Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-02-06, 18:29
  #121
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Men suck vad är det du inte förstår? Styrke förhållandena är för stora för att nedtagningar ska vara farliga... Han skulle mörda din älskling Ronda Rousey både i och utanför ringen.

Han behöver inte ha speciellt bra försvar mot den typen av nedtagningar Ronda kör med höftkast väldigt enkla att kontra antingen med teknik eller styrka.

+1

Judo- och BJJteknikerna som finns för stående fighting är inte särskilt effektiva mot någon med snabba händer och fötter.
Finns inte gi och bälte att ta i så kan man enkelt bryta vinklarna och sätta en uppercut/krok, speciellt om man är en counter fighter som Floyd.
Men tydligen så är Holm bättre än Floyd...

EDIT: För att inte tala om grapplers tendens att öppna sig för smisk när de går på sina kast och nedtagningar.
Floyd vinner på KO inom 20sek.
Citera
2016-02-07, 18:08
  #122
Medlem
Lasbond3000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Men suck vad är det du inte förstår? Styrke förhållandena är för stora för att nedtagningar ska vara farliga... Han skulle mörda din älskling Ronda Rousey både i och utanför ringen.

Nej styrkeförhållanden är inte för stora för en OS-medaljör i judo.
Han väger bara fem kilo mer än henne.
Inte 10-15+.

Citat:
Han behöver inte ha speciellt bra försvar mot den typen av nedtagningar Ronda kör med höftkast väldigt enkla att kontra antingen med teknik eller styrka.



Teknik har han inte. Då får han köra med styrka och där räcker inte fem kilos övertag.
Citera
2016-02-07, 18:22
  #123
Medlem
Lasbond3000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrGreenT
+1

Judo- och BJJteknikerna som finns för stående fighting är inte särskilt effektiva mot någon med snabba händer och fötter.
Finns inte gi och bälte att ta i så kan man enkelt bryta vinklarna och sätta en uppercut/krok, speciellt om man är en counter fighter som Floyd.
Men tydligen så är Holm bättre än Floyd...

EDIT: För att inte tala om grapplers tendens att öppna sig för smisk när de går på sina kast och nedtagningar.
Floyd vinner på KO inom 20sek.

Äsch!

Hela det den här frågan har redan avhandlats i de första säsonger i UFC.
Har man inte grundläggande kunskaper inom brottning och markbrottning (grappling) inom MMA så är man körd.
Varför tror du annars dagens MMA ser som den gör?
Citera
2016-02-07, 18:46
  #124
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lasbond3000
Nej styrkeförhållanden är inte för stora för en OS-medaljör i judo.
Han väger bara fem kilo mer än henne.
Inte 10-15+.





Teknik har han inte. Då får han köra med styrka och där räcker inte fem kilos övertag.

Eh jo... styrkeförhållandena är nog ganska jävla stora även för en OS medaljör i Judo... Jaha? 5kilo är jävligt mycket i kampsport om du inte visste det, bara där visar du brist på din kunskap + att han säkerligen är starkare än Ronda Rousey så kan du ge dig fan på att han kommer kunna kontra hennes höftkast väldigt enkelt...

Återigen jo det räcker gott och väl med styrka och 5kilos övertag, eller tror du att vikt = styrka?

Men du får gärna leva i din utopi att Ronda har något att säga till om mot en sån snubbe som Floyd...

Av vad jag sett av Ronda är jag tämligen säker på att jag skulle krossa henne då det inte finns någon chans i helvetet att hon skulle få ner mig på backen med hennes tekniker hon använder + att hennes stående är i nivå med nybörjarna på thaiboxningen. Men säker på att Floyd skulle mörda mig i en match.

Citat:
Ursprungligen postat av Lasbond3000
Äsch!

Hela det den här frågan har redan avhandlats i de första säsonger i UFC.
Har man inte grundläggande kunskaper inom brottning och markbrottning (grappling) inom MMA så är man körd.
Varför tror du annars dagens MMA ser som den gör?

Ja sätter du upp Floyd mot en fighter som Mighty Mouse eller övriga så är han väl avhandlad rätt snabbt...
Citera
2016-02-07, 18:55
  #125
Medlem
mmas avatar
Att en tråd som denna hålls levande...
Citera
2016-02-07, 19:13
  #126
Medlem
rymdsols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mma
Att en tråd som denna hålls levande...

Well. Say HELLO to humanity !

Det är kul ändå. Lite som att läsa dom där korta serieteckningar i slutet av tidningen, fast utan teckningar då.
Citera
2016-02-07, 20:42
  #127
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lasbond3000
Äsch!

Hela det den här frågan har redan avhandlats i de första säsonger i UFC.
Har man inte grundläggande kunskaper inom brottning och markbrottning (grappling) inom MMA så är man körd.
Varför tror du annars dagens MMA ser som den gör?

Vi pratar som sagt smygfet hynda vs kvinnomisshandlare.
Som någon skrev så blir det annorlunda om man sätter honom mot en manlig motståndare i samma viktklass.
Citera
2016-02-07, 20:49
  #128
Medlem
torrenttobbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lasbond3000
Nej styrkeförhållanden är inte för stora för en OS-medaljör i judo.
Han väger bara fem kilo mer än henne.
Inte 10-15+.





Teknik har han inte. Då får han köra med styrka och där räcker inte fem kilos övertag.

Ähm han väger 5 kg mer, rätt stor skillnad, speciellt när det är en man vs en kvinna.


Citat:
Ursprungligen postat av Lasbond3000
Äsch!

Hela det den här frågan har redan avhandlats i de första säsonger i UFC.
Har man inte grundläggande kunskaper inom brottning och markbrottning (grappling) inom MMA så är man körd.
Varför tror du annars dagens MMA ser som den gör?

Du jämför mediokra fighters med Floyd Mayweather 49–0 i matcher.
Jag vet inte om du har någon erfarenhet från boxning men om man har sparrats någon gång med en proffsfighter så blir man ganska ödmjuk.
Jag är verkligen inget större fan av Floyd men om du sätter han och Linda i en bur så kommer han få henne att somna på 20 sekunder.


Citat:
Ursprungligen postat av DrGreenT
Vi pratar som sagt smygfet hynda vs kvinnomisshandlare.
Som någon skrev så blir det annorlunda om man sätter honom mot en manlig motståndare i samma viktklass.
Absolut, det är en helt annan sak, olika sporter, vore konstigt annars.
__________________
Senast redigerad av torrenttobbe 2016-02-07 kl. 20:54.
Citera
2016-02-09, 23:01
  #129
Medlem
Lasbond3000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rymdsol
Well. Say HELLO to humanity !

Det är kul ändå. Lite som att läsa dom där korta serieteckningar i slutet av tidningen, fast utan teckningar då.

Jamenvafan.

Folk mastaberar ju bara åt UFC nuförtiden.
Jag saknar tiden då man verkligen diskuterade kampsport och den här tråden är väll det närmaste man kan komma den digitala forntida internetkrigande inom kampsport idag.
__________________
Senast redigerad av Lasbond3000 2016-02-09 kl. 23:48.
Citera
2016-02-09, 23:22
  #130
Medlem
Lasbond3000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Eh jo... styrkeförhållandena är nog ganska jävla stora även för en OS medaljör i Judo... Jaha? 5kilo är jävligt mycket i kampsport om du inte visste det, bara där visar du brist på din kunskap + att han säkerligen är starkare än Ronda Rousey så kan du ge dig fan på att han kommer kunna kontra hennes höftkast väldigt enkelt...

Återigen jo det räcker gott och väl med styrka och 5kilos övertag, eller tror du att vikt = styrka?


Även om Floyd är starkare per kilo än Ronda så är fem kilo är inte mycket för en OS-medaljör mot en analfabet inom grappling.
Judo är ändå en av världens största kampsporter så det kräver rätt mycket arbete för att ta sig till den nivån
Men jag tror inte vi kommer längre i den här delen av diskussionen.

Citat:
Men du får gärna leva i din utopi att Ronda har något att säga till om mot en sån snubbe som Floyd...

Av vad jag sett av Ronda är jag tämligen säker på att jag skulle krossa henne då det inte finns någon chans i helvetet att hon skulle få ner mig på backen med hennes tekniker hon använder + att hennes stående är i nivå med nybörjarna på thaiboxningen. Men säker på att Floyd skulle mörda mig i en match. Ja sätter du upp Floyd mot en fighter som Mighty Mouse eller övriga så är han väl avhandlad rätt snabbt...


Med tanke på hur du skriver så förstår jag varför andra debattörer undrar om du har 30 cm kuk också...... (FB) Ronda Rousey vs Floyd Mayweather. Vad tror ni?
Citera
2016-02-10, 01:28
  #131
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lasbond3000
Även om Floyd är starkare per kilo än Ronda så är fem kilo är inte mycket för en OS-medaljör mot en analfabet inom grappling.
Judo är ändå en av världens största kampsporter så det kräver rätt mycket arbete för att ta sig till den nivån
Men jag tror inte vi kommer längre i den här delen av diskussionen.



Med tanke på hur du skriver så förstår jag varför andra debattörer undrar om du har 30 cm kuk också...... (FB) Ronda Rousey vs Floyd Mayweather. Vad tror ni?

Du menar den andra Ronda runkaren du är ju totalt okunnig inom kampsport och ditt efterblivna påstående om att det inte är stor skillnad... med 5kg får mig att undra om du är dum i huvudet på riktigt.

Men för all del lev i fantasierna om hur bra Ronda är som sagt träna lite brottning eller annan valfri grappling så får du kanske in i din tröga skalle hur "lätt" det är mot en starkare motståndare.
__________________
Senast redigerad av nousernameneeded 2016-02-10 kl. 01:32.
Citera
2016-02-10, 13:16
  #132
Medlem
Hur kan detta ens vara en fråga längre efter UFC 193 ?

Holly fighten visade där hur dålig Ronda's boxning är ( jag trodde hon faktiskt var mycket bättre en så) och hur slutkörd hon vart efter att blivit träffad i huvudet några gånger. Tom med UFC standard så är rondas's boxning, rent tekniskt sätt, rätt usel. Ronda har dock en del kraft i nävarna, det kan jag ge henne.
Ronda har i sina fighter alltid gått på som en tok vevandes och pressat på, och på så sätt kunnat komma så pass nära för att köra sin judokast. Dom flesta av hennes motståndare har inte ens försökt röra på sig ens utan gått rakt in i en "sluggfest" med Ronda, och så har det slutat som det gjort.
Då Ronda varken sparkar eller "skjuter" emot benen för o göra takedowns, så allt Mayweather behöver undvika är att hon ska få armarna runt han. Holly undvek detta genom rörlighet, boxning och några sparkar, och det var tom Holly som gjorde den enda nertagningen i fajten. Även om det var en spark som sänkte Ronda så tror jag även att om Holly inte hade gjort den så hade hon förmodligen kunnat sänka Ronda med bara händerna utan problem.

Jag tror då att Mayweather som är större och starkare , som är en av dem bästa boxarna genom tiderna, utan problem skulle kunna hålla Ronda på avstånd bara genom att använda nävarna o röra på sig. Förmodligen skulle han sänka henne redan i den första ronden så Ronda uppenbarligen inte klarar av att bli träffad i huvudet alltför många gånger.
__________________
Senast redigerad av Megaapan 2016-02-10 kl. 13:24.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback