Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Svara
2013-05-28, 13:43
  #1
Medlem
psychotic-dreamss avatar
Substans: Fyrkant Bob, aka Special från TT
Dosering: 150ug
Tidigare Erfarenhet: Alkohol, Cannabis och Ritalin (Metylfenidat), Special.

Del 1: https://www.flashback.org/t2148199
Del 2: https://www.flashback.org/t2148932

Denna gång så var jag mestadels ensam, men gick ut ett par gånger under kvällen. De jag träffade på var mest Laxar men även Vargen och Björnen.

Mitt mål med denna kväll var att testa lite olika saker som jag var nyfiken på hur de skulle vara med en BoB hos mig.

En tyst kväll med BoB

Klockan var inte så mycket, kanske runt sju på kvällen. Jag kände ett rejält sug efter att hitta på något. Jag hade varit ute och gått en sväng och nu öppnade jag dörren hem. Jag var ensam hemma hela helgen. Jag låste bakom mig och sprang in i mitt rum, drog fram min pillerburk och öppnade den. Där, ovanpå alla de orangea pillerna, låg en liten bit aluminiumfolie hopvikt. Jag tog en liten lapp som jag visste var Special och la in den under läppen. Jag kollade klockan, 19:17.

Jag drog igång lite musik i högtalarna och la mig i sängen. Tiden gick långsamt och jag log medans jag kände hur kroppen började reagera. Efter ett tag så kollade jag klockan igen, 19:52. OJ. Har det redan gått så lång tid? Jag svalde lappen och satte mig vid datorn. Jag satte igång "RocknRolla", en film som jag ville se påverkad. Den började långsamt och ganska tråkigt. Medans jag fokuserade på filmen så insåg jag inte hur snabbt tiden gick och hur påverkad jag började bli.

Efter en stund så var allt annat än filmen helt suddigt om jag kollade på det. Jag satt i min stol och allt jag försökte titta på var bara helt blurry. Men filmen sken med ett starkt ljus och jag fortsatte att kolla på den. Efter kanske halva filmen så kände jag att nej detta var ju rätt konstigt och stängde av. Då blev genast allt runt mig "normalt" igen. Jag skrattade till när jag såg någon ful tweet på min andra skärm och satte igång musiken igen. Nu till nästa punkt på min lista.

Jag tog av mig alla mina kläder och gick in i badrummet för att ta mig en dusch. Jag sneglade i spegeln på min nakna kropp och stannade till för att titta mer i spegeln. Det kan inte ha varit min spegelbild jag såg, den var helt förvriden och allt såg väldigt annorlunda ut. Jag stod nog där i säkert tio minuter och stirrade på en ny sorts varelse som stirrade tillbaka på mig med ett snett leende. Varelsen öppnade munnen och visade tänderna för mig och jag ryggade tillbaka och blundade. FÄRGER ÖVERALLT! BLINKANDE LJUS OCH LÅNGA UTDRAGNA STRIMMOR AV REGNBÅGENS ALLA NYANSER! Jag öppnade ögonen och såg mig själv i spegeln. Just fan jag skulle duscha.

Jag snubblade in i duschen och satte igång vattnet. Det var iskallt först men jag stod kvar, oj så skönt det var. Jag blundade och insåg att jag stod ju mitt på en äng i ösregn. Det måste ha varit tidigt på morgonen för det var ganska mörkt men jag såg hur solen gick upp vid horisonten. Långsamt så blev regnet varmare och jag lutade mig bakom och lät det varma vattnet strömma ner över mitt ansikte och kropp. Jag öppnade ögonen och såg duschen och taket. Jag blev så förvirrad att jag ramlade och snart så låg jag bara där medans vattnet rann över mig.

Till slut lyckades jag stänga av duschen och ta mig ut. Jag lindade en handduk runt midjan och torkade håret med en annan. Musiken spelade fortfarande i bakgrunden och jag gick ut från badrummet och fastande i hallen. Där har jag nämligen en speciell matta som jag aldrig riktigt kan förstå. Den är, för att förklara det med ord, Jäääävligt konstig. Jag stod där och kollade på mattans mönster som verkade röra sig runt i cirklar som sedan bildade ett större mönster.

