Citat:
Ursprungligen postat av
Kanske-det
Jag anser inte att Rondo är överskattad. När han är i form är han NBAs tredje bästa PG efter Paul (tvåa) och Parker (etta).
Vidare tycker jag inte att Chalmers är särkilt bra. Finns ett helt drös PGs i NBA som är bättre, utöver den lista som jag tidigare listade.
Jag tror faktiskt att chalmers är bättre än vad folk tror, vilket utrymme får han liksom? När big 3 är iskalla brukar han nästan alltid göra bra matcher och han är clutch som fan, sätter alltid viktiga skott och spelar bra i viktiga matcher.
Sen funderade jag på en helt annan sak:
Vad beror det på att nba bara har två rundor i draften och att ganska få blir väldigt duktiga? Jämför man med nba kan spelare i SJUNDE och SJÄTTErundan bli stora superstjärnor i ligan, vilket vädligt sällan händer med en som tas i 2nd round i nba. En anledning till skillnaden är såklart att nba bara har 5 spelare som kan logga många minuter medans ett nhl-lag kan gå på större antal spelare under en match. Men jag tycker ändå det är konstigt att det inte går att få fram större talanger inom basketen. Kolla bara på Kendrick Perkins, vad i helvete gör han som starting C i ett playoffslag? Med lite bredd och konkurrens så skulle han ju inte spela i USA ens, men nu finns det typ inga från tex D-League som skulle göra det bättre.