Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2005-06-05, 19:30
  #25
Medlem
onits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M2k
... medan du sitter där i din okritiska självbelåtenhet, med taxöronsbröst, striphårig och pageklippt, blek och ensamt sippande på en tröstedrink.

Bra försök
Citera
2005-06-05, 20:11
  #26
Medlem
Big Mama´s guns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickan2
i åsiktsforumen "belönas" vackra kvinnliga krönikörer och författare med medhåll för sina (mycket spretiga må jag säga) åsikter

Men vänta nu - nu gör du ju en likadan grej fast tvärtom!
Skulle då de "vackra" krönikörerna du talar om vara allmänt sämre för att de är vackra??Har alla "vackra" krönikörer spretiga åsikter?
Det är ju i grunden samma fördomsfullhet som den tråden tar upp...Det är så tråkigt att det är så - kvinnor bitchar bakom ryggen på andra kvinnor de känner sig hotade av och män sexualiserar och bedömer utifrån utseende.

Att det startas sådana trådar som Ursa undrar om här beror nog på att FB är befolkat av män, och en man tycker ofta det är roligt med en ful kvinna. Vad det beror på har nog att göra med att de känner sig hotade på någon vänster, om en vacker kvinna blivit framgångsrik heter det att hon knullat sig till det, är hon ful så blir såklart det en sak att framhäva.För att förlöjliga och förminska.
Antagligen för att vi kvinnor så mycket mer ses som objekt blir vårt utseende mer debaterat än en mans utseende, men nog blir män hånade för utseende de med, men som sagt FB befolkas av största delen män - alltså blir det kvinnor som förlöjligas....
Sedan beror det nog mkt på vad sorts män som häckar här..jag har ingen bra defenition på bunten, men nog finns det en grabbig anda som präglar i stort sett hela forumet-testosteronstint är vad det är.
En smula upphetsande kan jag personligen tycka, men jag tror att man ska ta det hela med en tillbörlig nypa salt - kvinnor kan inte sitta och bli upprörda hela tiden,och känna sig påhoppade- om vi själva vet att vi är skitbra så finns det liksom inget att hetsa upp sig över.

Boys will be boys - låt dom hålla på, vi vet ju att de inte klarar sig utan oss
Citera
2005-06-05, 21:02
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Big Mama´s gun
Skulle då de "vackra" krönikörerna du talar om vara allmänt sämre för att de är vackra??Har alla "vackra" krönikörer spretiga åsikter?
inte alls, hur läser du nu?
Sverige är fullt av spretiga debattörer, men ett sätt att få kredit för sitt struntskrivande, åtminstone av vissa, är att se bra ut

som någon sade: ingen förläggare hade ens tagit med tång i Maria Scherers alster om hon sett ut som Marit Pålsson
Citera
2005-06-05, 21:08
  #28
Medlem
Big Mama´s guns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickan2
inte alls, hur läser du nu?
Sverige är fullt av spretiga debattörer, men ett sätt att få kredit för sitt struntskrivande, åtminstone av vissa, är att se bra ut

som någon sade: ingen förläggare hade ens tagit med tång i Maria Scherers alster om hon sett ut som Marit Pålsson


..eller Liza marklund.Men okej, då förstår jag lite bättre och eldade upp mig i onödan
Så kan det nog vara i många fall, även om det inte alltid stämmer.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback