Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-05-14, 14:27
  #1
Medlem
Det här är en ide jag kom på runt 15 år sen. Kommer aldrig att göra det och vet inte hur läget är nu men jag ska slänga ut den så kanske ngn ser potentialen eller sågar den. Obs, analysen gjordes för många år sen och var ytlig.

Affärsidén är att sälja bildelar från Luxemburg per postorder överallt i Europa.
Luxenburg är valt för att landet behöver en "normal" affärssektor samt att momsen är lägst i EU, om jag inte missminner mig. Det centrala läget, där man kan få leverenser från tyskland, italien, frankrike gynnar också placeringen.

Alla vet vilket helvete det kan vara att få tag på en del till en uddabil, eller en lite äldre. Men här i Sverige finns det ju fullt av 240-740-delar att köpa överallt. Sorimentet, med rätt logistik, kan vara enormt vs andra spelare. Verksamheten går också att utveckla med tuning-delar.

Tiden, och den feta kapitalinsatsen, plus att kanske marknadsläget för GDS och småverkstäder inte är så gynnsamt längre, biltema får heta hemtema snart.

Men det var en helt OK idé.
Dm den däemot var, eller är, genomförbar, vet jag inte.
Men fundera.
Citera
2013-05-14, 16:59
  #2
Medlem
mr.oranjes avatar
Sådär! Där tog jag patent på den idén! Tack så himla mycket
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback