Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-06-15, 18:14
  #1705
Medlem
HejAntons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Copters
För att njuta av de stunderna man kan spela, eller anser du fortfarande ett spel från n64-tiden vara lika roligt idag?
Nej du där föll du på eget bevåg.

Från presentationerna enligt mig så såg one bättre ut med sin grafik, ett gäng lovande titlar har man lyckats visa upp också. Minus för röststyrning och allt annat tjafs som jag inte vill ha. Tvivelaktig syn på hur spel ska inköpas och hur ägandet ska hanteras. Dyr.
PS4an hade en storlek helt i min smak och en vänligare ton mot sin publik och ett fåtal men riktigt lockande titlar. Nästan helt spelorienterad. Inte lika dyr. Enormt minus för speldelen.

Kan inte heller bry mig det minsta om vad som sitter i dessa bestar då jag inte kommer att utveckla spel.
Sedan får ni fanbojs tycka vad ni vill för jag tillhör inte någon sida alls.
Klart gamla spel fortfarande är bra om tio år. Njutningen från ett spel ligger ju inte i hur revolutionerade det är grafikmässigt.
Jag spelade igenom Chrono Trigger för första gången förra sommaren och det var utan tvekan bland det bästa jag spelat någonsin, även om spelet nästan är 20 år gammalt idag.

Citat:
Ursprungligen postat av sexbox
Har ingen koll på dom spelen då de inte alls ingår i min flora, men har fått för mig att dessa spel är mest populära i Europa och Asien, har jag fel?
League är iallafall väldigt stort i USA, och jag är ganska säker på att Starcraft och WoW också är det. Tror att PC-kulturen är minst lika stor i USA som den är i Europa, tvivlar starkt på att USA skulle domineras av konsoler.
__________________
Senast redigerad av HejAnton 2013-06-15 kl. 19:05.
Citera
2013-06-16, 00:01
  #1706
Medlem
Jag kunde just läsa att Microsofts XBOX ONE spel spelades på datorer med bl.a. grafikkort från nVidia under självaste E3, stackars Microsoft, det kan inte vara lätt att först sälja sin framtida konsol med miljardförlust för att till sist gå i konkurs med huvudet i sanden, gör om, gör rätt era pappskallar! http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20...pa-pc-under-e3
__________________
Senast redigerad av M9A2 2013-06-16 kl. 00:13.
Citera
2013-06-17, 00:09
  #1707
Medlem
Sitkins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M9A2
Jag kunde just läsa att Microsofts XBOX ONE spel spelades på datorer med bl.a. grafikkort från nVidia under självaste E3, stackars Microsoft, det kan inte vara lätt att först sälja sin framtida konsol med miljardförlust för att till sist gå i konkurs med huvudet i sanden, gör om, gör rätt era pappskallar! http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20...pa-pc-under-e3
Vad fan? Okej detta suger balle. Fan tyckte att xbox var ändå okej efter presskonferensen men nu när man hör att de körde sina spel från en dator är det ganska lame. Nej den här nyheten är vändpunkten för mig! Trist...

MVH: en ledsen Sitkin
Citera
2013-06-17, 13:49
  #1708
Medlem
Fiskmass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sexbox
Kommer aldrig hända.... Aldrig


Vem säger det?

på dig själv...
Citera
2013-06-17, 17:29
  #1709
Medlem
Eckepeckes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sexbox
Ser ju sjukt trist ut, faller under Sims/mincraft tråk kategorin där det inte finns någon som helst poäng med spelet.


Grattis! Du har precis upptäckt poängen med exakt alla spel som någonsin konstruerats!
Citera
2013-06-19, 22:38
  #1710
Medlem
Shifthappenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaymano
Har du uppgraderat datorn under resans gång eller är 10-12 tusen kr den totala kostnaden?
I vilket fall så är det ett betydligt dyrare alternativ än konsol om huvudsyftet är spel, vilket det inte verkar vara för dig.

Nope ingen uppgradering förutom ett grafikort som buggade, fick jag ett nytt gratis (som va bättre).

Men jag håller med dig, om man BARA ska spela så är väl kanske en dator inte det optimala, men jag tycker att om man har andra intressen utöver spelandet så är en dator klart överlägsen. Med Team Speak eller Mumble o liknande plus att spelen är så mycket billigare.
Citera
2013-06-20, 00:25
  #1711
Medlem
CradleSnoozers avatar
Xbox blev nyss bättre.. Kommer nog hålla mig till PC endå men blir det någon konsoll är nu Xone första prioritet... Känns dock som nått dem skulle säga på e3 och inte nu...

Xbox One removes DRM
http://www.youtube.com/watch?v=ooaN96SkheE

Så enligt mig (trots jag ogillar båda) blir det Xbone... Gillar Halo nog mycket för att det ska bli det som väger över.

Ps4 som jag sa tidigare har inget att locka mig med och Xbone verkade skulle suga med sina policyer men nu slapp man det
Citera
2013-06-20, 01:01
  #1712
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CradleSnoozer
Xbox blev nyss bättre.. Kommer nog hålla mig till PC endå men blir det någon konsoll är nu Xone första prioritet... Känns dock som nått dem skulle säga på e3 och inte nu...

Xbox One removes DRM
http://www.youtube.com/watch?v=ooaN96SkheE

Så enligt mig (trots jag ogillar båda) blir det Xbone... Gillar Halo nog mycket för att det ska bli det som väger över.

Ps4 som jag sa tidigare har inget att locka mig med och Xbone verkade skulle suga med sina policyer men nu slapp man det

Oväntad vändning, får man väl ändå säga. För mig personligen är dock den obligatoriska Kinecten den verkliga deal breakern.
Citera
2013-06-20, 01:36
  #1713
Medlem
Freakshow2ks avatar
https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.n...29676678_n.jpg
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback