Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-05-17, 14:06
  #1
Medlem
Hej!

Jag har ett jobb, men vill starta ett litet eget vid sidan om! Det som kommer säljas en enstaka produkt!

Grejen är, att räkna på det är ju enkelt om man säljer svart och inga kostnader mer än dom jag vet för produkten.. MEN sen är det ju detta med företaget!

Finns det några bra mallar, eller sidor så man kan räkna på om det är någon idé att dra igång min lilla ide eller inte? Är enskild firma då jag är själv och aktiebolag är för stort, dessutom så kommer produkten att importeras från Kina.


Mvh
Citera
2013-05-17, 15:35
  #2
Medlem
localeyes avatar
Först så måste du ha koll på vilka kunder, företag - kvinder - män - ålder osv. du vill sälja till, gör en seriös uppskrattning hur många stk. du kan sälja per mdr. kolla upp vilket inköps pris du kan få varan till, är det en vara som måste special produceres, hur många stk.är minsta antal du måste beställa.. kolla upp frakt kostnaden, uppskratta övriga utgifter du evt. kan ha.. typ hemsida lager kostnad.. m.m. fundere ut hur vlken pris du kan sälja varen till, sen kan du ju kolla vilken vinstmarginal du kan ta ut..
Sen fråga dig själv en gång till ... vill en kund betala detta pris för den vara ..
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback