2013-11-10, 01:10
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robinkung
Kevin Love > Larry Bird

Hade han återvänt i februari som Iman Shumpert (som slet av korsbandet samma slutspelsomgång som Rose) hade han varit i form nu, tror nästan han hade snittat runt 20 poäng på med ett FG % på 42 eller liknande.

Förresten, typ Sobofied eller någon som är bra på det här med PER. Förstår inte riktigt hur det fungerar. Kolla på exempelvis Kevin Durant; han har sitt bästa PER-snitt i sin karriär nu i början av den här säsongen trots att han har skjutit sämre, har fler turnovers, färre rebounds, färre assist och fler fouls än exempelvis förra året. Det enda han har höjt är sitt PPG. Hur går det ihop att han har ett bättre PER den här säsongen än tidigare? Sedan så har exempelvis Steven Adams (59.1 FG %, 12 ppg, 12 rpg, 2.1 bpg, 1.1 spg, 0.4 turnovers per match, 5.7 fouls per match per 36 minuter) ett mycket bättre PER än Dwight Howard (54.7 Fg %, 15.4 rpg, 18.0 ppg, 0.4 spg, 1.4 bpg, 3.7 turnovers per match och 3.9 fouls per match per 36 minuter). Förstår att Adams PER höjs lite i och med att han har ganska bra defensiv statistik. Men samtidigt är ju Howard överlägsen när det gäller PPG och RPG, även när det gäller fouls är han mycket bättre. Hur går det ihop? Finns bättre exempel på när PER är jävligt konstigt men det var just Durant och Adams vs. Howard jag kom att tänka på nu.

Kom även att tänka på Carmelo Anthony och PER nu. Han har ett PER på dryga 20 den här säsongen trots att han har skjutit ungefär lika bra som Ricky Rubio. När han gjorde fler PPG på bättre FG % exempelvis säsongen 04-05 hade han ett PER på 16.7. Nog för att han hade fler turnovers och färre RPG då, men ändå - Så mycket sämre statistik hade han inte. Kan förstå att han bara hade ett PER på 16.7 då, däremot kan jag INTE förstå hur han kan ha hela 20.7 i år. Tänk även på att Durant har sänkt sig i alla statistikkategorier i år förutom just FG % och PPG men har ett högre PER ändå, så då borde ju rimligtvis Carmelo ha haft ett bättre PER 04-05 än i år, eller?

Förklaringen ligger i att PER är ett relativt mått.
2013-11-10, 01:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
Förklaringen ligger i att PER är ett relativt mått.

Ja just det glömde nämna det också Pace adjustments..

Pacers Nets Leggo!!!!
2013-11-10, 14:10
Medlem
Jeff Green lever enligt mig upp till det alla förväntade sig, att han skulle kliva fram för Celtics nu när stjärnorna är borta, (Rondo kommer ju iofs tillbaka). Buzzern igår mot miami var ju helt sjuk.
2013-11-10, 14:20
Medlem
MCW fortsätter att imponera för Sixers. Trodde att han inte skulle fortsätta leverera efter matchen mot Heat, men killen snittar 19 pts 6 reb 8 ast, att jämföra med Lillard som snittade 19 pts 3 reb 6 ast förra säsongen. Mycket kan såklart hända men är det någon som har förutsättningarna och minuterna för att hålla uppe det är det MCW.
2013-11-10, 19:15
Medlem
Rotselleris avatar
Spurs maler ju verkligen Knicks, Kwahi Leonard börjar ju bli fruktansvärt bra också riktigt viktigt med en sån i en contender.
2013-11-10, 19:41
Medlem
ToiletRelicTrees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rotselleri
Spurs maler ju verkligen Knicks, Kwahi Leonard börjar ju bli fruktansvärt bra också riktigt viktigt med en sån i en contender.
Spurs ser riktigt bra ut i kontrast mot Knicks, som i sin tur ser, förfärliga ut.

Danny Green med en double-double redan, 21p/10r
Senast redigerad av ToiletRelicTree 2013-11-10 kl. 19:44.
2013-11-10, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hoopstar
Jeff Green lever enligt mig upp till det alla förväntade sig, att han skulle kliva fram för Celtics nu när stjärnorna är borta, (Rondo kommer ju iofs tillbaka). Buzzern igår mot miami var ju helt sjuk.
Ja, det är fan en av de bästa buzzerna i historien, top 10!
Någon som har ett klipp på någon i publiken som filmade buzzern?
2013-11-10, 22:25
Medlem
Oranginas avatar
Ni alla har sovit på MCW, just sayin
2013-11-10, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orangina
Ni alla har sovit på MCW, just sayin

Jag har inte mycket koll på annat än topp lagen, men har sett lite av MCW och han verkar helt jävla insane.
2013-11-10, 23:23
Medlem
fredrocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rawb
Jag har inte mycket koll på annat än topp lagen, men har sett lite av MCW och han verkar helt jävla insane.
Han har onekligen lite tur med laget han blev draftad till. Ingen i 76'ers blir ledsen när han skjuter 4/17 med 6 TOs, utan blir bara glada över allt det bra han gör.
2013-11-11, 00:08
Medlem
Oranginas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rawb

Citat:
Ursprungligen postat av fredrock
Han har onekligen lite tur med laget han blev draftad till. Ingen i 76'ers blir ledsen när han skjuter 4/17 med 6 TOs, utan blir bara glada över allt det bra han gör.

Insane är att ta i, men visst är han bra. Dock verkar ju alla nba fans hypa så fort någon gör någonting "öförutsägbart". Har man sett MCW i college så vet man att snubben har talang men det är alldeles för tidigt att börja dra slutsatser som de flesta nba fans brukar göra angående rookies. Vissa sa ju att Olynyk var draftens steal redan under summer league
2013-11-11, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orangina
Insane är att ta i, men visst är han bra. Dock verkar ju alla nba fans hypa så fort någon gör någonting "öförutsägbart". Har man sett MCW i college så vet man att snubben har talang men det är alldeles för tidigt att börja dra slutsatser som de flesta nba fans brukar göra angående rookies. Vissa sa ju att Olynyk var draftens steal redan under summer league

Kände jag också efter att ha postat, men orkade verkligen inte redigera skiten.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in