2013-05-17, 13:38
Medlem
Hej, ska snart köpa ny mobil, och det står nu mellan dessa.
Vilken mobil ska jag köpa? Kommer använda den till att ringa,smsa,surfa och lyssna på musik i princip. Möjligt att jag kommer se enstaka filmer också. Alltså inget HD-spelande och annat mög.

Så som jag har förstått det ser det ut så här:

Fördelar 720: Lättare, bättre batteritid, bättre "färger" i kameran, billigare

Fördelar 820: Bättre processor, bättre RAM, 4G

Kommer man märka en stor skillnad i prestanda vid mitt användande? Vilken skulle ni köpa?
Citera
2013-05-17, 13:53
Medlem
Mysfarbrorn-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brew
Hej, ska snart köpa ny mobil, och det står nu mellan dessa.
Vilken mobil ska jag köpa? Kommer använda den till att ringa,smsa,surfa och lyssna på musik i princip. Möjligt att jag kommer se enstaka filmer också. Alltså inget HD-spelande och annat mög.

Så som jag har förstått det ser det ut så här:

Fördelar 720: Lättare, bättre batteritid, bättre "färger" i kameran, billigare

Fördelar 820: Bättre processor, bättre RAM, 4G

Kommer man märka en stor skillnad i prestanda vid mitt användande? Vilken skulle ni köpa?

Har du använt Windows Phone tidigare? Om inte så tänkte jag i all välmening ge dig en liten varning... Jag köpte en Lumia 800 för ett år sedan ungefär och nu i efterhand så ångrar jag att jag inte köpte en android-telefon.

Jag använder också bara telefonen till att ringa, smsa, surfa och lyssna på musik. Men ibland behöver man lite "bra-att-ha"-appar som t.ex. bank och kollektivtrafik-appar. Dessa saknas i Market place. Faktum är att apputbudet är uruselt.
Citera
2013-05-17, 14:16
Medlem
usb3s avatar
Hade kört på en 820, verkar inte skilja så mycket i pris dessutom.

Att apputbudet är uruselt är en stor överdrift. Bankapp finns visst och för kollektivtrafiken beror på vilken kollektivtrafik man vill ha app för. Dessutom snackar Mysfarbrorn- om WP7 och TS berörs av WP8.
Citera
2013-05-17, 16:17
Medlem
Mysfarbrorn-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av usb3
Hade kört på en 820, verkar inte skilja så mycket i pris dessutom.

Att apputbudet är uruselt är en stor överdrift. Bankapp finns visst och för kollektivtrafiken beror på vilken kollektivtrafik man vill ha app för. Dessutom snackar Mysfarbrorn- om WP7 och TS berörs av WP8.

Det är antagligen sant det du säger, jag bor i en liten stad så därför finns det inte någon app till WP varken för bank eller till att köpa bussbiljetter. Vad gäller WP8 så finns det säkert fler appar, det tänkte jag faktiskt inte på...

Hur som helst, ville bara ge TS en liten varning så att du inte köper grisen i säcken så att säga.
Citera
2013-05-17, 21:16
Medlem
1979s avatar
Frågan är hur stor skillnad det är i praktiken att använda 3g och 4g.
Citera
2013-05-19, 13:35
Medlem
720:in har ju tyvärr vissa begränsningar pga lite sämre processor vilket gör att vissa tunga spel inte stödjer 720:in därför tycker jag du skall välja 820 så att du inte missar någonting och kan använda luren fullt ut, själv har jag en 920 som jag är galet nöjd med, 820:in har ju liknande prestanda förutom minnet och kameran.
Citera
2013-05-21, 10:50
Medlem
JohnbauerGrisens avatar
Det finns för och nackdelar med båda

Kameran är bättre i 720 än 820, men helhetslösningen känns bättre i 820, den är dock tyngre än 720.

Jag skulle köpa ett trådlöstladdningsskal + laddare, bästa investeringen jag gjort
Citera
2013-05-21, 10:56
Medlem
stelexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnbauerGrisen
Det finns för och nackdelar med båda

Kameran är bättre i 720 än 820, men helhetslösningen känns bättre i 820, den är dock tyngre än 720.

Jag skulle köpa ett trådlöstladdningsskal + laddare, bästa investeringen jag gjort
Stör mig på att jag inte köpte 820án förra veckan när Netonnet hade den för 1999:-

Funderar på att köpa en ändå med ett sådant här paket http://www.mugen-power-batteries.com...tery-door.html
Citera
2013-05-25, 16:07
Medlem
Lite sen tillbaka i tråden! Glömde helt bort att jag skrivit.

Tackar för alla tips, men har lite frågor. Eftersom jag inte är någon stor "mobilspelare", kommer jag vara handikappad av den sämre prestandan på 720? Kommer den t.ex bli seg vid vardagligt användande som surf/sociala medier? För annars väger batteritiden + vikten nu tyngre, vilket skulle göra att 720 låg närmast till hands.
Citera
2013-05-25, 17:00
Medlem
stelexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brew
Lite sen tillbaka i tråden! Glömde helt bort att jag skrivit.

Tackar för alla tips, men har lite frågor. Eftersom jag inte är någon stor "mobilspelare", kommer jag vara handikappad av den sämre prestandan på 720? Kommer den t.ex bli seg vid vardagligt användande som surf/sociala medier? För annars väger batteritiden + vikten nu tyngre, vilket skulle göra att 720 låg närmast till hands.
720án är nog perfekt för det du ska använda din smartphone till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in