2014-03-18, 16:41
Medlem
Sobofieds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanske-det
Jag anser inte att Rondo är överskattad. När han är i form är han NBAs tredje bästa PG efter Paul (tvåa) och Parker (etta).

Förklara varför han är bättre än Russell Westbrook (och tio andra).

För att spara tid - den enda statsen han kan jämföra med de övriga bra PG:sen är asts/stls per match, vilket inte säger så mycket om hur bra man är; Rondo har spelat större delen av sin karriär med ett fantastiskt lag, och hans stats är ändå mycket sämre än de övrigas; och framförallt - han kan inte skjuta.

För Parker vs Paul: http://www.basketball-reference.com/play-index/pcm_finder.cgi?request=1&sum=1&p1=paulch01&y1=2014 &p2=parketo01&y2=2014

Vilket inte är någon förolämpning mot parker, som varit 2-4:e bäst över de senaste åren. Det är bara det att CP3 antagligen är bäst genom tiderna.
Senast redigerad av Sobofied 2014-03-18 kl. 16:47.
2014-03-18, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sobofied
Förklara varför han är bättre än Russell Westbrook (och tio andra).

För att spara tid - den enda statsen han kan jämföra med de övriga bra PG:sen är asts/stls per match, vilket inte säger så mycket om hur bra man är; Rondo har spelat större delen av sin karriär med ett fantastiskt lag, och hans stats är ändå mycket sämre än de övrigas; och framförallt - han kan inte skjuta.

För Parker vs Paul: http://www.basketball-reference.com/play-index/pcm_finder.cgi?request=1&sum=1&p1=paulch01&y1=2014 &p2=parketo01&y2=2014

Vilket inte är någon förolämpning mot parker, som varit 2-4:e bäst över de senaste åren. Det är bara det att CP3 antagligen är bäst genom tiderna.

Sant, Paul's 08 säsong var nog bästa säsongen någonsin för en point guard. Parker är lite speciell dock, han har alltid blivit begränsad pga han spelat med en så dominant big man som Timmy där offensiven var byggd på att han skulle få den i low post och jobba utifrån det. Han har aldrig haft någon elit pick n roll partner som Karl Malone/BG/Amar'e, och på senare år har Spurs offense gått ut på att alltid hitta bästa skottet vilket leder till mycket ball movement vilket inte är positivt statsmässigt och han har blivit begränsad tidsmässigt på grund av att Pop är bästa coachen genom tiderna.

Tony Parkers stats kan inte mätas på det sättet. Men han är inte så bra försvarare och hans skytte lämnar mycket att önska.

1.Paul
----
2-4 Curry/Parker/Westbrook/

5-7 Lowry/Wall/Dragic

Komiskt hur Rockets gav bort Lwory och Dragic för att få Linsanity
Senast redigerad av MockDraft 2014-03-18 kl. 17:30.
2014-03-18, 18:03
Medlem
Marlo.Stanfields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MockDraft
Sant, Paul's 08 säsong var nog bästa säsongen någonsin för en point guard. Parker är lite speciell dock, han har alltid blivit begränsad pga han spelat med en så dominant big man som Timmy där offensiven var byggd på att han skulle få den i low post och jobba utifrån det. Han har aldrig haft någon elit pick n roll partner som Karl Malone/BG/Amar'e, och på senare år har Spurs offense gått ut på att alltid hitta bästa skottet vilket leder till mycket ball movement vilket inte är positivt statsmässigt och han har blivit begränsad tidsmässigt på grund av att Pop är bästa coachen genom tiderna.

Tony Parkers stats kan inte mätas på det sättet. Men han är inte så bra försvarare och hans skytte lämnar mycket att önska.

1.Paul
----
2-4 Curry/Parker/Westbrook/

5-7 Lowry/Wall/Dragic

Komiskt hur Rockets gav bort Lwory och Dragic för att få Linsanity

Stämmer detta? Helt galet i så fall, Houston hade ju haft ett monsterlag om dessa två var kvar.
2014-03-18, 18:04
Medlem
Okej, nu ska jag förklara mig. Jag börjar med Rondo. Först och främst är han enligt mig den bästa försvararen i NBA på PG positionen. Han är stabil och medför både en mängd assist och returer - se hans förra säsong där han enligt mig var helt fantastisk rakt igenom. Denna säsongen går inte att använda som referens eftersom han varit skadad större delen av året. Jag väljer honom över Westbrook varje dag i veckan. Westbrook har en väldig talang men är än så länge alldeles för oerfaren. Han tar gång på gång idiotiska skott och han är även en SG snarare än en PG i spelstilen. Westbrook är knappt topp-5 enligt mig på PG positionen.

Sedan påpekar du att Rondo haft fantastiska medspelare runt sig, och det har inte Westbrook? Thunder har kanske starkaste rostern av alla lag i hela NBA just nu.

Vidare så är Parker en bättre PG än Paul eftersom Paul har chockat när det gäller som mest - i playoffs. Clippers har haft en stark trupp i några år nu men ändå så lyckas de aldrig riktigt medan parker redan har 3 ringar (1 finals mvp) plus att han tog laget till finalen förra året. Legender skapas i playoffs, inte under grundserien.

Att sedan Paul skulle vara bästa pgn någonsin är skrattretande - han har långt kvar till stockton och magic (ungefär 5 ringar om man ska vara specifik).
Senast redigerad av Kanske-det 2014-03-18 kl. 18:13.
2014-03-18, 18:12
Medlem
När Paul spelade i Hornets var de aldrig ett lag som var nära att gå hela vägen. Den rostern de hade var visserligen ganska dålig så det är förståeligt. Men att inte lyckas bättre i Clippers som lagets ledare placerar honom bakom Parker som styr Spurs mot ännu en final. Även Charles Barkley håller Parker som NBAs bästa PG så jag är inte ensam om att tycka detta.
2014-03-18, 18:52
Medlem
Dwades avatar
Citat:
Jag anser inte att Rondo är överskattad. När han är i form är han NBAs tredje bästa PG efter Paul (tvåa) och Parker (etta).

Vidare tycker jag inte att Chalmers är särkilt bra. Finns ett helt drös PGs i NBA som är bättre, utöver den lista som jag tidigare listade.

Jag tror faktiskt att chalmers är bättre än vad folk tror, vilket utrymme får han liksom? När big 3 är iskalla brukar han nästan alltid göra bra matcher och han är clutch som fan, sätter alltid viktiga skott och spelar bra i viktiga matcher.

Sen funderade jag på en helt annan sak:
Vad beror det på att nba bara har två rundor i draften och att ganska få blir väldigt duktiga? Jämför man med nba kan spelare i SJUNDE och SJÄTTErundan bli stora superstjärnor i ligan, vilket vädligt sällan händer med en som tas i 2nd round i nba. En anledning till skillnaden är såklart att nba bara har 5 spelare som kan logga många minuter medans ett nhl-lag kan gå på större antal spelare under en match. Men jag tycker ändå det är konstigt att det inte går att få fram större talanger inom basketen. Kolla bara på Kendrick Perkins, vad i helvete gör han som starting C i ett playoffslag? Med lite bredd och konkurrens så skulle han ju inte spela i USA ens, men nu finns det typ inga från tex D-League som skulle göra det bättre.
Senast redigerad av Dwade 2014-03-18 kl. 19:09.
2014-03-18, 18:52
Medlem
Rondo är ju usel nu men Rondo på sin ATH>Westbrook på sin ATH.
2014-03-18, 19:05
Medlem
Dwades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spliffpatrullen
Rondo är ju usel nu men Rondo på sin ATH>Westbrook på sin ATH.

Jag tycker Westbrook är riktigt kass tbh. Jag har inte sett honom prestera bra i en viktigt match. Gjorde 40p eller något på heat i playoffs för något år sedan men han spelar inte "within the offence", han gör laget en björntjänst tycker jag. Driver ofta helt vilt och okontrollerat mot korgen, är inte en märkvärdig passare och en ganska risig jumpshooter. Han är typ Blake Griffin 2011-2012 som point guard.
2014-03-18, 19:15
Medlem
Rotselleris avatar
Citat:
När Paul spelade i Hornets var de aldrig ett lag som var nära att gå hela vägen. Den rostern de hade var visserligen ganska dålig så det är förståeligt. Men att inte lyckas bättre i Clippers som lagets ledare placerar honom bakom Parker som styr Spurs mot ännu en final. Även Charles Barkley håller Parker som NBAs bästa PG så jag är inte ensam om att tycka detta.

Dock är ju celts nu ungefär som hornets var då. Hornets hade inte någon spelare som kunde mäta sig med jeff green. Och de var ju ganska mycket bättre än vad Celts är just nu i århundradets sämsta eastern conference. Så jag tycker ju inte direkt att det håller. Jag tycker också att man inte kan anses som en spec bra PG utan att kunna skjuta. Sen att man verkar riktigt oskön är ju något annat men det finns det ju fler som är.
2014-03-18, 19:15
Medlem
Kass är han inte, men Westbrook är helt klart överskattad. Sedan stör jag mig som fan på hans jävla jumper. Han drar tillbaka händerna direkt efter sin release vilket ser förjävligt ut.
2014-03-18, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rotselleri
Dock är ju celts nu ungefär som hornets var då. Hornets hade inte någon spelare som kunde mäta sig med jeff green. Och de var ju ganska mycket bättre än vad Celts är just nu i århundradets sämsta eastern conference. Så jag tycker ju inte direkt att det håller. Jag tycker också att man inte kan anses som en spec bra PG utan att kunna skjuta. Sen att man verkar riktigt oskön är ju något annat men det finns det ju fler som är.

Men jag har aldrig sagt att Rondo är bättre än Paul. Jag tycker däremot att Parker är bättre än Paul. Fast David West var bra på den tiden också, helt klart i klass med Jeff Green.
2014-03-18, 19:43
Medlem
Rotselleris avatar
Citat:
Men jag har aldrig sagt att Rondo är bättre än Paul. Jag tycker däremot att Parker är bättre än Paul. Fast David West var bra på den tiden också, helt klart i klass med Jeff Green.

Jag glömde visst West, lol på mig. Dock håller jag inte med, i 1-1 är TP bättre men inte som basketspelare, i 1-1 är den där spinmoven helt galen o ostoppbar. Men som overall spelare över hela plan tar ja CP varje dag i veckan.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in