• 9 798 online
  • 1 139 047 medlemmar
  • 59 002 358 inlägg
2013-05-26, 02:29
Medlem
Fyllefyllots avatar
Kollade på någon delfinal av E-Sport SM idag på Aftonbladet där BorasLegend spelade mot "Afro" eller något sånt.

Häpnades lite under matchen av hur dåliga de faktiskt var, jag trodde att de skulle vara ljusår bättre. Av det jag såg så tror jag att jag själv skulle ha väldigt goda chanser att vinna mot båda, och då kallar jag mig inte direkt någon "stjärnspelare" i FIFA. De gångerna jag har kört online så är det förhållandevis sällan jag förlorar men det är ju inte direkt så jag vinner 9 av 10 matcher.

Senare på dagen så låg ju en intervju uppe med BorasLegend som till slut vann, och han är tydligen världsmästare. I intervjun stod det något i stil med att han hade hört att hans finalmotståndare där "hade nått några fina resultat online" vilket fick mig att börja fundera lite kring det där.

Nu var jag "påna" och såg att BorasLegend där vann 140 000 dollar i något VM (tror det var i Vegas) vilket fick mig att fundera ytterligare, med det jag hade sett i spelväg och intervjun där. Vilka är det egentligen som är med i kval, och VM?

Är det bara för vem som helst att gå in och anmäla sig och är man hyfsad så har man bra chanser då det nästan uteslutande är spelare som "äger" offline på 13 år man får möta?

Kommentatorn i E-Sport SM var ju rätt kass i övrigt, Afro drog inte ens upp laget förän det var alldeles för sent. Man brydde sig inte om att skjuta i riktiga kanonlägen och gud vet allt, jag blev som sagt förvånad över hur "dåliga" de var. Jag hade verkligen skyhöga förhoppningar på VÄRLDSMÄSTAREN som i slutändan till synes inte ens verkade ge sken av att vara mycket bättre än mig själv som är en glad amatör som kanske befinner sig på övre fjärdedelen av onlinespelarna.
Citera
2013-05-26, 02:41
Avstängd
SaltaSupremes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyllefyllot
Kollade på någon delfinal av E-Sport SM idag på Aftonbladet där BorasLegend spelade mot "Afro" eller något sånt.

Häpnades lite under matchen av hur dåliga de faktiskt var, jag trodde att de skulle vara ljusår bättre. Av det jag såg så tror jag att jag själv skulle ha väldigt goda chanser att vinna mot båda, och då kallar jag mig inte direkt någon "stjärnspelare" i FIFA. De gångerna jag har kört online så är det förhållandevis sällan jag förlorar men det är ju inte direkt så jag vinner 9 av 10 matcher.

Senare på dagen så låg ju en intervju uppe med BorasLegend som till slut vann, och han är tydligen världsmästare. I intervjun stod det något i stil med att han hade hört att hans finalmotståndare där "hade nått några fina resultat online" vilket fick mig att börja fundera lite kring det där.

Nu var jag "påna" och såg att BorasLegend där vann 140 000 dollar i något VM (tror det var i Vegas) vilket fick mig att fundera ytterligare, med det jag hade sett i spelväg och intervjun där. Vilka är det egentligen som är med i kval, och VM?

Är det bara för vem som helst att gå in och anmäla sig och är man hyfsad så har man bra chanser då det nästan uteslutande är spelare som "äger" offline på 13 år man får möta?

Kommentatorn i E-Sport SM var ju rätt kass i övrigt, Afro drog inte ens upp laget förän det var alldeles för sent. Man brydde sig inte om att skjuta i riktiga kanonlägen och gud vet allt, jag blev som sagt förvånad över hur "dåliga" de var. Jag hade verkligen skyhöga förhoppningar på VÄRLDSMÄSTAREN som i slutändan till synes inte ens verkade ge sken av att vara mycket bättre än mig själv som är en glad amatör som kanske befinner sig på övre fjärdedelen av onlinespelarna.
Tänkte också på det. Har 65-4-14 som record på UT och 9-0-1 som record på H2H. Borde räcka rätt så långt?
Citera
2013-05-26, 02:44
Medlem
Robertuzs avatar
Alla kör Real, så jag har tröttnat på alla ''FIFA-proffs''
Citera
2013-05-26, 03:16
Medlem
Fyllefyllots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SaltaSupreme
Tänkte också på det. Har 65-4-14 som record på UT och 9-0-1 som record på H2H. Borde räcka rätt så långt?

Ja, av det jag såg så lär det räcka en bit. Nu så är det väl så att man i början får möta lättare motståndare, så det kommer väl förmodligen bli svårare för dig snart, men ändå.

Nej, haha, det ställde till det lite för min nattsömn det där. Hittar liksom inte ens någon profil på BorasLegend på EA-sports profilsida. Söker jag på mitt eget användarnamn så är det första träffen på google liksom.
Citera
2013-05-26, 03:41
Medlem
Att vara världsmästare i FIFA är ungefär som att vara världsmästare i Sten, Sax, Påse...
Citera
2013-05-26, 03:54
Medlem
devilzeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elefanter
Att vara världsmästare i FIFA är ungefär som att vara världsmästare i Sten, Sax, Påse...
Lite ot men du vet att det anordnas världsmästerskap i just sten sax påse va?

Såg inte just den här matchen men kommer ihåg att jag reagerade på exakt samma sätt när jag såg någon sm-final eller vad det nu var för något halvår sen. Tänkte ungefär "vafan, bättre än så där är man väl ändå?". Nu har jag ingen aning om hur bra du är men tror absolut att det är skillnad på att spela själv och att kritiskt granska varenda agerande från någon annan. Testa att spela in någon match där du själv spelar och se om du hittar massa uppenbara fel så får du förmodligen en bättre bild.

Har noll koll på esport-scenen i allmänhetoch fifa-scenen i synnerhet så vem vet, de kanske helt enkelt är värdelösa, den möjligheten finns ju också.
Citera
2013-05-26, 04:10
Medlem
Fyllefyllots avatar
Ja, alltså. De var ju inte värdelösa, klart att grabbarna kunde lira. Men de låg ju inte direkt på samma nivå som man hade förväntat sig. Man hade förväntat sig ungefär Manchster United mot Manchester City men man fick ett bottenmöte i random svensk tredjedivision, de kunde spela, men ändå inte.
Citera
2013-06-16, 23:50
Medlem
Ledarens avatar
Hur kul är det när alla, och då är det verkligen alla, spelar antingen Real Madrid eller Chelsea? Nu i finalen på DH så var det RM mot RM.
Citera
2013-06-17, 02:25
Avstängd
SaltaSupremes avatar
Jag tänker de detta ett försök (tror jag) hur kvalar man in? Vill vara med i FIFA 14 och inte i FIFA 13 då det kommer sluta med miljonförluster p.g.a alla trasiga handkontroller
Citera
2014-06-15, 18:40
Medlem
Fyllefyllots avatar
Bumpar min egna lilla tråd lite snyggt. Finalen (?) spelas live på Aftonbladet just nu, här är länken:
http://www.aftonbladet.se/esport/live/

Samma sak som förra året, jag tycker det ser ganska amatöraktigt ut, för att vara en sm-final, som jag har för mig att det är.
Citera
2016-11-27, 23:14
Medlem
arneankanns avatar
Måste bumpa tråden rejält för det här var plågsamt att läsa. När två spelare möter varandra så får de varandra att se sämre ut för att båda är fantastiska (Afro och Boraslegend är båda i toppskiktet i världen). När du ser Ivan (BorasLegend) möta någon som inte är så bra som Afro är så märker du hur stor skillnad det är mellan honom och oss vanliga döda.

Jag är själv ganska duktig, men jag har på måånga försök aldrig slagit Boraslegend och kom som längst till kvartsfinal i ett SM-kval.
Citera