Strax så skakade jag på huvudet och mindes att jag skulle ju gå ut i köket för att se om det fanns något att äta. Jag öppnade kylskåpet och en ström av färger och lukter slog mig i ansiktet och jag smällde snabbt igen kylskåpsdörren. Jag öppnade långsamt igen och lukterna kom nu ut lite långsammare och färgerna var helt förtrollande. Jag tror jag stod där och öppnade och stängde dörren om och om igen i säkert tio minuter innan jag komihåg att jag skulle ju äta något. Jag tog en tomat och en banan från fruktlådan och gick in på mitt rum där musiken spelade högt i högtalarna. Jag satte mig på sängen och bestämde mig att börja med bananen. I mitt försök att skala den så lyckades jag bryta av den på mitten så halva bananen hängde i skalet som satt fast i den andra halvan. Det såg så lustigt ut att jag började gapskratta. Jag låg i sängen och bara skrattade ett rätt bra tag innan jag lyckades skala bananen och tog ett bett.

Jag vill nu bara säga till alla de som läser detta: testa att äta en banan nästa gång ni tar en Special. Det var nog det konstigaste jag gjort i hela mitt liv. Jag har verkligen försökt beskriva det med ord men det går helt enkelt inte. Ät en BoB och sedan en banan. Yep.

Jag åt upp bananen och tomaten, som även den var Väldigt god, och slängde på mig kläder. Jag kände hur effekterna började avta lite och tänkte att det var dags för nästa test. Utan att ens kolla på klockan (som jag borde ha gjort) så gick jag ut och låste dörren efter mig. Jag gick sedan ner till Lax. Ett "café" (Också musikhus och hem för massa föreningar) som har öppet på kvällarna och där jag visste att jag kanske kunde hitta några kul människor.

Jag hittade dit och när jag gick in så såg jag att det var nästan tomt på folk, vilket jag inte hade förväntat mig, men i en soffa så satt Björnen, Vargen och någon mer (minns inte vem, men det var nog ingen viktig). Jag snackade med dem en stund och jag lyckades hålla mig rätt så lugn. Men nu började jag känna att jag verkligen var påverkad fortfarande och kollade panikartat på klockan, 21:40. VA? Nej det kan inte stämma. Jag kollade på en annan klocka och oj, det stämmer. Jag skyndade mig in på närmaste toalett och drack lite vatten och kollade mig i spegeln. Mina pupiller var gigantiska. Men istället för panik så kom en våg av lugn över mig och jag gick ut och satte mig i soffan igen.

Sen har jag en minneslucka. Jag vet att jag var på Lax en stund till, men det kan inte ha varit så länge. Jag minns inte alls att jag gick därifrån men helt plötsligt så satt jag i gräset under ett träd. Jag kollade klockan, 22:20. Jag började gå hemåt och när jag stod vid dörren för att låsa upp så blev jag plötsligt helt orolig att jag kanske inte var ensam hemma egentligen. Jag låste upp så tyst jag kunde och smög in. Inga tecken på att någon var där. Men tänk om hon sover? Jag gick in på mitt rum och satte mig på sängen. Allt var väldigt tyst nu. Jag tyckte mig kunna höra hur blodet pumpades runt i min kropp och hjärtat bultade snabbt. Jag tänkte att jag borde gå och lägga mig, men insåg att det inte fanns en chans att jag skulle kunna somna nu. Jag tittade runt i rummet och den enda lampan som var tänd lyste med ett skumt rött/blått ljus.

Jag ställde mig upp och smög ut ur mitt rum för att kolla om min mor var hemma eller inte. Jag gick på tå in i hennes sovrum och tyckte att det inte låg någon i hennes säng. Jag gick närmare och nej, det var verkligen ingen där. Lättnad fyllde min kropp och jag gick ut i vardagsrummet. Men jag var fortfarande tyst. Jag kunde inte riktigt släppa att jag "måste vara så tyst jag kan". Så resten av natten så gick jag runt helt tyst utan att säga något eller ens sätta igång musik. Jag tappade också helt koll på tid och rum så jag vet inte när saker hände utan mer "Jag tror att detta kanske hände någon gång under kvällen.. typ?".

Jag minns hur jag gick runt och la märke till en skalbagge som låg på rygg och sprattlade på golvet precis där jag skulle sätta ner min fot. Jag satte mig på huk och tittade på hur den försökte vända på sig i panik. Jag blåste ut lite lätt och baggen lyckades vända på sig med min hjälp. Efter det så följde jag efter insekten en väldigt lång tid medans den levde sitt liv i sin egna lilla värld.

Vid något tillfälle gick jag ut på balkongen för att ta lite luft och kolla på staden, men jag hann inte ens vara ute i tjugo sekunder innan alla ljud från stan blev för mycket och jag skyndade mig in igen.

I vad jag tror var ca två timmar så gick jag runt och kollade på alla möjliga saker medans jag åt godis ( denna sorten http://25.media.tumblr.com/tumblr_lt...295zo1_400.jpg ).

Men minnen försvinner och jag kan inte längre minnas allt som hände under natten. Men detta var, utan tvekan, min sämsta tripp med BoB. Det var fruktansvärt tråkigt att trippa helt ensam och den enda punken på min lista som var lyckad var duschen (och bananen, ho ho ho).

Slut på tredje rapporten.
Citera
2013-05-28, 14:02
  #2
Medlem
Vini1994s avatar
Hur stor intervall har du mellan dina trippar? för om du inte visste det så byggs en tolerans upp ganska snabbt på hallucinogener
Citera
2013-05-28, 14:03
  #3
Medlem
BattleSmurfs avatar
Har aldrig trippat ensam, men om jag skulle göra det känns det mer som att jag skulle ligga och lyssna på musik och utforska CEV's. Man kanske behöver starkare doser än en lapp för att det ska vara givande ensam?

Mycket av det roliga försvinner ju när man inte kan ha skruvade samtal och springa runt och utforska saker tillsammans med andra. Euofori-delen av ruset kanske blir mindre påtaglig också, kan jag tänka mig. De gånger jag har rökt weed ensam t.ex. har jag inte alls haft lika kul som när man är två eller fler personer, allting blir ju så mycket roligare när man skrattar tillsammans!

Men samtidigt så vill man ju inte trippa för hårt ensam så att man fastnar i jobbiga tankeloopar och sånt. Jag vet inte. Får helt enkelt testa någon gång.

Men en bra rapport tycker jag!
Citera
2013-05-28, 15:06
  #4
Medlem
Maltuss avatar
Kan tipsa om att köra 2 lappar om du trippar ensam. Ger en lite mer å bita i, så att säga
Citera
2013-05-28, 16:03
  #5
Medlem
psychotic-dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vini1994
Hur stor intervall har du mellan dina trippar? för om du inte visste det så byggs en tolerans upp ganska snabbt på hallucinogener

Det har varit minst en vecka mellan alla mina trippar (förutom denna). Det är bara det att jag har inte renskrivit mina rapporter innan utan bara haft anteckningar. Och nu efteråt så skriver jag ner dem i detalj och renskriver det! Men som sagt, denna trippen (del tre), var bara två dagar efter att del två inträffade så det var nog en hel del tolerans där.

Citat:
Ursprungligen postat av BattleSmurf
Har aldrig trippat ensam, men om jag skulle göra det känns det mer som att jag skulle ligga och lyssna på musik och utforska CEV's. Man kanske behöver starkare doser än en lapp för att det ska vara givande ensam?

Mycket av det roliga försvinner ju när man inte kan ha skruvade samtal och springa runt och utforska saker tillsammans med andra. Euofori-delen av ruset kanske blir mindre påtaglig också, kan jag tänka mig. De gånger jag har rökt weed ensam t.ex. har jag inte alls haft lika kul som när man är två eller fler personer, allting blir ju så mycket roligare när man skrattar tillsammans!

Men samtidigt så vill man ju inte trippa för hårt ensam så att man fastnar i jobbiga tankeloopar och sånt. Jag vet inte. Får helt enkelt testa någon gång.

Men en bra rapport tycker jag!

Ja jag håller med. Det var intressant att trippa ensam, men det är MYCKET roligare att göra det tillsammans med andra som också gör det.

Kanske kommer testa det igen och får se om det blir likadant eller annat effekt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback