Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-05-26, 00:55
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorrentLover
Fönsterhanterare och skrivbordsmiljö är inte samma sak.


Nej jag vet. Just därför jag skrev skrivbordsmiljöer/fönsterhanterare med ett / mellan orden. För att vissa på att länken jag skrev har med både skrivbordsmiljöer och fönsterhanterare att göra. Ber om ursäkt för att jag var otydlig i mitt förra inlägg.
__________________
Senast redigerad av Rouko 2013-05-26 kl. 00:58.
Citera
2013-05-26, 15:02
  #14
Avstängd
konstapels avatar
Window Maker, finns ingen bättre fönsterhanterare.

http://windowmaker.org/

Kör du ubuntu eller debian så installerar du den med: sudo apt-get install wmaker.
Citera
2013-05-26, 17:19
  #15
Medlem
Inte spec het nej.

XFCE är nog det enda rätta, alternativt OpenBox eller LXDE.
Citera
2013-05-26, 18:14
  #16
Medlem
QP Cheeses avatar
Tack alla.

Efter noggrant kontrollerande och övervägande slutade det med att jag installerade Linux mint LTS med mate som fönsterhanterare/skrivbordsmiljö (Jävligt gött att det inte blev massa jidder med folk som sida upp och sida ner förklarade hur fel jag hade och vad det egentligen heter). Den verkar fungera bra och jag fick även en förklaring iom det till varför datorn går segt med windows, det visade sig att batteriet var kass så jag antar att datorn inte får tillräckligt med ström eller nåt. Nåt ingen windowsinstallation skulle kunna visa out of the box. Nu fungerar datorn även om batteriet är kass precis som den ska och jag inser hur mycket jag faktiskt gillar Linux, eftersom laptopen är den datorn jag använder mest så kommer det bli det enda operativsystem jag kommer att använda, iallafall till jag köpt ny dator (om jag inte, som många andra, inser att windows är skräp och dunkar i detta på nästa laptop med)
Citera
2013-05-26, 18:54
  #17
Medlem
Razozs avatar
Säger bara awesome eller i3 om du vill ha tiling, vägrar lämna awesome för något annat! Annars är XFCE rätt trevligt då det inte har avgrunds-deps som trött-gnome eller ful-KDE.
Citera
2013-06-26, 04:35
  #18
Medlem
Säger XFCE som många andra. Awesome och mate är väl fint med dock.
Citera
2013-06-26, 10:56
  #19
Medlem
Jag kör just nu XFCE, fast med KWin (som alternativ till Compiz), fungerar riktigt bra.

Vad jag installerat för att få kwin inklusive alla effekter etc.

$ pacman -Qq | grep kdebase
kdebase-runtime
kdebase-workspace

Inga större problem eller 100 deps alltså

Sen kwin --replace och börja tweaka !
Citera
2013-06-27, 17:43
  #20
Medlem
_ZoutHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorrentLover
Compiz och Openbox är de stora fönsterhanterarna just nu.
Compiz är väl ändå på väg utför? Gnome kör numera Mutter och Ubuntu, som är de som mest hållit kvar vid Compiz, satsar på sin nya display server Mir.

Dessutom, om jag inte missminner, så har inte Fedora längre Compiz i sina repos då det bara användes i Unity, som inte finns till Fedora.
Citera
2013-06-27, 18:09
  #21
Medlem
Samma sak med Arch..

[tsw@megatron ~]$ pacman -Ss compiz
[tsw@megatron ~]$


0 hits.. Jag kör dock KWin för lulllull i XFCE =)
Citera
2013-06-27, 23:07
  #22
Medlem
hashs avatar
TS

Om din laptop känns seg så kanske någon lättare WM bör installeras.

KDE och Gnome är fina men ganska prestandakrävande.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback