte riktigt satt sig in vad de verkligen säger om annat.
Citera
2014-04-04, 20:03
  #352
Medlem
Är detta PP:s dress code inför kommande EU & Riksdags-val (länk nedan)?
http://www.buycostumes.com/c/pirates...n/_/N-1z141w5#.

Blir spännande att se ifall Darth Vader även kommer ställa upp i Sverige (som han gjorde i Ukraina).
https://www.youtube.com/watch?v=8MKjvULkjC0
Citera
2014-04-14, 15:59
  #353
Medlem
glimmandes avatar
Läste den här artikeln:
http://www.friatider.se/piratpartiet...btq-invandring

Citat:
En av Piratpartiets hjärtefrågor inför valet till Europaparlamentet är att öka invandringen till Sverige, särskilt av hbtq-personer. Partiet kan dessutom tänka sig att tvinga andra EU-länder att ta emot fler asylsökare.

Att partiet breddar sina åsikter ifrån piratkopiering till annat ser jag inga problem med. Men hur kommer det sig att även PP går all in för hbtq/massinvandring och liknande frågor?

Är det ett helt naturligt steg att partiet börjar förespråka öppna gränser utan någon tanke på konsekvenserna, precis som övriga sjupartier?
Citera
2014-04-14, 17:16
  #354
Medlem
Morgonrodnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glimmande
Läste den här artikeln:
http://www.friatider.se/piratpartiet...btq-invandring



Att partiet breddar sina åsikter ifrån piratkopiering till annat ser jag inga problem med. Men hur kommer det sig att även PP går all in för hbtq/massinvandring och liknande frågor?

Är det ett helt naturligt steg att partiet börjar förespråka öppna gränser utan någon tanke på konsekvenserna, precis som övriga sjupartier?

Piratpartiet har sedan ett par år dominerats av nyliberaler. Jag tycker det är lite charmigt att man vågar ta ställning mot sin väljargrupp i den fråga som är viktigast för dem. Eftersom detta grep ändå kommer få dem att förlora sin plats i EU-parlamentet så tycker jag inte det är någon förlust för de väljare man annars kan argumentera att de sviker.
Citera
2014-04-19, 21:33
  #355
Medlem
MasterBaits avatar
Jag läser Christian Engströms blogg. Det står att fildelning är fantastiskt och underförstått att alla som laddar ner upphovsrättsskyddat material gör rätt och ska hyllas. Varför är det så himla bra att ladda ner upphovsrättsskyddat material? Jag får inget svar på det i texten. Varför tycker PP så här?
Citera
2014-04-25, 11:18
  #356
Medlem
Hajafintens avatar
Tänker rösta på PP i eu-valet, är insatt i dom frågor som gäller internet och fildelning men hur ser PP på droger?
Citera
2014-04-28, 17:26
  #357
Medlem
blobben!!!s avatar
Även jag undrar hur PP förhåller sig till droger. Vad jag har hört och förstått så tycker PP att dagens drogpolitik skall fortsätta i samma riktning som idag, dvs en hårt förbudspolitik. Förstår jag rätt? Det nämns ingenting i ert partiprogram eller på er hemsida vad jag kan se.

Ironin i att ett "frihetsparti" väljer att stödja förbud som kränker människors frihet (och som dessutom är ett offerlöst brott) är skrattretande.
Citera
2014-04-28, 20:03
  #358
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blobben!!!
Även jag undrar hur PP förhåller sig till droger. Vad jag har hört och förstått så tycker PP att dagens drogpolitik skall fortsätta i samma riktning som idag, dvs en hårt förbudspolitik. Förstår jag rätt? Det nämns ingenting i ert partiprogram eller på er hemsida vad jag kan se.

Ironin i att ett "frihetsparti" väljer att stödja förbud som kränker människors frihet (och som dessutom är ett offerlöst brott) är skrattretande.

Du förstår verkligen inte rätt. PP är för en avkriminalisering av allt bruk.
Citera
2014-04-28, 21:27
  #359
Medlem
MasterBaits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Du förstår verkligen inte rätt. PP är för en avkriminalisering av allt bruk.

Hur ser dom på prostitution då? Ska det inte vara en frihet att köpa sex också?
Citera
2014-04-28, 21:41
  #360
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glimmande
Läste den här artikeln:
http://www.friatider.se/piratpartiet...btq-invandring



Att partiet breddar sina åsikter ifrån piratkopiering till annat ser jag inga problem med. Men hur kommer det sig att även PP går all in för hbtq/massinvandring och liknande frågor?

Är det ett helt naturligt steg att partiet börjar förespråka öppna gränser utan någon tanke på konsekvenserna, precis som övriga sjupartier?

Att tvinga andra EU-länder att också ta emot en del av flyktingströmmen ser jag bara som positivt. Många EU länder struntar helt i det idag vilket innebär att alla hamnar här.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback