Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-05-30, 01:34
  #1
Medlem
Smackyheads avatar
Vilka kommer rösta på Piratpartiet 2014? Det har varit väldigt tyst krig detta parti senare tid. Var väldigt mycket snack ett par år sedan. Har varit rätt tyst och debatten om fritt internet verkar ha lagt sig. Har piratpartiet gjort sitt, eller kommer de få ökat stöd?

http://www.piratpartiet.se/
Citera
2013-05-30, 01:36
  #2
Medlem
Dude30zs avatar
Finner du verkligen inget bättre att slänga din röst på?
Citera
2013-05-30, 01:36
  #3
Medlem
stopbitchings avatar
Nu när de utvecklat sitt partiprogram så verkar det åt helvete dessvärre.
Citera
2013-05-30, 01:39
  #4
Medlem
Eftersom Sverigedemokraterna kommit fram som nytt missnöjesparti har Piratpartiet hamnat i skugga, det är iaf min politiska analys.
Citera
2013-05-30, 01:57
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dude30z
Finner du verkligen inget bättre att slänga din röst på?
Jag kommer lägga min röst på dem. Det är viktigt att deras frågor kommer upp till ytan. Idag finns inget annat parti som så starkt ifrågasätter de maffiametoder som används inom brottsbekämpning/medborgarövervakning.
Citera
2013-05-30, 02:01
  #6
Medlem
Är det förresten någon som har någon statistik på hur det har gått för PP i valen?



EDIT:

Jag hittade.
http://en.wikipedia.org/wiki/Pirate_...neral_election

Tydligen fick de strax över 0.6% både 2006 och 2010. Med mycket tur och mycket jobb kanske de kan nå 2.5% 2014, och om de gör det kommer de att få partistöd, vilket ökar chanserna för en riksdagsplats 2018.

Nu tänker jag bli guldpirat!

http://www.piratpartiet.se/aktivera/bli-guldpirat/


EDIT2:

Såja!

50kr/mån till PP!






PP 2014!!!
__________________
Senast redigerad av patwotrik 2013-05-30 kl. 02:17.
Citera
2013-05-30, 02:46
  #7
Medlem
slipZens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av patwotrik
Med mycket tur och mycket jobb kanske de kan nå 2.5% 2014[/b], och om de gör det kommer de att få partistöd, vilket ökar chanserna för en riksdagsplats 2018.

Nej.

Jag säger inte det här för att jag ogillar PP jättemycket (bara lite) men nej, PP har ingen som helst chans att få ens i närheten av 2,5% 2014. Mellan 2006 och 2010 var det jättemånga aktuella frågor som kunde kopplas till PP:s politik. Efter räderna mot TPB hade partiet nånstans runt 50 000 medlemmar. Trots detta ökade de med ynka 3500 röster, och fick färre röster än de hade medlemmar bara 4 månader innan valet. Efter det har partiet i princip imploderat, iaf utåtriktat. Är man inte mer eller mindre direkt involverad (eller kanske besöker Dreamhack) så hör man ingenting. Min kvalificerade gissning är att PP backar som fan. Kanske inte såpass att de försvinner helt men får de 0,3% så skulle jag snarare bli förvånad över att de får såpass mycket. En ökning är inte att drömma om, ännu mindre en ökning till 2,5% (eller 1% för den delen).

Osis, men du har satsat på fel häst.
Citera
2013-05-30, 03:14
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slipZen
Nej.

Jag säger inte det här för att jag ogillar PP jättemycket (bara lite) men nej, PP har ingen som helst chans att få ens i närheten av 2,5% 2014. Mellan 2006 och 2010 var det jättemånga aktuella frågor som kunde kopplas till PP:s politik. Efter räderna mot TPB hade partiet nånstans runt 50 000 medlemmar. Trots detta ökade de med ynka 3500 röster, och fick färre röster än de hade medlemmar bara 4 månader innan valet. Efter det har partiet i princip imploderat, iaf utåtriktat. Är man inte mer eller mindre direkt involverad (eller kanske besöker Dreamhack) så hör man ingenting. Min kvalificerade gissning är att PP backar som fan. Kanske inte såpass att de försvinner helt men får de 0,3% så skulle jag snarare bli förvånad över att de får såpass mycket. En ökning är inte att drömma om, ännu mindre en ökning till 2,5% (eller 1% för den delen).

Osis, men du har satsat på fel häst.
Du kan mycket väl ha en poäng här. Jag är egentligen inte insatt alls, men jag fortsätter ge mitt stöd.
Citera
2013-05-30, 06:25
  #9
Medlem
Saturnuspojkens avatar
PP vill ha helt fri invandring!

Vissa saker gillar jag hos PP men ovanstående går helt bort!

Aldrig i livet att man kan ta en sånt parti på minsta allvar!
Citera
2013-05-30, 12:00
  #10
Medlem
Mabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saturnuspojken
PP vill ha helt fri invandring!

Nej, Piratpartiet har inget ställningstagande för helt fri invandring. Ung Pirat, partiets ungdomsförbund, har gjort en del utspel i den riktningen, men det är inget som partiet har ställt sig bakom.

Däremot har partiet tagit ett antal beslut rörande vikten av en rättssäker asylprövning för de som kommer hit, och rätten för papperslösa att kunna få sjukvård och skolgång.
Citera
2013-05-30, 12:14
  #11
Medlem
stopbitchings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mab
Nej, Piratpartiet har inget ställningstagande för helt fri invandring. Ung Pirat, partiets ungdomsförbund, har gjort en del utspel i den riktningen, men det är inget som partiet har ställt sig bakom.

Däremot har partiet tagit ett antal beslut rörande vikten av en rättssäker asylprövning för de som kommer hit, och rätten för papperslösa att kunna få sjukvård och skolgång.
De är väldigt tydliga med att de älskar och välkomnar mångkultur i alla fall där alla religioner och kulturer ska få samma rätt och möjligheter för att synas och höras.
Citera
2013-05-30, 14:25
  #12
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stopbitching
De är väldigt tydliga med att de älskar och välkomnar mångkultur i alla fall där alla religioner och kulturer ska få samma rätt och möjligheter för att synas och höras.
Hahaha, det finns verkligen inga gradskillnader för er som brinner för det här va?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback