Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-05-23, 15:30
  #1
Medlem
JanneKs avatar
Hej! Jag håller på att skriva en b-uppsats i företagsekonomi och jag undrar om det finns några revisorer här som skulle kunna svara på några korta frågor? Uppsatsens fokus ligger på revisionsplikten och dess avskaffande samt hur detta har påverkat revisionsbranschen. Det vi undrar över är:

• Har ni märkt av en sänkning eller ökning i antal klienter/uppdrag sedan avskaffandet av revisionsplikten?

• Vilka praktiska åtgärder har ni använt er av för att behålla de kunder som inte längre av lag behöver era tjänster?

• Hur tror ni att avskaffandet kommer att påverka branschen i framtiden?

Vore oerhört tacksam för svar från er som jobbar inom revisionsbranschen!
Citera
2013-05-23, 15:48
  #2
Medlem
Celavis avatar
Jag har arbetat som Redovisningskonsult i 1.5 år nu, med andra ord är jag varken auktoriserad eller speciellt erfaren men jag svarar så som jag kan hoppas det hjälper er.

1. Nej inte direkt, Vi är 3 st på vårt företag och har totalt ungefär 50 företag och då har 1 av dessa 50 som innan hade revisor hoppat det detta året och det företaget var väldigt litet

2. Kan jag inte svara på riktigt men kan tänka mig att man argumenterar för att ordning och reda kommer dom tjäna på i längden.

3. Att det blir slarvigare över lag och att det även blir fler "skit" företag.



- Tror för övrigt att man tjänar på att ha ordning och reda på sina papper annars får man betala till slut ändå oftast! Lycka till med er uppgift och hoppas jag hjälpte lite iaf!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback