Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-05-21, 13:20
  #1
Medlem
pannkaksgrodas avatar
Hej!

Jag håller på och flyttar vår förenings bokföring till ett nytt program. Jag har precis blivit kassör och det enda jag har att tillgå just nu är förra årets Resultatrapport och Balansrapport (Vilket jag tror är det enda som behövs, eller?).

Jag har inte så mycket erfaranhet av detta, men jag gör det för att lära mig! Det finns kunniga personer inom föreningen som kan kontrollera så att jag gör rätt, så det är lungt på så vis.

Jag har lite funderingar:
Kontoplanen som användes tidigare är förmodligen inte samma som jag har ställt Visma Förening till att använda, så numren kanske inte stämmer antar jag. Jag använder BAS 2012. I resultatrapporten som jag har så redovisas de olika grupperna inom föreningen på olika konton i sektion 3xxx samt 4xxx. Kan jag utifrån denna rapport läsa ut hur mycket varje grupp har i sin kassa, eller gäller det här endast för år 2011?

Vad innebär de tre olika värdena på "Perioden", "Ackumulerat" och "Period fg år", vad är vad?

Jag kommer säkert på fler frågor... Tacksam för svar!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback