Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-05-13, 20:33
  #1
Medlem
Tja!

Tänkte göra en tråd (om det inte finns en redan, har letat) där man diskuterar vad man hade för favoritspel på PC när man var yngre. Anledningen bakom den här tråden är för att jag fick en stark längtan till att spela gamla spel som man lirade när man var yngre, och skulle vilja ha tips från er när ni diskuterar era favoritspel.

Några favoriter som jag hade var Sim City 3000, Heroes of Might and Magic III, The Sims, Age of Empires II. Kan inte komma på fler såhär på rak arm, men fyll gärna på.
Citera
2013-05-13, 20:35
  #2
Medlem
Scraps avatar
Heroes of Might and Magic III som du och även Worms 2

Minns att jag brukade sitta och kötta Worms med far min på Fredagskvällar. Vilka tider!
Citera
2013-05-13, 20:36
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scrap
Heroes of Might and Magic III som du och även Worms 2

Minns att jag brukade sitta och kötta Worms med far min på Fredagskvällar. Vilka tider!

Haha! Worms, vilka minnen. Köttade också det här spelet som fan.
Citera
2013-05-13, 20:40
  #4
Medlem
Heroes 3 var ju helt sjukt episkt, vi brukade spela långa matcher med grannen. Det var seriöst skit, den som ej spelade hamnade lämna rummet/ögonbindel etc.

Jag investerade i complete edition utgåvan av spelet för några år sedan, rippade skivorna och installerade på min EEE pc. Bästa underhållningen man kan få under långa flygresor etc.
Citera
2013-05-13, 20:41
  #5
Medlem
a25zkmiz-premiums avatar
Rollercoaster Tycoon 2, Age of Empires 2, The Sims (plus alldeles för många expansionspaket), Desperados, Aladdin, Medal of Honor: Allied Assault, Red Alert 2.
Citera
2013-05-13, 20:43
  #6
Medlem
Diktatorens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paezy
Tja!

Tänkte göra en tråd (om det inte finns en redan, har letat) där man diskuterar vad man hade för favoritspel på PC när man var yngre. Anledningen bakom den här tråden är för att jag fick en stark längtan till att spela gamla spel som man lirade när man var yngre, och skulle vilja ha tips från er när ni diskuterar era favoritspel.

Några favoriter som jag hade var Sim City 3000, Heroes of Might and Magic III, The Sims, Age of Empires II. Kan inte komma på fler såhär på rak arm, men fyll gärna på.

Star Wars battlefront
Two worlds
Oblivion
warcraft 3
Citera
2013-05-13, 20:43
  #7
Medlem
8xxSeriess avatar
Jagged alliance tyckte jag var kul... och det är fortfarande kul! Tyvärr är det halvbuggigt på en modern spis även med dosbox
Citera
2013-05-13, 20:45
  #8
Medlem
sp0ckers avatar
Rise of Nations är för mig en klassiker, men har kommit i skymundan för Age of Empires.

Någon mer som har lirat RoN?
Citera
2013-05-13, 20:45
  #9
Avstängd
olasvenssons avatar
Beetle crazy cup.

http://www.youtube.com/watch?v=qcf_7Eq7TzQ
Citera
2013-05-13, 20:46
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sp0cker
Rise of Nations är för mig en klassiker, men har kommit i skymundan för Age of Empires.

Någon mer som har lirat RoN?

Jag spelade RoN ett tag, men tyckte det var för kaosartat, till skillnad från t.ex. Age of Empires. Det hände för mycket kändes det som, som om man inte hade någon bra kontroll på spelet. Eller är det bara jag?
Citera
2013-05-13, 20:47
  #11
Medlem
Dark Forces
Red Alert
Railroad Tycoon
The Pandora Directive
Sim City 2000
Duke Nukem

De flesta finns att köpa på gog.com för en spottstyver
Citera
2013-05-13, 21:03
  #12
Avstängd
Sprutdiarres avatar
command & conquer
worms armageddon
rollercoaster tycoon
age of empires
wolfenstein 3d
doom 1(?)


favoriten var nog Commando
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback