Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-05-25, 19:42
  #133
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Om man ska köpa 9X19 säger man då 9X19 eller parabellum? Vilket brukar "vanliga" vapenägare säga? Det borde finnas detaljer av det slaget som borde kunna avslöja en även om de skiter i att kolla licens. Eller struntar de i vilket?

Dom flesta ställen struntar i vilket.. brukar tex bara säga lite STV till glocken eller liknande ..

Enda ammunition jag inte kunnet köpa är.sånt dom inte har, tex 5.7x28 .. Det har jag fått ta från usa
Citera
2020-05-25, 19:51
  #134
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Wolf
Sant, men hur man lyckas köpa ammo utan licens övergår mitt förstånd, jag har köpt ammo i ca 25 år, och dom Sista 10 åren har jag fått visa licens varenda jävla gång, självklart fattar jag att det finns ställe som säljer så, men då borde jag sprungit på nån sån handlare någon gång när jag handlat runtom i landet kan jag tycka.
Du ska tänka på att den där easypeasy är den enda som jag har hört får köpa ammo utan licens problemfritt, ändå när han lägger ut bilder på sina påstådda vapen med ammo så är det 39b på bilden.
Citera
2020-05-25, 20:44
  #135
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JockeJon
Du ska tänka på att den där easypeasy är den enda som jag har hört får köpa ammo utan licens problemfritt, ändå när han lägger ut bilder på sina påstådda vapen med ammo så är det 39b på bilden.

39b är poppis bland buset , och billiga så självklart är det dom som säljs , och inte dom jag köper i en butik som potentiellt kan spåras till mig ..
Och om jag är den enda , du nånsin hört om som kan köpa ammunition utan licens , då måste du ju leva under någon sten i nån mörk skog .. du kan ju googla lite runt då kan du även hitta tidningsartiklar där handlare åkt fast.. eller fast o fast det är ju bara böter , kjells vapen i Sjöbo är tex notorisk känd för att skita i det o har fått måååånga böter för det .. kan nämna minst 4 till i Skåne som skiter i det men då kanske dom skärper sig..
Citera
2020-05-27, 18:27
  #136
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhiteRhino
ok.. jamen då är dom ju billigare dom som redan finns i sverige, går på 20 i sverige för nya gen 3 .. och här finns ju g17, g19, g23, g21 och fler andra dock brukar g21 vara några tusen dyrare, då är det ju inte lönt att ta risk med tull, postenslarv och såvidare
Sjukt dyrt ju. Varför inte gå med i en skytteklubb så kan du köpa en gen5 Glock för runt 7k helt lagligt?
Citera
2020-05-27, 20:22
  #137
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gretasgodeman
Sjukt dyrt ju. Varför inte gå med i en skytteklubb så kan du köpa en gen5 Glock för runt 7k helt lagligt?
Det finns många här som uppenbart inte klarar av det och hellre sitter här och gnäller på ett forum medans vi andra är på skjutbanan.
Citera
2020-05-27, 21:58
  #138
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gretasgodeman
Sjukt dyrt ju. Varför inte gå med i en skytteklubb så kan du köpa en gen5 Glock för runt 7k helt lagligt?

Sedan han skrev så har priserna tillmed gått upp på svarta marknaden

Vissa är straffade o kan inte få vapen på lagligt sätt
Andra är fria människor som inte underkastar sig statens trams och som inte vill att staten vet vad dom har, eller folk som inte pallar med byråkratin, 5 års licenser, låna vapen av staten osv ..
Citera
2020-05-27, 22:14
  #139
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JockeJon
Det finns många här som uppenbart inte klarar av det och hellre sitter här och gnäller på ett forum medans vi andra är på skjutbanan.

Sen finns det dom som klarar av det fint men ändå vill ha vapen som staten inte vet om, och som ändå är på skjutbanan ..

Men så mycket som du gnäller här kan det ju inte vara mycket du är på banan ..

Du är kärringsur konstant över åt folk som inte följer statens befalande, ändå klarar av att göra samma som du , skjuta på banan , köpa ammunition i butiken , och ha vapen som du aldrig kommer få för du inte kan få licens på dom .. det är inte vår fel att du vald vara en slav
Citera
2020-05-27, 22:15
  #140
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Easypeasypie
Sedan han skrev så har priserna tillmed gått upp på svarta marknaden

Vissa är straffade o kan inte få vapen på lagligt sätt
Andra är fria människor som inte underkastar sig statens trams och som inte vill att staten vet vad dom har, eller folk som inte pallar med byråkratin, 5 års licenser, låna vapen av staten osv ..

Det understrukna kan jag förstå, lite, men det är ju ett bevis att du kanske inte ska ha vapen.
Det andra är bara, som jag skrev innan, ursäkter och massa gnäll för att verka cool och "independent" på ett forum.
Citera
2020-05-27, 22:20
  #141
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Easypeasypie
Sen finns det dom som klarar av det fint men ändå vill ha vapen som staten inte vet om, och som ändå är på skjutbanan ..

Men så mycket som du gnäller här kan det ju inte vara mycket du är på banan ..

Du är kärringsur konstant över åt folk som inte följer statens befalande, ändå klarar av att göra samma som du , skjuta på banan , köpa ammunition i butiken , och ha vapen som du aldrig kommer få för du inte kan få licens på dom .. det är inte vår fel att du vald vara en slav
Haha, bra försök.
Citera
2020-05-27, 22:34
  #142
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JockeJon
Det understrukna kan jag förstå, lite, men det är ju ett bevis att du kanske inte ska ha vapen.
Det andra är bara, som jag skrev innan, ursäkter och massa gnäll för att verka cool och "independent" på ett forum.

Jag skrev inte jag , du har ingen aning om huruvida jag kan få licens eller ej ..

Nej du tror det är det , för att du är bitter över att andra väljer en lättare väg till vapenägande

Är som sagd bara du som gnäller hela tiden av samma.orsak som nämnd ovanför
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback