2013-05-17, 18:10
Medlem
BlayzoRs avatar
Tjenare, nyligen så har det hänt något med min dator, nästan alla program funkar att starta, men det är fåtal som funkat förut att starta men nu så startar de inte. Det är jätte konstigt, när jag klickar på dem så laddar den ett tag men startar inte, någon som vet varför detta händer och en lösning om det finns någon?

Tack!
Citera
2013-05-17, 18:46
Medlem
sommarlovs avatar
Kan du ge ett exempel på vilka program??
Citera
2013-05-17, 18:54
Medlem
BlayzoRs avatar
Just ni fungerar inte geforce experience som funkade förut perfekt, inte heller något utav dayz commander eller play with six som är en "server browser" till Dayz modden.
Citera
2013-05-17, 18:59
Medlem
Skadat godss avatar
När körde du senast?:
Ccleaner, Diskrensning, Diskkontroll, Malwarebytes, antiviruskontroll.

Har du installerat alla uppdateringar med Windows Update?
Citera
2013-05-17, 19:39
Medlem
BlayzoRs avatar
några veckor sedan, men men, inget av de alternativen funkade, får nog dra en system restore eller installera om datorn, men uppskattar hjälpen!

tack
Citera
2013-05-17, 20:54
Medlem
Jag har samma problem i Windows 8. Den står och laddar ett tag och sedan händer inget. Jag har bland annat testat Mailbird http://www.getmailbird.com/, och inte heller ModernMix http://www.stardock.com/products/modernmix/ öppnar. De finns med i min Task Manager, men appen kommer aldrig upp. Det är precis som att Windows 8 blockerar en del saker.

Är det någon som vet om det är någon säkerhets inställning i Windows 8 jag behöver ändra? Eller om det är något annat fel. Det handlar inte om appar utan om desktop program.

Jag skaffade precis Windows 8 igår så jag vet inte alls vad det kan vara för fel. Har försökt att googla fram något, men har inte hittat något svar. Jag har testat att stänga av brandväggen och det gjorde ingen skillnad. Har även testat att installera om programmen, samt att starta om datorn ifall det skulle hjälpa någon gång.

Vore väldigt tacksam för svar.
Citera
2013-05-18, 09:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BlayzoR
Tjenare, nyligen så har det hänt något med min dator, nästan alla program funkar att starta, men det är fåtal som funkat förut att starta men nu så startar de inte. Det är jätte konstigt, när jag klickar på dem så laddar den ett tag men startar inte, någon som vet varför detta händer och en lösning om det finns någon?

Tack!

De enda gånger sådant händer för mig (jag kör XP) så har det handlat om ett felinställt kompatiblitetsläge när jag kör gamla program.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in