Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-02-01, 19:20
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geomeister
Funderar på att köpa detta till PS3. Vad tycker ni om spelet idag? Håller det? Är det mest okej som tillfällig underhållning eller är det verkligen värt att spana in än idag?

Jag har klarat det en gång och jag kan väl säga att det var tillfällig underhållning utan några bestående intryck. Resident Evil 5 var bättre, absolut. Däremot verkar ju Revelations 2 vara minst lika bra.
Citera
2017-02-01, 20:06
  #14
Medlem
Geomeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mystic_handyman
Jag har klarat det en gång och jag kan väl säga att det var tillfällig underhållning utan några bestående intryck. Resident Evil 5 var bättre, absolut. Däremot verkar ju Revelations 2 vara minst lika bra.

Köpte det alldeles nyss. Inga stora pengar vi snackar om precis

Revelations 2 gillade jag. Spelade det med en polare via datorn. En "problemet" är att det är co-op och jag är osäker på hur hjälpsam "co-op"-figurerna egentligen är när man spelar ensam. Det utspelar sig även mycket på samma platser. Visserligen snyggt gjort på många sätt, men kan ändå bli bitvis segt.

Jag skulle ge spelet 3+ eller 3,5 / 5. Klart godkänt och kanske mer. Bättre än flera andra spel jag har till PS3 åtminstone, men inte det bästa.
Citera
2017-02-01, 20:40
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geomeister
Köpte det alldeles nyss. Inga stora pengar vi snackar om precis

Revelations 2 gillade jag. Spelade det med en polare via datorn. En "problemet" är att det är co-op och jag är osäker på hur hjälpsam "co-op"-figurerna egentligen är när man spelar ensam. Det utspelar sig även mycket på samma platser. Visserligen snyggt gjort på många sätt, men kan ändå bli bitvis segt.

Jag skulle ge spelet 3+ eller 3,5 / 5. Klart godkänt och kanske mer. Bättre än flera andra spel jag har till PS3 åtminstone, men inte det bästa.

Hur skulle du jämföra med första Revelations?
Citera
2017-02-02, 07:11
  #16
Medlem
Geomeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mystic_handyman
Hur skulle du jämföra med första Revelations?

Det var det jag just köpte. Har bara sett en kompis spela det lite. Relevations 2 är mycket att man följer "en" story och så är det lite action här och där. Lite pussel, men ändå ganska lugnt tempo mest. Som jag förstått det är första mer "exploration" och action... Eller har jag fel?
Citera
2017-02-03, 02:28
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geomeister
Det var det jag just köpte. Har bara sett en kompis spela det lite. Relevations 2 är mycket att man följer "en" story och så är det lite action här och där. Lite pussel, men ändå ganska lugnt tempo mest. Som jag förstått det är första mer "exploration" och action... Eller har jag fel?

Ja, det var ju indelat i episoder i kronologisk ordning. Vissa episoder var rena skjutfesten medan andra var mer sublima. Däremot utspelas ju merparten av spelet ombord på ett skepp, vilket gjorde det aningen klaustrofobiskt...
Citera
2017-02-11, 18:22
  #18
Avstängd
Sakrasontos avatar
Jag personligen kan verkligen rekommendera ettan som tvåan, de glider in på ett annat fack än både RE(4,5,6) och (1,2,3,CV), man kan inte säga att det är exakt likt vardera om man mäter i likhet, ettan har en skön klaustrofobisk känsla som du ovan skrev, och det tycker jag är RE-andan däremot i ett nötskal.
Jag skulle även våga säga att båda Revelationspelen är av underskattad sort, sällan folk tar upp dem vid nämning av franchisen.

Ettan introducerade skanning av miljön vilket jag tyckte var finurligt som skattjakt, och Raidmode som kan läggas otaliga timmar på postgame (Båda spelen inkluderar detta).

Jag ogillade de där stora minibossarna med motorsåg och gubben på axeln dock, har nog fått ett antal ragequits via deras framträdande tillsammans med de som skjuter iväg projektiler från armarna.

Musiken är också en av Revelationspelens starka sidor som faktiskt påminner en del om PSXerans arrangemang, läser någon detta nu med funderingar angående köp så gör det med gott samvete!
Citera
2017-02-18, 23:46
  #19
Medlem
Geomeisters avatar
Jag har nu nått sista bossen!

Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback