Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-05-19, 21:06
  #1
Avstängd
Idealists avatar
Tja,

Ni som dricker, druckit alkohol under längre perioder och ofta, har ni blivit uppsvällda i magen, lixom balongmage av alkohol?
Citera
2013-05-19, 21:28
  #2
Medlem
Overkokt.Blomkals avatar
Levern kan bli svullen och öm.

http://www.vardguiden.se/Tema/Alkoho...och-sjukdomar/
http://www.vardguiden.se/Tema/Alkoho...der-i-kroppen/
Citera
2013-05-19, 23:13
  #3
Avstängd
Idealists avatar
Ingen?
Citera
2013-05-19, 23:15
  #4
Medlem
likearollingstones avatar
jag får nästan alltid ballongmage/gaser av alkohol! så extremt besvärande.
tycker att det blir värre när man dricker öl och cider, dvs alkoholhaltiga drycker med kolsyra.
Citera
2013-05-19, 23:17
  #5
Medlem
ParadiseRoads avatar
Hur mycket och under hur lång period menar du att du har druckit? Leversvikt leder till ascites, alltså ansamling av vätska i bukhålan vilket gör att magen sväller upp. Det är i så fall ett mycket dåligt tecken som tyder på gravt nedsatt leverfunktion.
Citera
2013-05-19, 23:33
  #6
Medlem
likearollingstones avatar
jag dricker ca 1-2 ggr/vecka, ibland 3-4 ggr ibland ingenting alls. oftast är det när jag inte druckit på någon månad som magen blir alldeles knasig med gaser osv
Citera
2013-05-20, 19:40
  #7
Medlem
Större mängder alkohol kan utlösa akut pankreatit som också orsakar ascites. Men pankreatit yttrar sig också genom buksmärta.
Citera
2013-05-20, 22:26
  #8
Avstängd
Idealists avatar
Om man slutar dricka, övergår ballongmageb till sitt ursprungliga läge?
Citera
2013-05-20, 22:55
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idealist
Om man slutar dricka, övergår ballongmageb till sitt ursprungliga läge?

Det är väl bara testa? Håll upp ett par veckor och se vad som händer Eller testa att undvika kolsyrade drycker då det bidrar till gasbildning.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback