Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-05-15, 19:30
  #1
Medlem
fj6A8io4i23wfjks avatar
jag ska genom skolan starta ett projekt som är internetbaserat och funderar på att få in ett samarbete med en annan student. Eftersom sidan är tänkt att generera pengar så försöker jag komma underfull med hur stor andel den andra studenten ska få.

Jag står för utgifter (webbhotell, resekostnader, osv), det är min idé, jag har designat sidan, och jag kommer att uppdatera sidan med information (som i sig tar väldigt mycket tid).
Det den andra personen ska göra är att ta hand om reklamen och hela tiden knyta annonser osv.

Eventuellt så funderar jag på att hitta en programmerare (istället för att betala en) som arbetar för en andel istället.


Har ni några förslag på hur fördelningen bör se ut? Hur borde den se ut ifall man hittar en kombination av programmerare och reklamansvarig?

Vi ska alla vara studenter och vinsten kommer troligen inte bli stor - utan snarare ses som ett kul projekt som kommer ge några extra slantar varje år.
Citera
2013-05-15, 20:18
  #2
Medlem
localeyes avatar
25 - 35 % vill inte vara fel
Citera
2013-05-23, 03:15
  #3
Medlem
fj6A8io4i23wfjks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av localeye
25 - 35 % vill inte vara fel
Okej, tack så mycket för ditt svar!
Citera
2013-05-23, 04:41
  #4
Medlem
Beror ju på resekostnaderna du lägger ut.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback