Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2005-06-04, 23:20
  #1
Banned
Hallonpluttens avatar
Feminismen är baserad på okunnighet, oförmåga att läsa sociala sammanhang på ett objektivt sätt, förnekelse av biologiska fakta och total avsaknad av sunt förnuft.

Som vi alla vet.

Därför ville jag på ett annorlunda sätt upplysa feministerna på feminetik hur oerhört korkade de framstår för alla normala människor.

Följande inlägg uppskattades inte på feminetik. Inlägget är raderades, och jag är nu bannad där.



Bjuder eder därför samma inlägg som jag postade på feminetik:

--------
--------
--------

"Hej igen på er alla!



Cry me a river, ty det är synd om alla kvinnor under männens ok. Könsmaktsordningens tunga ok.



*uppenbar ironi*

*(Notera: Det finns gott om feminister som inte skulle förstå att jag var ironisk i det inledande uttalandet. Om jag inte gjort *uppenbar ironi*. Detta säger en del om feminismen. Nåväl, det är inte det som är det viktiga med detta inlägg. Bjöd bara på en lättsaltad uppvärmning.)

-------------------

Nu vidare till huvudtemat i detta inlägg:

Som vi alla känner till så existerar ju fenomenet samhällskritik. Kritik mot olika maktcentra i samhället och så vidare, kritiken kommer då t ex från teater, konst, litteratur och musik.

Och – så - vidare

Artister sjunger musik med en provocerande text. Konstnärer gör ett provocerande konstverk. För att säga något. Med ironi, svart humor, vanlig humor(?) och med omvänd logik.

Och – så - vidare

Den nya tidens digitala tankeväckare och provokatörer brukar nedsättande benämnas ”troll”. Men som du säkert förstår skulle man kunna säga ”troll” åt mängder av ”gammeldags” analoga konstnärer, skribenter och artister. Detta för att slippa den svidande kritik de ibland levererar.

Tänkte just säga: ” Och – så - vidare”, men nej. Låt oss gå vidare.

-------------------

Mitt inlägg är således en modern form av samhällskritik. Faktiskt, när allt kommer omkring, tankar burna till dig via en ström av digitala ettor och nollor, med avsikt att väcka kloka tankar. Provocerande? Tänkvärt?
– Välj själv.

(För övrigt: Kloka tankar? Måste man vara klok för att tänka klokt? Vad är klokhet? Om man inte är klok, är man ”inte klok” då?)


Mitt huvudtema i denna inlägg är ägnat åt det nya ordet Köttskalleordningen.
Jag har tack vare dolda mikrofoner lyckats kartlägga det hela. Jag kommer i kväll bjuda på ett rafflande avslöjande. Köttskalleordningen – de O-klokas maktordning.

Inte Könsmaktsordningen utan:

Köttskalleordningen:

(1). Eva Lundgren

(2). Ireen von Wachenfeldt

(3). Radikalfeminister* som blint försvarar köttskalleordningen.

*(Dessa radikalfeminister hävdar att Ireen von Wachenfeldt inte alls hatar män. Hon älskar i verkligheten alla män. SVT har förvridit det hela med digitala effekter. Hon sa faktiskt inte ”män är djur”. Ireen sa i verkligheten: ”Män är sexiga, kramgoa, håriga, gosedjur. Men det finns vissa rötägg iofs. De är visserligen få, procentuellt sett. Men de finns. Och de behöver hjälp, så inte fler kvinnor råkar illa ut.”)

Slutligen fyran:

(4). Feministerna. (Politiskt korrekta, men inte speciellt medvetna. Dvs. fårflocken.)



- Le och tänk  "


Men de pallade inte trycket
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback