Citat:
Ursprungligen postat av Moneyonmymind
Hejsan får pengar från försäkringskassan för att jag är med i jobbgarantin för ungdomar. Pengarna kommer alltid torsdagen ca 2 veckor efter lappen har skickats, jag skickade in min söndagen den 12e så borde inte pengarna komma imorgon? Min bank visar inte att jag har någon pågående överföring som är på väg in. Någon som har någon aning om jag har rätt?
Nah på Måndag bör du få dina pengar, du skickade på Söndagen den 12 och brevet är framme på Måndagen 13 Maj (om posten jobbar på Söndagen)
12de +14 dagar = 26 Maj och så här står det på deras sida angående utbetalningar
Om utbetalningsdagen är en lördag eller söndag?
Är utbetalningsdagen för den förmån du har rätt till en lördag får du pengarna på fredagen.
Är utbetalningsdagen för den förmån du har rätt till en söndag får du pengarna på måndagen.
Assistansersättning, barnbidrag, familjebidrag till rekryter, flerbarnstillägg, underhållsstöd och bostadsbidrag betalas alltid ut på fredagen om utbetalningsdagen är på lördagen eller söndagen.
Jag själv får mina nu på Fredag så jag kan skatta mig lycklig och på Måndagen så trillar lönen in på kontot, så skönt att ha lite mer än max 5 500kr att pröjsa hyra el internet buss mat mm nu för tiden när man även har ett jobb