2013-05-15, 19:24
Medlem
Estranged62s avatar
Hej. har en fundering.. har större tiden i mitt liv tampats med depression osv men har studerat komvux med start i jan detta år... allt har gått fint fram till precis före påsk ungefär och en ny deppig period har kommit, med väldigt hög frånvaro som följd.
jag har bara meddelat läraren jag ska ha dom dagar jag varit borta och inte sjukanmält mig till skola eller f-kassa. så alla lärare jag har vet om min sjukdom, så jag har gjort de flesta uppgifter hemma ist.

så till min fråga.. hur ser CSN på detta när det bli skolavslutning nu snart.. kommer jag få återkrav då alla papper kommer in om min frånvaro?

sorry om jag skriver lite dåligt.. tack på förhand.
Citera
2013-05-15, 19:27
Medlem
CSN kräver normalt inte tillbaka pengarna för missad närvaro.
Om du inte tar de poängen du få pengar för så kommer du dock att få svårt att få CSN nästa termin om du skulle vilja ha det då
Citera
2013-05-15, 19:27
Medlem
Jag tror du kan vara lugn
Citera
2013-05-15, 19:31
Medlem
Estranged62s avatar
okej. ja tror nog jag lyckas fixa uppgifterna i de flesta kurser jag läser nu. möjligtvis kommer jag få IG på 1 kurs.. (studerar heltid) och jag ska nog inte studera nästa termin vad jag vet just nu iaf.
Citera
2013-05-29, 01:36
Medlem
Estranged62s avatar
fick detta mail av min samhällslärare.. det var ett massutskick till "klassen"

"Detta är sista veckan som ni kan lämna in era rester i kursen Samhällskunskap 1b. Jag kommer sitta och läsa arbeten hela fredagen så deadline är fredagmorgon. Den som inte varit studieaktiv, dvs inte deltagit på lektioner eller lämnat in uppgifter, kommer därför - om man haft CSN - att bli återbetalningsskyldig. Övriga välkomnas att läsa kursen till hösten. Då med annan lärare."

tycker det kan finnas något som förmildrande omständigheter.. jag kan ju inte rå för att jag är unipolär och väldigt deprimerad då och då. men detta kanske var lite att skrämmas så man ska skicka in alla uppgifter i tid? har dock bara 1 oinlämnad uppgift..

hoppas iaf inte att csn kräver pengar tillbaka, då är de lika bra gå och hänga sig eller nåt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in