2013-05-18, 18:59
Medlem
Fins det någon som medvetet är omedveten om att vara medveten, jag tänker mig minoriteten som faktiskt är medveten ska kunna besvara den frågan.
Citera
2013-05-18, 19:02
Medlem
Hur avgör du huruvida en person är medveten eller ej? Vilken definition använder du?

Och, kan man över huvud taget vara omedvetet medveten om något? Är inte det som att vara stort liten eller varmt kall?
Citera
2013-05-18, 19:12
Medlem
Som första svar skulle jag tro att det är upp till medvetandet att avgöra huruvida " sann identitet kan uppfattas utöver identitetshandlingar och andra ytterligheter som tillexempel språket.

Vi kan kanske ist diskutera effekten och en tänkbar anledning att vara, så att säga "skev
Citera
2013-05-18, 20:38
Medlem
psyDucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gentiltgeni
Fins det någon som medvetet är omedveten om att vara medveten, jag tänker mig minoriteten som faktiskt är medveten ska kunna besvara den frågan.

Faktiskt en mycket intressant fråga.

Jag kommer på mig själv lite då och då med att vara omedveten om att jag är medveten, i samma ögonblick som detta sker blir jag alltså medveten om att jag var omedveten om att jag är medveten.

Det vanligaste är nog dock att folk är omedvetna om att de är medvetna iom att de sällan reflekterar över dessa frågor.
Citera
2013-05-18, 21:06
Medlem
Med du något i relation med din tidsuppfattning ?
Citera
2013-05-18, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gentiltgeni
Med du något i relation med din tidsuppfattning ?

Aah du tänkte hur det medvetna gör sig medvetet.
Citera
2013-05-18, 23:34
Medlem
Det omedvetna är det medvetna. Det omedvetna registrerar allt som händer inom och utom dig och lagrar det på olika platser i kroppen på olika vis. När du blir medveten om hur ditt omedvetna fungerar, då har du kommit närmre sanningen.

Endast i tystnad under längre perioder är det möjligt att nå det omedvetna eller också kallat undermedvetna. Det är samma sak. Det är det bakom ditt medvetande. Dock är ditt sinne i vägen. Dina tankar. Sluta använd din energi till att tänka och din energi måste ta vägen någonstans, alltså ner bakom ditt sinne och "visa" dig ditt sanna jag.

Senapsfröet...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in