Citat:
Ursprungligen postat av
jonnes
Fått den utskriven nu, Anafranil. Men nu efter bara några dagar in på behandlingen känner jag att hjärtpulsen ökat, känns som man har joggat. Trots att jag ligger i sängen.
Är det övergående? Eller kommer det alltid vara så?`Isf vill jag avbryta...
Hittar inte info nånstans på nätet om att det kommer gå över...

Får ta benso till natten för att lugna ner hjärtat!!
Jag tycker att du ska kontakta VC och kolla med dom. Hur många mg äter du just nu? Jag fick ökad puls och lite hjärtklappning i början, fast det har gått över för mig. Dock så får jag blodtrycksfall ganska ofta.. vet inte om detta är en känd biverkning
Citat:
Ursprungligen postat av
PeterDolving
Personligen så var det ingen skillnad när jag drack. Åt då 125 mg. Det är nog inte värre än någon annan anti-dep. Du kan väl bli fullare snabbare kanske? Drick på förfan..
Anafranil fungerade absolut 0 på mig. Det finns de som får pyttiga 20 mg i dos, men vanligaste brukar ligga på 125 - 200 mg har jag för mig.
Vad äter du det för? Jag åt det för social fobi/ångest, men anafranilen gav mig verkligen INGENTING. Varken biverkningar eller verkan för den delen.
Jag kommer ta det lugnt med alkoholen för att se hur jag reagerar först. Det är som du säger att man kan bli full fortare (har läst att en del har blivit ganska fulla på 1-2 öl). Jag kan återkomma om hur det gick för mig.
Jag käkar Klomipramin för depression, ångest och återkommande panikattacker som för det mesta triggas på nätterna. Jag misstänker också att jag lider av social fobi, har väl gjort det hela livet när jag tänker tillbaka på min skolgång. Kan inte vara bland en grupp med människor utan att känna obehag, rodningar, skakningar och svettningar. Jag har aldrig vågat sökt hjälp för detta förens nu.
Har käkat Klomipramin i 1½ månad och jag upplever att mitt psyke har blivit lite bättre. Har fått lite biverkningar som att jag är torr i käften, ökad puls och får blodtrycksfall lite oftare. Har också lite problem att få bånge.