2013-08-17, 00:33
Medlem
PeterDolvings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HendrixSantana
Hur farligt är det att dricka alkohol när man tar Klomipramin? Någon som har erfarenhet? Jag tar 50 mg varje morgon. Jag hade tänkt att dricka lite öl med polarna nästa helg, men blir som sagt lite orolig av vad jag har hört om alkohol+Klomipramin. Kan tilläggas att jag tar 30 mg Mirtazapin på kvällarna.

En fråga till: vad är normaldosen för Klomipramin?

Mvh

Personligen så var det ingen skillnad när jag drack. Åt då 125 mg. Det är nog inte värre än någon annan anti-dep. Du kan väl bli fullare snabbare kanske? Drick på förfan..

Anafranil fungerade absolut 0 på mig. Det finns de som får pyttiga 20 mg i dos, men vanligaste brukar ligga på 125 - 200 mg har jag för mig.

Vad äter du det för? Jag åt det för social fobi/ångest, men anafranilen gav mig verkligen INGENTING. Varken biverkningar eller verkan för den delen.
Citera
2013-08-19, 09:42
Medlem
jonness avatar
Fått den utskriven nu, Anafranil. Men nu efter bara några dagar in på behandlingen känner jag att hjärtpulsen ökat, känns som man har joggat. Trots att jag ligger i sängen.
Är det övergående? Eller kommer det alltid vara så?`Isf vill jag avbryta...
Hittar inte info nånstans på nätet om att det kommer gå över...
Får ta benso till natten för att lugna ner hjärtat!!
Citera
2013-08-21, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonnes
Fått den utskriven nu, Anafranil. Men nu efter bara några dagar in på behandlingen känner jag att hjärtpulsen ökat, känns som man har joggat. Trots att jag ligger i sängen.

Jag tycker att du ska kontakta VC och kolla med dom. Hur många mg äter du just nu? Jag fick ökad puls och lite hjärtklappning i början, fast det har gått över för mig. Dock så får jag blodtrycksfall ganska ofta.. vet inte om detta är en känd biverkning

Citat:
Ursprungligen postat av PeterDolving
Personligen så var det ingen skillnad när jag drack. Åt då 125 mg. Det är nog inte värre än någon annan anti-dep. Du kan väl bli fullare snabbare kanske? Drick på förfan..

Anafranil fungerade absolut 0 på mig. Det finns de som får pyttiga 20 mg i dos, men vanligaste brukar ligga på 125 - 200 mg har jag för mig.

Vad äter du det för? Jag åt det för social fobi/ångest, men anafranilen gav mig verkligen INGENTING. Varken biverkningar eller verkan för den delen.

Jag kommer ta det lugnt med alkoholen för att se hur jag reagerar först. Det är som du säger att man kan bli full fortare (har läst att en del har blivit ganska fulla på 1-2 öl). Jag kan återkomma om hur det gick för mig.

Jag käkar Klomipramin för depression, ångest och återkommande panikattacker som för det mesta triggas på nätterna. Jag misstänker också att jag lider av social fobi, har väl gjort det hela livet när jag tänker tillbaka på min skolgång. Kan inte vara bland en grupp med människor utan att känna obehag, rodningar, skakningar och svettningar. Jag har aldrig vågat sökt hjälp för detta förens nu.

Har käkat Klomipramin i 1½ månad och jag upplever att mitt psyke har blivit lite bättre. Har fått lite biverkningar som att jag är torr i käften, ökad puls och får blodtrycksfall lite oftare. Har också lite problem att få bånge.
Senast redigerad av HendrixSantana 2013-08-21 kl. 00:21.
Citera
2013-08-21, 05:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonnes

Be om att prova betablockerare. Inderal är bra mot hjärtklappning.
Citera
2014-05-30, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chelskey
Kommer att börja sätta in anafranil om 2 veckor. Återkommer i tråden om mina erfarenheter.

hur gick det?
Citera
2014-08-31, 17:17
Bannlyst
Tjena och tack för all info......alla skräckhistorier om bieffekterna kan ju stämma men verkar helt klart värt ett försök då jag testat alla typ av ssrri osv som finns.

Anafranil sa läkaren var en gammal beprövad med med bra resultat på sådana som jag som inte svara bra på annat.

men läst o vart rädd såklart vill inte må sämre vet jag inte om jag klarar.

har benzo nu ifall medicin som skall rädda mig mest psykiskt att jag har dem. annars HOPPAS JAG ALLT BLIR BÄTTRE OM ETT PAR VECKOR.

tack för svar återkommer med min upplevelse
Citera
2014-12-19, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chelskey
Jag tänkte dra igång en tråd, helt dedikerad till Anafranil/Klomipramin. Vad man har att säga om medicinen osv. Ska själv få börja med den imorgon, så vill gärna höra vad ni tycker. Vet att den används frekvent av personer med OCD. Men även för depression och andra ångestproblem.

Intressant sida :

http://www.askapatient.com/viewrating.asp?drug=19906&name=ANAFRANIL

Där kan man se att anafranil verkar ha ganska hög success rate, med ett snittvärde på 3.9.

Så, om ni har ätit, eller äter anafranil. Dela gärna med er!

Är det en ssri medicin?
Citera
2014-12-19, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vipassana
Är det en ssri medicin?
Det är en tca. http://www.fass.se/LIF/product?userType=2&nplId=19741004000068
Citera
2015-02-15, 20:10
Medlem
Loquitas avatar
Bumpar tråden

Hur länge håller utsättningssymptomen på?
Har ätit anafranil i ca 6 månader och kom upp i en dos på 100 mg. Fick aldrig de bra effekterna som jag hade hoppas på utan bara biverkningarna.. Försöker nu sluta med medicinen men det är svårt, brain zaps, elstötar, illamående, kräkningar och skit.. Någon här som har slutat? Hur lång tid tog det?
Citera
2015-02-19, 22:57
Medlem
Hur kändes första veckorna ni tog detta? Jag är på min andra dag nu på 10mg per dag, men jag kände mig lite yr och konstig, därför funderar jag på att ta den på kvällen nu istället, fast än doktorn bad mig ta på morgonen, tror ni det spelar någon roll?
Citera
2015-02-23, 12:24
Medlem
Sweeper80s avatar
Är det någon mer, som läser detta, som har tagit så lite som 10 mg i kombination med någon annan medicin?
Citera
2015-03-01, 17:50
Medlem
Anafranil är rena giftet. Det tog år att hämta sig ifrån (sexuellt)
Slog ut sexualiteten fullständigt. Och har fortfarande dysfunktion efter över 20 år.

Inte konstigt att den används på dömda sexbrottslingar i USA som kemisk kastrering.
Få tag i något annat!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in