Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-05-05, 08:37
  #433
Medlem
Med ett aktiverat nervsystem så får man ut så mycket mer. Kanske dags att arkivera denna tråden och ställa om frågan? Som att diskutera äpplen och päron nu ju.
Citera
2023-05-15, 19:12
  #434
Medlem
Man 18+ 50- 70 kg
Kvinna 18+ 15-30 kg
Citera
2023-05-28, 09:45
  #435
Medlem
Det beror nog på beroende på hur stor personen är samt gener spelar in. Generellt sätt tror jag vuxna män tar runt 50kg första gången som inte har aktiverat dessa muskelgrupper, kvinnor runt 20-30. Det är stor skillnad på att ha tränat lite eller haft ett fysiskt jobb än att inte ha tränat alls.
__________________
Senast redigerad av Mr-Karl 2023-05-28 kl. 09:49.
Citera
2023-05-30, 20:51
  #436
Medlem
ReijoHervonens avatar
Beror på förutsättningarna. En otränad kontorsnisse kanske tar 30-40kg medan nån som jobbar med nått fysiskt tungt arbete kanske tar 70-80 otränad.
Citera
2023-05-30, 20:52
  #437
Medlem
ApanNegersons avatar
Jag har inte tränat bänk på 1 år och tog 80 kg 2 gånger
Citera
2023-06-23, 21:50
  #438
Medlem
Bob-Dylans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remainincognito7
Man 18+ 50- 70 kg
Kvinna 18+ 15-30 kg

Läst tråden och för många surrealistiska svar som detta. Att en man skulle ta i snitt alltså då 60kg i bänk och medelvikten bland vuxna män är 80kg. Så du menar att medel tar 75% av sin kroppsvikt?

TS frågar om en otränad person.
En otränad person som inte arbetar med kroppen eller tränat något i sitt liv bänkar 30-40kg.
En otränad kvinna 15-20 kg.
Citera
2023-06-24, 23:04
  #439
Medlem
LaLocas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bob-Dylan
Läst tråden och för många surrealistiska svar som detta. Att en man skulle ta i snitt alltså då 60kg i bänk och medelvikten bland vuxna män är 80kg. Så du menar att medel tar 75% av sin kroppsvikt?

TS frågar om en otränad person.
En otränad person som inte arbetar med kroppen eller tränat något i sitt liv bänkar 30-40kg.
En otränad kvinna 15-20 kg.


Det där är i underkant.

har du någonsin sett med om en vuxen man (som inte är vanskapt) som haft problem att lyfta 40 kg i bänkpress?

När jag och mina vänner gick in på gymmet i på gympalektionen åk 7 och provade bänk för första gången så tog alla av oss 40 kg eller mer. Vi va inga sportkillar utan tvärt om hårdrockare.

Om någon missar på 40 kg vid första försöket beror de på att de pressar helt snett men klarar det efter några försök.

Om man inte med otränad menar sängliggande och sondmatad så är 40 kg för en vuxen man klart i underkant, även 20 kg för vuxna kvinnor är i underkant.
Citera
2023-06-25, 00:01
  #440
Medlem
Bob-Dylans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaLoca
Det där är i underkant.

har du någonsin sett med om en vuxen man (som inte är vanskapt) som haft problem att lyfta 40 kg i bänkpress?

När jag och mina vänner gick in på gymmet i på gympalektionen åk 7 och provade bänk för första gången så tog alla av oss 40 kg eller mer. Vi va inga sportkillar utan tvärt om hårdrockare.

Om någon missar på 40 kg vid första försöket beror de på att de pressar helt snett men klarar det efter några försök.

Om man inte med otränad menar sängliggande och sondmatad så är 40 kg för en vuxen man klart i underkant, även 20 kg för vuxna kvinnor är i underkant.

Jag tog lite i underkant för män. Vad jag menar är att en otränad som TS efterfrågar kommer ha svårt att pressa upp mer än 40-50kg. Jag tror att du utgår från en normal person vilket inte är det som efterfrågas.
Jag har tränat bänkpress i 16 år och har då inte sett att de som är helt nya tar mer än så, sen har du _givetvis_ en poäng med tekniken. Men återigen inte det detta handlar om.
Citera
2023-06-25, 11:01
  #441
Medlem
halaltarzans avatar
Har väl tränat/idrottat allt möjligt skit till jag var ca. 50, idag efter att ha lagt av och är att betrakta som en otränad person tar jag runt 40. Nej, nuförtiden ligger väl allt fokus på att inte skaffa gubbmage, men vid en närmare eftertanke så kan man nog göra det ändå för att man har i alla fall inte något utseende kvar som lockar attraktiva kvinnor.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback