För det första hade jag aldrig i nuläget köpt någon iPhone, sakerna är inte skit men de är grymt överprisade. Nästa gång de släpper en produkt kommer jag kolla upp den så inte att jag hatar allt Apple tillverkar av ren policy men gillar alls hur de utnyttjar sitt "monopol".
Men om jag hade iPhone 4S och iPhone 5 att välja på och inte tänker på priset hade jag definitivt valt iPhone 5 tack vare att nätverket är bra mycket bättre i den plus att kameran är mycket bättre.
Att skärmstorleken är 4" istället för 3.5" är ju också en stor fördel(även om 4" också är riktigt litet).
Citat:
Ursprungligen postat av f0cus
Och byt för fan inte ner dig till någon jävla Nexus.
Varför inte?
Sålänge man inte är "fast i Apples ekosystem" förstår jag inte varför Nexus 4(antar att vi snackar om den) skulle vara sämre?
Bortsett om man är väldigt dålig på telefoner då vill säga, iOS är ju väldigt enkelt att förstå även om det också innebär att det är rätt så begränsat men det kanske man måste vara lite mer "nördig" för att vilja ha. Vad vet jag.
För det första kör Nexus 4 Android istället för skräptet iOS(om du inte är ovan som sagt).
Android kan jag installera vad jag vill i utan att något dumt företag säger åt mig och jag kan konfigurera det mycket mer fritt.
Widgets är ju en sak som även de som är nybörjare har nytta av(förutsagt att du inte jailbreakar iOS vill säga).
För att jämföra detta antar jag att du inte har tänkt dra in Android i din iPhone va?
Det är möjligt om man så önskar.
Skärmstorlek... Har du testat att använda en 5" stor skärm i en vecka eller nått och blivet van vid den? Det är grymt skönt. Youtube, forum, nyheter, mail och så vidare, allt fungerar bra men samtidigt tillräckligt liten för att passa fickan perfekt.
Nexus har dessutom inga jobbiga knappar på framsidan av telefonen som tar upp plats, Nexus har dessa på skärmen och när de inte behövs försvinner dem.
När de väl behövs är de tre stycken, finns knappt något jag saknat mer på en iPhone än själva tillbaka-knappen. iPhone har bara en hemknapp.
iPhone 5 har inte heller någon LED-lampa på baksidan, så många gånger jag har använt den som ficklampa förstår jag inte varför inte Apple också slänger dit en lampa på baksidan?...
Med Nexus 4 plus en adapter kan dessutom koppla den till en HDMI-kontakt.
NFC!!!! Varför måste alltid Apple ligga flera år bakåt i tiden och inte har implementerat denna underbara teknik?
VARFÖR I HELA VÄRLDEN MÅSTE APPLE VARA SÅ TOTALT SJUKT MISSBILDADE MISSFOSTER ATT DE INTE KAN ANVÄNDA EN VETTIG STANDARD SÅSOM USB-MICRO UTAN MÅSTE ANVÄNDA DERAS EGET SKIT?!!?!!??!?!!?!?!
Nexus har också dubbelt så mycket RAM som iPhone 5 och 45% mer batteri.
Det enda jag kan komma på är att Nexus inte har 4G, det måste väl anses vara en nackdel[1].
Nu trodde man åtminstone att de borde ligga på ungefär samma pris eller iPhone 5 snäppet billigare men kolla dessa siffror...
iPhone 5: 5995kr
Nexus 4: 3390kr (bor du i USA eller känner någon som bor där kan de be dem köpa den för strax under 2000kr och sen skicka den till dig)
[1] De har faktiskt 4G men det är begränsat genom mjukvara, du kan roota och därmed få tillgång till 4G.