Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-05-29, 21:58
  #1201
Medlem
Gyrks avatar
I*han k*ll*cioglu...kan nån mer än jag spara hans tweets, det är guld.
Citera
2013-05-29, 22:32
  #1202
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gyrk
I*han k*ll*cioglu...kan nån mer än jag spara hans tweets, det är guld.

Han har tidigare jobbat på Ungdomsstyrelsen, alltså innan han gick över till Rädda Barnen.

Jag har fiskat fram tre extremvänster till på Ungdomsstyrelsen.
Citera
2013-05-29, 23:16
  #1203
Medlem
Vimurs avatar
Fantastiskt men samtidigt deprimerande grävjobb. Vilken grotesk pk-sörja.

De vidriga asen i Maktskiftet som gjorde videon "Tro, hopp och utanförskap" där politiker misshandlas och tas som gisslan av förortare i rånarluvor passerade rätt obemärkt förbi i media (undrar varför) trots alla debatter om 'näthat' och hot mot politiker. Däremot belönas medlemmarna genom att få föreläsa om sitt 'konstycke' på Göteborgs univeristet.

http://instagram.com/p/ZVr9eQJgb8/#

En kille i Maktskiftet som ni gärna får kolla upp (om det inte redan gjorts) är projektkarriäristen Karwan Faraj.

http://anerodkultur.se/forelasningarkarwan.html

Polishatet flödar också i intervjun med en annan medlem i Makskiftet - Black ghost - publicerad i Arbetaren.
Citat:
När du säger det, nästan som en ad-lib, “Black Ghost Malexander”, menar du det som en kritik, eller som en attack på polisen?
– Kritik, attack mot dem, allt – vi gillar dem inte. De ska ta det som en kritik.
http://arbetaren.se/artiklar/black-g...r-sina-vingar/

Vid ca 3:30 i videon "Tro, hopp och utanförskap" efter texten "Den korrupta staden" kommer ett knappt märkbart klipp från den första svenskspråkiga jihadistfilmen där en maskerad kille, omgiven av tungt beväpnade kumpaner, uppmanar svenska muslimer att bli mujahideens i Syrien.

Videon (3:30):

http://www.youtube.com/watch?feature...&v=5Juowx8Cmws

Jihadistfilmen:

http://www.youtube.com/watch?v=LQStWnLLEwI

(Sorry för eventuella upprepningar, har inte läst hela tråden.)
Citera
2013-05-29, 23:18
  #1204
Medlem
Det här är en jätteintressant och som jag ser det även viktig tråd. (Det är även såna här trådar jag önskar borde ligga högt bland "Aktuella ämnen".)

Men... Det blir alltmer rörigt va?

Vore det inte kanon om någon/några kunde fixa till något wikipedia-liknande utifrån denna tråd? Där skulle en oinvigd, på ett lite mer strukturerat sätt, kunna läsa in sig i ämnet. Det skulle även fungera som en ypperlig "databas" att söka i, samt utöver det förhoppningsvis vara lätt att uppdatera och underhålla.

Skulle även kunna innehålla bilder/grafik, inkl i form av "släktträd", eller relationsträd, där man kan se hur olika personer/organisationer förhåller sig till varandra.

(Ber om överseende för ifall ett sådant projekt redan pågår. Se i så fall mitt inlägg som en uppmuntran.)
Citera
2013-05-29, 23:22
  #1205
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gyrk
I*han k*ll*cioglu...kan nån mer än jag spara hans tweets, det är guld.


Kul att se en Vänsterpartist anställd av Rädda Barnen sitta och systematiskt framställa Megafon som värsta fredsaktivisterna trots att de driver propaganda för våldsam revolution och är en RS front.

Förevigade denna tweet som bekräftar att han är med i V

http://img17.imageshack.us/img17/828...terpartiet.png
Citera
2013-05-29, 23:29
  #1206
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f-boy
Kul att se en Vänsterpartist anställd av Rädda Barnen sitta och systematiskt framställa Megafon som värsta fredsaktivisterna trots att de driver propaganda för våldsam revolution och är en RS front.

Förevigade denna tweet som bekräftar att han är med i V

http://img17.imageshack.us/img17/828...terpartiet.png

Nationell koordinator för Rädda Barnen dessutom. Nu fattar man hur Rädda Barnen kunde gå ut och kräva barnbidrag till illegala invandrare.
Citera
2013-05-29, 23:41
  #1207
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eerieye
Nationell koordinator för Rädda Barnen dessutom. Nu fattar man hur Rädda Barnen kunde gå ut och kräva barnbidrag till illegala invandrare.
Röda Korset har man ju avskrivit för länge sedan, redan när Westerberg var chef så ströp jag alla bidrag dit, både privat & från dom företag & föreningar jag har inflytande i.

Men Rädda Barnen har ju verkligen sjunkit långt under all respekt genom sitt agerande dom senaste åren, så jag drar nu i bromsen även där, inte en spänn mer dit. Inga jättesummor, men en 50-tusen om året rör det sig säkert om.

Det blir allt mer pengar till djurskyddet, men dit kan man skänka med gott samvete. Inga vänsterdårar där änsålänge, bara ängsliga tanter som älskar djur.
Citera
2013-05-29, 23:47
  #1208
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Röda Korset har man ju avskrivit för länge sedan, redan när Westerberg var chef så ströp jag alla bidrag dit, både privat & från dom företag & föreningar jag har inflytande i.

Men Rädda Barnen har ju verkligen sjunkit långt under all respekt genom sitt agerande dom senaste åren, så jag drar nu i bromsen även där, inte en spänn mer dit. Inga jättesummor, men en 50-tusen om året rör det sig säkert om.

Det blir allt mer pengar till djurskyddet, men dit kan man skänka med gott samvete. Inga vänsterdårar där änsålänge, bara ängsliga tanter som älskar djur.

Men vafan, stöd idrotten istället. Alltså ungdomsföreningar som sysslar med sport. Lägg pengar på detta i st f all djävla gnällvänster och revolutionärer.

Ungdomsidrotten har i alla tider gett meningsfull sysselsättning, schyssta kompisar, mental utveckling samt fysisk utveckling åt barn och unga. Alla har väl inte råd att idrotta (utrustning, resor mm) så bidrag till sådant är högst önskvärt.
Citera
2013-05-29, 23:50
  #1209
Medlem
02-02-2012s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Det blir allt mer pengar till djurskyddet, men dit kan man skänka med gott samvete. Inga vänsterdårar där änsålänge, bara ängsliga tanter som älskar djur.
I USA var naturskydds och diverse djurrättsgrupper det första de infiltrerade för att de var så öppna och ingen brydde sig om dem. Tror knappast att det skall skilja sig från detta i Sverige och Green Peace är väl mer eller mindre en kapad organisation på global nivå?

Läs på deras strategier så förstår ni att de infiltrerar allt de kan, inte bara för att det ger dem tillgång till pengar och en gråtmegafon utan för att de kan mötas inom en föreningen för att bedriva anna verksamhet. T ex sitta och planera ett attentat på ett möte som skall handla om hur en hackspett i någon skog skall räddas.

Se inte den här tråden som ett stort scoop som ger ett pris, vad den gör är att visa på den omfattande infiltrationen och subversionen av de granskade organisationerna som i förlägningen öppnar ögonen för dem som läser tråden. Ingen som läser detta kommer ta Megafonen/Pantarna eller något nytt nätverk seriöst i framtiden när vi är klara.
Citera
2013-05-29, 23:55
  #1210
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 02-02-2012
I USA var naturskydds och diverse djurrättsgrupper det första de infiltrerade för att de var så öppna och ingen brydde sig om dem. Tror knappast att det skall skilja sig från detta i Sverige och Green Peace är väl mer eller mindre en kapad organisation på global nivå?
Greenpeace är ju absolut förlorad. Även en av deras grundare, Patrick Moore, tar ju numera avstånd från organisationen. Dom ger jag inte heller några pengar.
Citera
2013-05-29, 23:57
  #1211
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eerieye
Men vafan, stöd idrotten istället. Alltså ungdomsföreningar som sysslar med sport. Lägg pengar på detta i st f all djävla gnällvänster och revolutionärer.

Ungdomsidrotten har i alla tider gett meningsfull sysselsättning, schyssta kompisar, mental utveckling samt fysisk utveckling åt barn och unga. Alla har väl inte råd att idrotta (utrustning, resor mm) så bidrag till sådant är högst önskvärt.
Det gör jag faktiskt oxå litegrann. Köper tröjor åt pojklag osv. Köper reklam fast jag inte har en kundjävel på 50 mils avstånd från fotbollsplanen.
Citera
2013-05-30, 00:02
  #1212
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Det gör jag faktiskt oxå litegrann. Köper tröjor åt pojklag osv. Köper reklam fast jag inte har en kundjävel på 50 mils avstånd från fotbollsplanen.

Detta är något att driva. Ungdomsstyrelsen kan lägga sina pengar på idrottsanläggningar och på föreningsbidrag åt knattelag som går på knäna.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback