2013-05-27, 13:35
Medlem
spoilers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boppalooz
Kunde dom inte ha berättat VILKET vin det var som serverades, så kan var och en gå till systemet och köpa sin egen 59-kronorsflaska och provsmaka. Det tycker jag nästan borde vara obligatoriskt innan man uttalar sig om ifall det var ett bra eller dåligt val till kungamiddagen.

"När kung Carl Gustaf och drottning Silvia besökte Kalmar den 5 mars i år fick de nöja sig med det enkla, halvtorra Ecologica Berlina, som säljs för 59 kronor flaskan på Systembolaget.

– Ett helt okej vin. Men kanske inte precis det jag skulle bjuda kungaparet på, säger Metros vinexepert Jonas Alwin.

Själv gav han vinet tre av fem stjärnor när han provade det för några månader sedan. Bäst fungerar det väl kylt och till asiatiskt mat."

http://www.metro.se/nyheter/metros-v...!bDFhqaDvtvpU/
Citera
2013-05-27, 13:45
Medlem
NeutronStars avatar
Ecologica Berlina fungerar alldeles utmärkt till stuvade makaroner med falukorv, vilket huvudrätten bestod av.
Citera
2013-05-27, 13:48
Medlem
Jag tror inte Carl bryr sig alls, han är allt en man med fötterna på jorden.. Fylla i skogen, älgjakt och humor som en riktig karl gör ingen Stockholms snobb imponerad.

Citera
2013-05-27, 13:55
Medlem
1.1s avatar
Det är bara media som bryr sig om detta. Att de över huvud taget skriver om det säger hur patetisk svensk media är. Om Obama hade druckit 5 dollars vin hade ingen amerikansk nyhetstidning brytt sig.

Och jag tror inte heller Kungen och Drottningen bryr sig hur mycket vinet kostade.
Citera
2013-05-27, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svithjod
Är du Flashbackmästare i halmgubbe, det jag gör är att konstatera fakta, det du gör är att lägga ord och åsikter i min mun.
Nej, jag jämförde dina argument med islamisters argument. Ni resonerar likadant. Det är intressant att du resonerar som en islamist, med tanke på dina tidigare inlägg som berör invandrare och muslimer.

Citat:
Dricker du vin öht?
Ja, tillräckligt mycket för att veta att det inte är en skymf mot någon, oavsett vem, att bjuda på ett vin som kostar 59 kronor på Systembolaget mot bakgrund av priset.
Citera
2013-05-27, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomteboda
"Ett riktigt billigt vitt vin duger gott åt kung Carl Gustaf och drottning Silvia. Det tycker i alla fall Stefan Carlsson, landshövding i Kalmar län. När kungaparet och ett 50-tal andra gäster i mars spisade kungamiddag på landshövdingens residens serverades vin som går att köpa på Systembolaget till det facila priset 59 kronor flaskan."

Så vad sägs? Rätt eller fel att bjuda på lite lådvin? Till majestätet! På Svenska Damtidning lär man vara indignerade, vilket i och för sig kan rättfärdiga landshövdingens agerande.

http://www.di.se/artiklar/2013/5/27/...59-kronorsvin/
Va, är det sant?
Vilken jävla skandal.

Jag tvivlar på att kungligheter ens kan dricka detta rävgift utan allvarliga påföljder.

Överlevde kungligheterna detta "mordförsök"?

Det behöver inte ens nämnas att landshövdingen i fråga borde spärras in på livstid för detta tilltag. Att inte SÄPO gick in och sköt ner serveringspersonalen direkt det uppdagades att det var billigt skitvin som serverades, borde också såklart ge påföljder för de berörda livvakterna.

Vad är det som händer med vårat land egentligen?
Jag är chockad och kommer att sjukskriva mig nu.
Citera
2013-05-27, 16:46
Medlem
Varför är priset i sig så viktigt? Så länge det smakar bra är det väl snarare positivt att det är billigt. Det var ju knappast tre apor det bjöds på.
Citera
2013-05-27, 17:03
Medlem
Denoms avatar
59 kronor känns lite väl tilltaget.
Citera
2013-05-27, 17:50
Medlem
Okaajs avatar
Det är yrsla man vill åt. Det är alltså helt i sin ordning!
Citera
2013-05-27, 18:11
Citat:
Ursprungligen postat av Vederborande
Vad är detta för jävla översitteri? 59kr vin duger gott och väl åt alla.

Vinbögarna brukar ändå aldrig känna skillnad på 50 eller 500 kronorsvin vid blindtester.
Efter något glas är det omöjligt då smaklökarna blivit bedövade.
Måste de hålla på att dricka i tjänsten varje dag, är inte Kungen tillräckligt förvirrad ändå?
Citera
2013-05-27, 18:15
Medlem
Skyggedanss avatar
Kanske lite väl snålt? Hade jag varit någon kommunpamp och bjudit hem kungen hade det blivit något i hundrakronorsklassen. Det handlar helt enkelt om de signaler vi vill sända ut. Folk lägger märke till mer detaljer än man tror, speciellt fruntimmer.
Citera
2013-05-27, 18:21
Medlem
buffalos avatar
Hade man låtit vinet kosta 80-100 kr flaskan så hade man fått bättre vin för pengarna, utan att totalkostnaden blivit väldigt mycket högre.
Det behöver inte vara antingen eller. Det finns mellanlägen mellan Bolagets billigaste och dyraste viner.

Detta är bara ett uttryck för dumsnåla sossefasoner med grumliga republikanska undertoner. Hur ofta besöker kungaparet Kalmar län egentligen?

Kan man inte kosta på besöket lite när det väl sker?
Senast redigerad av buffalo 2013-05-27 kl. 18:25.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in