2013-05-20, 21:38
Medlem
Otems avatar
På senaste tiden har mitt tagentbord börjat halka efter allt mer medans jag skriver, jag har alltid gjort uppdateringar på datorn och behandlat den väl. Det går inte att skriva fort alls längre, jag måste verkligen ''knappa'' varje tagent för sig i lugn takt för att inte missa bokstäver då den hoppar över om jag skriver för fort. Detta är väldigt störande. Jag äter aldrig något vid datorn så det är knappast smulor eller matrester under tagenterna, damm kan det säkert vara, men stoppar det verkligen upp så mycket?

Datorn är en Bärbar HP 620 (Köpte den för ca ett och ett halvt år sedan)

Tog närmare 10 minuter att skriva det här bara

Tacksam för hjälp.
Citera
2013-05-20, 23:32
Medlem
Presentpappers avatar
Det är nog inte helt omöjligt att det är smuts som är boven i dramat. Kan du få loss knapparna på något sätt och sedan försöka rengöra?
Citera
2013-05-22, 05:58
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Provar först att blåsa rent runt knapparna med tryckluft.
Citera
2013-05-26, 12:13
Medlem
Otems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Provar först att blåsa rent runt knapparna med tryckluft.

Hade ett gammalt G15- Logitech Tagentbord med display som låg i garderoben, fick det för 5 år sedan men har kanske max använt det några timmar, alltså sprillans nytt tagentbord i stort sett! Kopplade in det via datorn och nu fungerar allt prima, även det bärbara tagentbordet? (Mysko) tänkte för övrigt formatera om bärbara datorn helt för den är också ganska seg! Skönt att det fungerar att skriva nu, ska även ta loss tagenterna på det bärbara och göra rent med tryckluft så ska det nog fungera fint sen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in