Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2005-06-02, 19:54
  #25
Medlem
beyonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brtkrbzhnv
Vilka yrken är det du åsyftar?

Alla yrken där kvinnor påstås vara diskriminerade.
Det talas om hur kvinnor jämt måste prestera extra för att räknas och när de väl inte klarar av att ens hålla jämna steg med mannen så skapar man undanflykter och bortförklaringar till varför de i just detta fall inte alls behöver vara lika alerta, men de ska ha samma lön ändå.
Citera
2005-06-02, 20:21
  #26
Medlem
Tycker också att det ska delas lika på middag och så vidare, ska vi ha det jämt ska det va åt alla håll och kanter. Men hur jävla korkad är man om man nöjer sig men sämmre lön för samma arbete? Pucko!
Citera
2005-06-02, 21:44
  #27
Medlem
snuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M2k
Kvinnor ÄR underlägsna män, belagt.

- "Deras hjärna väger genomsnittligt 100 gram mindre än männens." Ett biologiskt konstaterat faktum, vi vet vad det betyder.
- "Kvinnan kan inte som män koncentrera sig lika 100%-igt på en uppgift, att hängivet fokusera enbart på denna". Detta är viktigt i t ex forskarsammanhang m m.

Källa: Martin Ingvar, hjärnforskare

Också bevisat, kvinnor har sämre lokalsinne än män, visar en tysk undersökning.
Källa: http://www.aftonbladet.se/kvinna/0003/22/karta.html

Kvinnor är däremot bättre på att växla mellan ämnen.
En grundförutsättning för att bli en bra pladdrare och en styrka när man vill demonstrera ologik. Typisk kvinnligt m a o.

Feminism bör därför inte tas på allvar, det är ett dåligt skämt egentligen. I sinom tid kommer den underlägsna halvan av människokönen att hitta tillbaka till sin rätta plats. Som den stabila husmodern, med uppfostrande och understödjande roll i hemmet.

Källa: Martin, en misstänkt man asså!!!! Känns som om man kunde ha anat det, redan innan du skrev det...
Citera
2005-06-02, 22:52
  #28
Medlem
meatloafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snut
Har du och din fru likadant jobb då? Har ni lika utbildning? Det handlar om att likadant arbete ska ge likadan lön..

Nej, jag har mer utbildning och "bättre" jobb...
Citera
2005-06-02, 22:53
  #29
Medlem
Makehastes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M2k
Kvinnor ÄR underlägsna män, belagt.

- "Deras hjärna väger genomsnittligt 100 gram mindre än männens." Ett biologiskt konstaterat faktum, vi vet vad det betyder.
- "Kvinnan kan inte som män koncentrera sig lika 100%-igt på en uppgift, att hängivet fokusera enbart på denna". Detta är viktigt i t ex forskarsammanhang m m.

Källa: Martin Ingvar, hjärnforskare
Hoho, du är rätt rolig. Du vet att Einsteins hjärna var mindre än genomsnittet? Du tror att det bevisar något? Sött.
Citera
2005-06-02, 23:13
  #30
Medlem
M2ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Makehaste
Hoho, du är rätt rolig. Du vet att Einsteins hjärna var mindre än genomsnittet? Du tror att det bevisar något? Sött.
Tack för omdömet, sweet of you, M. boy. Genomsnittligt, som du läste. Och, undantag bekräftar regeln, som bekant.
Citera
2005-06-02, 23:21
  #31
Moderator
impieteers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M2k
Tack för omdömet, sweet of you, M. boy. Genomsnittligt, som du läste. Och, undantag bekräftar regeln, som bekant.

Finns det undersökningar som visar att män med tyngre hjärna har högre intelligens än män med lite lättare hjärna då?
Citera
2005-06-02, 23:40
  #32
Medlem
MorrissonEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brtkrbzhnv
De flesta kvinnor är både fysiskt och psykiskt starkare än många män.
Du får nog ta och definerad vad både psykisk och fysisk styrka innebär...
Citera
2005-06-02, 23:51
  #33
Moderator
impieteers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MorrissonE
Du får nog ta och definerad vad både psykisk och fysisk styrka innebär...

Eller också kanske du skulle gissa vad han definierar som "många".
Citera
2005-06-02, 23:52
  #34
Medlem
M2ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av impieteer
Finns det undersökningar som visar att män med tyngre hjärna har högre intelligens än män med lite lättare hjärna då?
Googla på Martin Ingvar, hjärnforskare. Där kanske framkommer genvägar till intressanta uppslag. Hans framträdande i SVT häromdagen var mycket intressant, och såvitt jag förstår betraktas han som en erkänd auktoritet inom området. Din frågeställning är förvisso intressant, men jag är mer intresserad av diffar mellan M-Kv, 'av FB-publicistiska [provokativa] skäl'...
Citera
2005-06-02, 23:59
  #35
Moderator
impieteers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M2k
Googla på Martin Ingvar, hjärnforskare. Där kanske framkommer genvägar till intressanta uppslag. Hans framträdande i SVT häromdagen var mycket intressant, och såvitt jag förstår betraktas han som en erkänd auktoritet inom området. Din frågeställning är förvisso intressant, men jag är mer intresserad av diffar mellan M-Kv, 'av FB-publicistiska [provokativa] skäl'...

Om du vill veta om män är smartare än kvinnor (eller rättare sagt bekräfta din föreställning att så är fallet) så känns det onödigt att gå omvägen via hjärnans vikt. Att kvinnohjärnor väger mindre tror jag varit känt väldigt länge, iaf kommer jag ihåg att man läste det i skolan.

Ska du inte vänta med dina provokativa trumfkort tills forumet lockat till sig några feminister att provocera? Feminstforumet är alldeles nyöppnat, ju.
Citera
2005-06-03, 07:25
  #36
Medlem
meatloafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av impieteer
Om du vill veta om män är smartare än kvinnor (eller rättare sagt bekräfta din föreställning att så är fallet) så känns det onödigt att gå omvägen via hjärnans vikt. Att kvinnohjärnor väger mindre tror jag varit känt väldigt länge, iaf kommer jag ihåg att man läste det i skolan.

Ska du inte vänta med dina provokativa trumfkort tills forumet lockat till sig några feminister att provocera? Feminstforumet är alldeles nyöppnat, ju.

Men vilken kvinnlig kroppsdel väger inte mindre (i genomsnitt) än manliga? Kan endast tänka på brösten (om vi inte går in på äggstockar och liknande inre organ... ) Fast det borde ju iofs bekräfta teorin. Män är starkare, snabbare etc. Så varför inte smartare??
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback