2014-02-27, 04:24
Medlem
OKC förlora hemma mot Cavs. Cavs hade 15 i odds..
2014-02-27, 07:23
Medlem
www.youtube.com/watch?v=dnDwFTRG0Bg

Manu's sko sprack eller nåt, fattar verkligen inte hur det där går till. Go Nike!
2014-02-28, 03:25
Medlem
DropoutBears avatar
Sobo din gamle filur, varför skriver du inget längre?

___

Vad tycker ni om MVP racet? Känns som det var Bron>KD, KD>Bron och nu coinflip. Media verkar vilja att KD tar det så om det går på i samma takt nu tror jag att han tar det.
2014-02-28, 10:30
Medlem
KickAss-1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DropoutBear

___

Vad tycker ni om MVP racet? Känns som det var Bron>KD, KD>Bron och nu coinflip. Media verkar vilja att KD tar det så om det går på i samma takt nu tror jag att han tar det.

Mycket oklart fortfarande, flera experter verkar osäkra. Jag tycker, som det diskuterats förut, att KD är en fantastisk scorer med sjuka stats MEN han saknar de ledaregenskaper som James har (något som kommer växa fram med ålder och rutin). Om han nu de närmaste matcherna kan bära laget på sina axlar och se till att man ror hem poäng i de förhållandevis enkla matcherna som väntar kan han mycket väl vinna, särskilt med tanke på att Westbrook inte presterat enligt förväntningar = moment to shine bright
2014-02-28, 11:34
Medlem
CharlesIngvar28s avatar
Vad tror ni om Houston till slutspelet? Ett ungt och spännande lagt enligt mig om 2 - 3 år.
2014-02-28, 13:02
Medlem
Sobofieds avatar
Citat:

Jag har skola och arbete och hinner inte se så mycket basket. :<

[quote]Vad tycker ni om MVP racet? Känns som det var Bron>KD, KD>Bron och nu coinflip. Media verkar vilja att KD tar det så om det går på i samma takt nu tror jag att han tar det.
[/QUOTE

Det är rätt långt kvar fortfarande. Den mest värdefulle spelaren i ligan är LBJ; men Durant har överlag spelat bättre faktiskt, och media är nog trötta på att ge samme kille varje år. Jag håller Durant som favorit.

Note att det är en ganska värdelös award ändå. Rose, Nash 2 Shaq 1, bla bla.
2014-02-28, 13:04
Medlem
Sobofieds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KickAss-1337
Mycket oklart fortfarande, flera experter verkar osäkra. Jag tycker, som det diskuterats förut, att KD är en fantastisk scorer med sjuka stats MEN han saknar de ledaregenskaper som James har (något som kommer växa fram med ålder och rutin). Om han nu de närmaste matcherna kan bära laget på sina axlar och se till att man ror hem poäng i de förhållandevis enkla matcherna som väntar kan han mycket väl vinna, särskilt med tanke på att Westbrook inte presterat enligt förväntningar = moment to shine bright

Bläh, dels är "ledaregenskaper" vagt och svårmätt - dels har RWB varit borta eller kass större delen av säsongen, och OKC är ändå #1 i west. Knappast ett argument till KDs nackdel.
2014-02-28, 13:17
Medlem
Xunders avatar
[quote=Sobofied|47719692]Jag har skola och arbete och hinner inte se så mycket basket. :<

Citat:
[/QUOTE

Det är rätt långt kvar fortfarande. Den mest värdefulle spelaren i ligan är LBJ; men Durant har överlag spelat bättre faktiskt, och media är nog trötta på att ge samme kille varje år. Jag håller Durant som favorit.

Note att det är en ganska värdelös award ändå. Rose, Nash 2 Shaq 1, bla bla.

Tror det spelar in ganska mycket att media inte vill ge det till samma spelare varje år. Just därför har jag känslan att KD vinner det i år, även om LBJ kommer spela bäst fram till slutet nu. Jag menar, Barkley, Malone och så vann ju MVP några år under 90-talet när MJ självklart var den bästa och skulle ha vunnit MVP. Media vill dock inte ge det till samma kille varje år helt enkelt.
2014-02-28, 18:27
Medlem
Caron Butler har signat för OKC.
Danny Granger verkar vara påväg att signa för Clippers.

Vart tror ni Ron Artest tar vägen? Känns som att Spurs skulle vara ett bra val för honom.
2014-03-01, 02:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rawb
Caron Butler har signat för OKC.
Danny Granger verkar vara påväg att signa för Clippers.

Vart tror ni Ron Artest tar vägen? Känns som att Spurs skulle vara ett bra val för honom.

Och nu så vart det officiellt, Danny Granger spelar för Clippers.
2014-03-01, 04:56
Medlem
DropoutBears avatar
Det är på riktigt omöjligt för mig att förstå hur Chicago kan vara så bra. Dom snurrar på 7 man varje match och spelare som Dunleavy gör 40 min+ per match nu, sen självklara att Rose borta hela året och Deng tradead. En spelare som DJ Augustin som vart bortskänkt av Raptors får en betydande roll och gör det bra, de spelar deras överlägset dyraste friska spelare (Boozer, $16M/säsong) inte en enda minut i 4th quarter...

Visst förstår jag argument för främst Hornacek som helt sjukt nog verkar få sitt Phoenix som hade en estimerad line på over/under 19 wins den här säsongen till slutspel i ett väldigt bra west... MEN om inte Thibs får Coach of The Year blir jag tbh mycket besviken. Mannen förtjänar någon form av bragdguld 2.0.

/Fredagsrant

Edit: obv så kommer dom inte att vinna något i år eller antagligen på ett tag framöver men det är relativ framgång som får räknas här imo (=
2014-03-01, 05:10
Medlem
Citat:
Det är på riktigt omöjligt för mig att förstå hur Chicago kan vara så bra. Dom snurrar på 7 man varje match och spelare som Dunleavy gör 40 min+ per match nu, sen självklara att Rose borta hela året och Deng tradead. En spelare som DJ Augustin som vart bortskänkt av Raptors får en betydande roll och gör det bra, de spelar deras överlägset dyraste friska spelare (Boozer, $16M/säsong) inte en enda minut i 4th quarter...

Visst förstår jag argument för främst Hornacek som helt sjukt nog verkar få sitt Phoenix som hade en estimerad line på over/under 19 wins den här säsongen till slutspel i ett väldigt bra west... MEN om inte Thibs får Coach of The Year blir jag tbh mycket besviken. Mannen förtjänar någon form av bragdguld 2.0.

/Fredagsrant

Edit: obv så kommer dom inte att vinna något i år eller antagligen på ett tag framöver men det är relativ framgång som får räknas här imo (=

Inte så coolt längre då East suger och alla i East har förstått att vägen till framgång är att tanka i år. Men Noah spelar på en väldigt hög nivå och Taj Gibson är också väldigt fucking bra, bättre än Boozer.

22-13 mot east jämfört med 10-13 mot west vilket fortfarande är väldigt bra för ett lag som är så jävla decimerade. Men det visar bara hur jävla kukdåligt east är.

Hornacek har haft Bledsoe skadad större delen av säsongen men är ändå och krigar om en slutspelsplats i west.

Jag vill också påpeka att tre av lagen i deras division är Bucks, Pistons och Cavs. Suns ahr bl.a LAC och GSW.
Senast redigerad av MockDraft 2014-03-01 kl. 05:13.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in